Bu lanet yerden kurtulmama son bir gece kalmıştı. Sadece son bir gece !
İçimde oluşan büyük bir sevinç dalgasının yanı sıra kendimi garip hissettiren bir buruklukta vardı.
Hayatımın son 4 yılının en zor günlerini geçirdiğim bu esirgeme kurumunda edindiğim dostluklar sayesinde tüm zorluklara rağmen haylaz gülüşümüz asla yüzümüzden silinmiyordu.
Evet arkadaşlar, bizim tek zorluğumuz; 1.50 metre boyunda olan, evde kalmış müdiremiz Leyla Hanımcığım. Ne demiş Zeki Müren-Üzgünüm Leyla! Sana çektirdiğimiz işkenceler için üzgünüz.Ama ne demişler ' öyle göte böyle...' neyse, sakinim!.
Liseden edindiğim 4 arkadaşım Deniz, Mert, Yaren ve Buse benim canımdan bir parçaydılar.Deniz , Mert ve Yaren , Buse ve benden bir yaş büyük oldukları için kaldıkları esirgeme kurumundan bizden önce çıkıp ev tutmuşlardı.Kirayı da ev sahibinin yardımlarıyla beraber, okul çıkışı çalışacağımız part-time işten kazandığımız parayla ödeyecektik.Bizden bir sene önce bu hayali gerçekleştiren Deniz,Mert ve Yaren'e , Buse'yle ben de yarın dahil olacaktık.
İçimizde en olgun düşünenimiz Deniz, aklını kızlarla bozmuş olan Mert, ''Nefes alan her erkeğe aşığım'' diyen Buse ve tamamen süs düşkünü olan Yaren'di . Ben ise... Ben kendimi bildim bileli aklı fikri fırlanalıkta olan biriydim.Birde sevdiğim birşey vardı ki oda uykuydu!
Uykuya aşık olabilirdim ama sekizde yatağa girdiğimi hiç hatırlamıyordum. Yarın büyük gündü benim için.Eğer uyursam zaman çabuk geçer diye saçma bir teoriye uyarak kafamı yastığa koymuştum.Aklıma yastığımın altında olan çerçeve gelince elime yastığın altına soktum,hissettiğim soğuklukla beraber cam çerçeveyi hızlıca aldım.Sırtımı başlığa koyarak resmimizi okşadım ve onu alnından öptüm.Resmi yerine koydum,yatağa sokularak açık duran pencereden gökyüzüne baktım.' Son gece ,kavuşmamız için sadece son bir gece!' diye geçirdim içimden,buda benim alışkanlığımdı. Tam gözlerimi kapatıp iyice yatağa sokulmuştum ki :
_ Ezooo ! '' diye cırlayan Buse'nin sesiyle yataktan fırladım.Uykuyla arama girdiğini fark eden Buse ''Ezo'm vallaha bilmiyordum uyuduğunu'' diyerek masum bir bakış attı,yine bürünmüştü şirine moduna . Bu kıza kıyamıyordum,belki de kaderlerimizin birbirine çok benzemesindendir.
_ Umarım önemli bir şey söylersin. "
_ Tamam tamam.Kart horoz beni odasına çağırdı.
O kadın ancak ceza vermek için çağırırdı bizi odasına,ceza verseydi Buse böyle olmayacağına göre bu işte bir bit yeniği vardı.Buse yatağıma atlayarak devam etti.
_ Biz gidiyoruz diye çok üzülüyormuş.Çok sevdiğimiz çikolatalı pastadan yaptırmış, Ezo'yu da al yemekhaneye gel dedi''
Şaşkınlıkla Buse'ye bakarken,
_ Bu işin içinde bir bit yeniği var,bu kadın bize böyle iyilik yapmaz.''
_ Hadi o zaman,gidelim.'' dedikten sonra ayağa kalktı ve saçlarımdan çekerek beni yatağımdan kaldırmaya çalıştığında canımın acısına ''Buse!''diye inledim.Bir hışımla kalktığım yataktan 'Biri şunu gütsün' diye avaz avaz bağıracaktım,vallaha bu kız üç günlük ömrümü bir günde yemişti!
_ Yahu zaten 1 metre saçın var , deh hadi deh.'' Deyip arkama geçti.
_ Allah'ım sen beni bu kızdan koru,vallaha çok korkuyorum. Hayır elime erkek eli değmemişken bir kız tarafından tacize uğrayıp gazetelere manşet olmak istemiyorum,Amin.
_ Korkma bebeğim'' diyerek öpücük atan Buse'ye
_ Bana mı yazılıyorsun?
_ Seni sonra öperim Ezo'm , hadi şu kart horozu öpelim önce'' dedikten sonra odadan çıktık.Eskiden beri tozunu estirdiğimiz merdivenleri son üç basamak kala atlayarak yemekhane katına indik,kapıyı açıp içeriye daldıktan sonra masanın üstünde ki pastanın başında duran Kart horoza doğru yürümeye başladık.Uzun masanın etrafında oturan kızlar,bir bize bir de müdireye bakıyordu,yanına gittiğimizde kart horozun yüzündeki alaycı ifadeyi dağıtacaktım ki,
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR B'AŞK'A (Düzenleniyor)
Teen FictionEzo yakın arkadaşları olan Deniz, Mert, Yaren ve Buse ile aynı lisede okumuşlardı. Deniz ve Mert erkek yurdunda, Yaren, Buse ve Ezo'da kız yurdunda kalıyorlardı. Koskoca İstanbul'da bu beşliyi birleştiren belki de kaderleriydi. Her ne kadar fırla...