H1 Wakker

246 4 7
                                    

Langzaam wordt ik wakker, ik zag nog een beetje wazig, maar dat was na een tijdje weg. Ik lag ergens in een bos, maar zo klonk het niet, het bos was helemaal stil. Wacht waarom maak ik me druk om het bos, ik kan me beter druk maken om wie ik ben, want ik heb geen idee.

Na een tijdje suf voor me uit te staren en nadenken wie en waar ik ben. Ik wou nog niet eens denken hoe ik hier ben gekomen, dat zoek ik later wel uit. Laat ik eerst maar uitzoeken waar ik ben, dan als ik mensen heb gevonden die me herkennen kunnen me die vertellen wie ik ben en hoe ik hier kom. Pfffff, ik krijg hoofdpijn van al dat denken.

Laat ik nu maar eerst even opstaan, ik stond langzaam op, maar belande al snel weer op mijn kont. Ik was nog een beetje duizelig, dat moet dus nog langzamer. Tweede poging en ja! Het lukte, ik ging voor de zekerheid ook maar voorzichtig lopen en merkte dat mijn benen een beetje bibberig zijn, ik loop wat rondjes tot ik vond dat ik op pad kon gaan. Na een tijdje lopen zag ik een rivier, gelukkig maar want ik had bestwel dorst. Aan de kant van de rivier ging ik op mijn knieën zitten om wat te drinken. Toen zag ik mezelf in het water, een meisje met donker blond haar, dat een beetje door de war zit, groene ogen en een getinte huid. Na een tijdje naar mezelf gekeken te hebben, voelde ik pijn in mijn rechterbeen. Toen zag ik pas dat mijn kleren gescheurd waren en mijn hele been onder opgedroogd bloed zat en heel vuil was. Er zaten blaadjes in mijn haar, zit onder de modder en overal krassen. Laat ik dan maar mezelf gaan wassen en kleed me uit en ging het water in, er was vast niemand in de buurt. Het water is koud, maar dat is eigenlijk bestwel fijn want er was een brandende zon en ik had al een paar uur gelopen, voor mijn gevoel dan. Nadat ik klaar was met afspoelen ging ik het water uit en liet mezelf opdrogen. Toen ik bijna helemaal droog was, want er was nogal een warme zon, deed ik mijn kleren weer aan en ging weer op pad, de rivier stroom afwaarts volgend.

Na uren lopen, voor mijn gevoel, werdt het donker en zocht ik een plekje om te slapen. Ik vond een open plekje waar ik de schijnende sterren en de maan goed kon zien. Maar al snel viel ik inslaap. Ik was toch bestwel uitgeput.

De volgende ochtend liep ik verder, ik hoorde de bos geluiden nu wel. Na een tijdje lopen hoor ik me buik, ik heb honger. Ik zetten door want ik wist niet wat ik kon eten. Ik liep weer verder, af en toe stopte ik bij de rivier om een slokje water te nemen. Na een paar uur lopen werd ik moe en ging aan de kant zitten uit te rusten. Opeens krijg ik een hand voor me mond en werd ik mee getrokken. Ik probeerde weg te komen maar die persoon die me vast hield was veel sterker.

Toen begon die persoon te praten, met een lage stem, dus waarschijnlijk een man of een jongen. 'ssst, ik laat je los als je niet gaat schreeuwen of wegrennen oké?' vroeg de man/ jongen die me vast hield. ik knikte ja en hij liet me los. 'wie ben jij en wat doe je hier?' begon hij meteen te vragen. Hij had niet door dat ik hem aan het aanstaren was, hij had bruine warrige haren niet te lang niet te kort, groene ogen en hij was best wel gespierd en van mijn leeftijd, dus een jongen. 'ga je nog antwoorden geven?' ' eh, ik' begon ik twijfelend, niet goed wat ik moest zeggen. ' ja daar heb ik niks aan, hoe heet je en waarom ben je hier?' vroeg hij. 'Ehm, nou ja, daar ligt het probleem, ik heb geen idee wie ik ben en hoe ik hier kom, ik probeer ook alleen maar te overleven en opzoek te gaan naar bewoond gebied.' Toen ik dat had gezegd begon hij mij aan te kijken, 'staren is onbeleefd' zei ik een beetje ongemakkelijk.' Oké', zei hij na een tijde, 'ik geloof je. Ik zie dat je gewond bent' en hij wees naar mijn been, wat alweer aan het bloeden was. Ik knikte maar en zei' wie ben jij eigenlijk?' ' oh ja sorry ik ben Mick. Ik kan je wel naar mijn kamp brengen, daar zijn mensen die je kunnen verzorgen. Kan je lopen of moet ik je optillen?' ' ik kan wel lopen maar met moeite en niet snel' Mick knikte en tilde me dan maar op en liep samen met mij naar zijn kamp, wat dat ook mocht zijn.

--------------------------

Afbeelding= Mick

Afbeelding cover= De hoofdrolspeelster(die haar naam niet weet ze word later Lyla genoemd(niet haar echte naam))

What is my name?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu