11p.m. ෴ 23h

4.3K 357 87
                                    

The noise of a broken plate, a shout, a slap : Robin's parents were having a fight, once again. Upset and exhausted because he was feeling powerless, the teenager put on a pair of boots which were laying in the hall, pulled on his coat over his pyjamas and left the house.

It was already 11p.m. but he went out anyway : he wanted to escape his progenitors' shouts, no matter what. Their relationship had been so for the past three months ; he did try to do something at the beginning, but it appeared to be vain: his mother would only yell at him like she never did before and his father would hit him with the rolling pin.

Robin walked aimlessly in the darkness of the night. It was cold outside and the neighborhood was badly lit, but it was still better than the shouts back at home.

A few minutes later, he finally found a goal : the park. He wanted to play in the pirat boat, in order to be someone else for a few hours and to escape his harsh reality.

Un bruit d'assiette qui se fracasse contre le sol, un cri, une gifle : les parents de Robin sont encore en train de se battre. Excédé, épuisé à force de se sentir impuissant, l'adolescent enfile une paire d'après-ski qui traîne dans le vestibule, met son manteau par dessus son pyjama et sort de la maison.

Il est vingt-trois heures, mais peu l'importe : il veut juste s'éloigner des cris de ses progéniteurs. Cela fait trois mois que ça dure ; il avait bien essayé de s'interposer au début, mais en vain : sa mère lui avait crié dessus comme jamais auparavant et son père l'avait frappé avec le rouleau à pâtisserie.

Robin marche au hasard dans la noirceur de la nuit. Il fait froid et le quartier est mal éclairé, mais c'est toujours mieux que les cris de la maison.

Au bout de quelques minutes, il a trouvé une destination : le parc. Il ira jouer dans le bateau pirate, histoire d'être quelqu'un d'autre quelques heures, d'échapper à sa dure réalité.

✨ ✨ ✨

hi there ! i'm flouce, a french teen girl who LOVES english and writing.
parts are going to be very short, but i'm still capable to do many mistakes, so if you see any or if you just know a less "frenchy-way" to turn a sentence, don't hesitate to write a comment, i'll be delighted to improve my writing

update every day
thanks - flouce

bonjour amis de wattpad ! je corrige / améliore cette nouvelle et vous la reposte, parce que je l'aimais bien et qu'elle me correspond pas mal :3
les parties seront très, très courtes (comme vous avez pu le constater) et traduite à chaque fois en anglais puis en français.
j'espère que vous allez apprécier cette histoire !

nouvelle partie tous les jours
merci - flouce

When the Sun goes downOù les histoires vivent. Découvrez maintenant