H7 Paardrijden (1)

42 2 0
                                    

Om zeven uur stond ik op en deed alles rustig aan. Bij de eettent aangekomen zitten er deze keer meer mensen, ik pakte wat eten en ging bij de meiden van mijn tent zitten. Net voor acht uur komt Mick naar me toe om me op te halen.

Onderweg, naar waar we ook heen gingen, zei Mick alleen dat ik de volgende keer zelf hierheen moest gaan, maar voor de rest liepen we in een gemakkelijke stilte.

Ik zit helemaal in mijn gedachten verzonken, genietend van de omgeving, als Mick me eruit haalt. ‘Lyla we zijn er, welkom bij de paarden, ze staan altijd ietsje verder van het kamp, omdat anders niemand kan slapen en omdat we een groot veld nodig hebben of een groot open plek in het bos, om ze rond te laten rennen. ’Zei Mick en ik kijk om mee heen, we waren inderdaad op een groot stuk weiland, met een afgezet gebied voor de trainingen. Om het weiland liepen er meerdere mannen, waarschijnlijk om de wacht te houden. De paarden zaten in een soort van tentstallen en begroete ons vrolijk toen we er heen liepen.

Bij de paarden aangekomen, loopt Mick naar een paar kisten, waar allemaal paardrijspullen in zitten, als hij die kisten open doet en gooit ze naar mij toe. Ik vang ze een beetje ongemakkelijk op, ik krijg een helm, een paar handschoenen en een paar laarzen. Mick wijst me naar een doek, waar ik me kan omkleden.

Ik trek alles aan, ik had natuurlijk al wat gemakkelijke kleding aan, natuurlijk geen echte paardrijbroek want dat hebben we niet en loop terug naar Mick. Hij staat bij een zwart paard en aait hem. Ik zie dat het paard is waar we op zaten toen we hier kwamen, voordat we moesten lopen. Zo te zien had dat paard de weg terug gevonden.

Ik tikte Mick aan en zei, ‘Ik ben klaar, welk paard is voor mij? ‘Geen van hun, je moet je eigen paard zoeken. ’Antwoorde Mick, ’zoeken?’ Vraag ik een beetje verward. ‘Ja zoeken.’ ’Maar waar dan?’ Vroeg ik,’ kom maar mee, we zagen verderop een paar wilde paarden grazen. Ik ga je eerst dus leren hoe je een wild paard moet vangen en temmen. ’Ik knikte en liep achter hem aan door het bos heen, dat aan het weiland grensde.

Na een stukje gewandeld te hebben, stopt Mick voor me en houd me tegen. Hij legt een vingers op zijn mond, als sssh tekenen en ik knik. Hij bukt en wenkt dat ik naast hem moet bukken, als ik naast hem buk, wijst hij met zijn vinger naar verderop. Verderop staan een paar paarden te grazen. Dan begint Mick te fluisteren, ‘ Je gaat zo je eigen paard temmen, maar jij kiest niet het paard, het paard kiest jou. Je gaat dus heel langzaam richting hun lopen en laat een voor een je had snuffelen. Als het paard je een kopje (ofzo iets)  geeft, heeft hij je geaccepteerd. Begrepen?’ Zei Mick en ik knikte. ‘Mooizo, ga dan maar, ik blijf hier.’ Met dat gezegd sluip ik heel langzaam de bosjes uit, ik sta langzaam op en loop heel rustig richting de paarden. Toen ik voor eentje stond, stopte ik en stak langzaam mij hand uit. Het paard was nogal schichtig, maar snuffelde na een beetje twijfelen aan mijn hand. Hij snoof en liep weg, die was dus niet voor mij bestemd. Zo ging ik alle paarden af, maar geen van hun accepteerde mij. Ik zakte een beetje bedroefd op de grond. Mick wou net naar me toe lopen, toen er opeens een heel mooi paard uit het bos kwam. Het paard is bruin met blonde manen. Het liep naar mij toe en begon aan me te snuffelen, ik keek op en het paard gaf me een kopje. Ik was heel blij en knuffelde het paard terug. Mick kwam naar me toe lopen. ’Ik dacht bijna dat we naar een andere plek met paarden moesten zoeken en oh wauw dat is een zeldzaam paard.’ Zei Mick en ik knikte alleen. ‘Als het goed is, loopt ze je achteraan, zo laten we terug gaan lopen.’ Ik knikte en we liepen terug samen met het paard terug naar het weiland.

Terug aangekomen, was het alweer drie uur. Mick legde me nog even uit hoe ik de halstertouw om haar heen moest doen en waar hij kon staan. Ik nam afscheid van het paard, ik moest haar echt een naam geven, dat doe ik wel in mijn vrije tijd en we liepen terug naar het kamp.

Bij het kamp had ik een uurtje vrije tijd en ging opzoek naar Lisanne. Ik vond haar bij het was rivier, ja er was een rivier in de buurt, waar iedereen zijn was deed en ging een gesprek met haar aan. Om vijf uur kreeg ik hetzelfde klusje als Lisanne, de was doen, want ja er zijn heel wat mensen en die moeten allemaal schone kleren hebben. Om zes uur eten en ik ging weer vroeg naar bed, het was een drukke dag. In bed viel ik niet inslaap meteen deze keer en dacht ik na hoe ik mijn paard zou noemen.

Dit was het eerste gedeelte van de paard rij training, ik ga natuurlijk niet de hele week beschrijven en trouwens sorry als niet alles klopt, ik ben niet echt bekend met paardrijden. 

 ps. De foto is het paard van Lyla.

Xxx Meggie

What is my name?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu