De volgende ochtend stond ik om 6 uur op. Ik ging gelijk naar de teil met water, waar je jezelf kan wassen. Ik probeerde zo stil mogelijk te zijn, want iedereen sliep nog. Bij de teil aangekomen, zag ik dat niet iedereen nog sliep, Lisanne stond al bij de teil. ‘Goedemorgen Lisanne, ik had niet verwacht dat er nog iemand zo vroeg wakker zou zijn.’ Zei ik tegen haar toen ik naast haar stond. ‘Ik sta altijd heel vroeg op, alle rust en alle tijd heb je dan.’ Antwoorde ze, en ik knikte. Ondertussen was Lisanne alweer klaar en zei ze gedag en kon ik mezelf wassen. Ik was al snel klaar en droogde me ook snel af en kleedde me aan. Het was alweer tien voor half zeven, mooi, dacht ik bij mezelf, kan ik rustig gaan eten.
Bij de eettafels zaten er al een paar mensen, Lisanne dus ook, dus ik pakte wat eten en ging bij haar zitten. ‘Heyy Lisanne, is het lekker?’ zei ik maar en knikte naar haat bord, die nog half vol zat. Ze knikte en at snel verder. Ik at dus ook maar verder en om tien voor zeven en ik loop rustig naar mijn tent.
Bij mijn tent aangekomen, zie ik Mick nog niet staan, maar ja het is dan ook nog geen zeven uur. Ik besluit dan maar te wachten en ga op de grond zitten. Ik kijk wat om me heen, na een tijdje kijk ik op het horloge, dat ik gekregen heb en zie ik dat het al tien over zeven is. Hmm, een beetje laat, kan gebeuren en ga ik dus door met wachten.
Na twintig minuten begin ik het wachten zat te worden en spreek ik de eerste de beste persoon, die voorbij komt aan;' Hoi, mag ik je wat vragen?' vraag ik aan een jongen die denk ik 16 is.' ja tuurlijk', antwoord hij.' heb je Mick gezien ik moest op hem wachten hier?' vraag ik. 'Ja hij ligt nog in zijn slaapplaats, zag ik net toen ik opstond, ik slaap namelijk bij hem in de tent.’ Antwoorde de jongen. ’Wat!’ Riep ik,’ Hij zei gisteren tegen mij dat ik hier om 7 uur moest zijn!' Ik ben echt woedend!.' Misschien wilt hij je testen of vergis je en zei hij 8 uur. 'Kalmeerde de jongen me.' Ja dat kan, ik wacht nog wel een half uurtje maar als hij dan er niet is ga ik naar James of maak hem wakker met een emmer ijskoud water, bedankt voor je antwoord'. Zei ik wat rustiger. 'Geen probleem.' Zei de jongen en hij liep weg.
Om precies 8:00 kwam Mick eraan en groette me. 'Ik dacht dat we om zeven uur hadden afgesproken.' zei ik. 'Was het ook, maar dit was een deel van de test. 'Antwoorde hij,' ik hoop dat je niet boos bent.’ Zei Mick. 'Nee, ik ben niet boos, ik heb hier zeker geen uur gewacht ofzo, nope.' Zei ik op een sarcastische toon. 'Mooizo, kom we gaan wandelen.' Dat gezegd loopt hij richting het bos en ik liep sacherijnig achter hem aan. Tijdens de wandeling begon ik minder boos te worden, want het was wel gezellig met Mick. We praten over van alles, nou ja hij vertelde veel want ik wist niks meer. Soms wist ik weer wat als we het bijvoorbeeld over onze lievelingskleur hebben. Ik wist dan, nadat hij veel kleuren had opgenoemd die hij wel mooi vond, wat mijn lievelingskleur is, paars natuurlijk. Zo herinnerde ik nog wel wat kleine dingetjes. Hij vertelde over zijn familie, hij heeft een broertje en een zus, zijn zus is Valerie , hoe toevallig. Hij had dus ook een broertje Mees die12 is, hij zelf is 19 en Valerie 18. Hij vertelde moeizaam over zijn vader en moeder. Ook vertelde hij dat zijn broertje nu ergens bij een gezin woont, want al dit zou hij niet aan kunnen, dat is het beste voor hem. Daarna was het even stil, maar al snel veranderde hij naar een ander onderwerp en werd het weer gezellig.
Na een tijdje gepraat te hebben, stopte we bij een super mooi uitzicht. We zaten bestwel hoger en ik had helemaal niet doorgehad dat we hadden geklommen. We keken over een groot vallei, waar je het dorp en het tenten kamp zag. Het was zo mooi! ‘Lyla, je mond staat open, je vangt vliegen. ‘grinnikende Mick en ik klapte mijn mond dicht. ‘Het is dan ook zo mooi, wauw. ’antwoorde ik. Na een uur daar gezeten hebben, genietend van het uitzicht, haalde Mick een picknick mand tevoorschijn. ’Je hebt vast wel honger?’ Vroeg Mick en ik knikte. We aten en deden gezellig. Na nog een paar uur daar hebben gezeten liepen we terug.
Bij het kamp terug aangekomen bracht Mick me naar mijn tent en ik wou al naar binnen lopen toen Mick me tegen hield' Je bent geslaagd en dit moeten we vaker doen het was heel leuk en het is goed voor je geheugen, want je weet nu al weer wat dingetjes. ‘Zei hij. ' ja dit moet we vaker doen' zij ik terug, hij liep weg en ik liep mijn tent in met wat vlinders in mijn buik. Zijn ogen zijn bestwel mooi, dacht ik bij mezelf. Wacht begin ik nu verliefd te worden op Mick? Misschien. Ondertussen was ik naar binnen gelopen en zag dat het alweer half zes was en dat ik bestwel moe was. Ik plofte op mijn bed en viel in slaap.
Na een uurtje werd ik wakker gemaakt door Lisanne omdat het avondeten begon. Ik liep met haar mee en pak wat eten en ga naast haar zitten bij de andere meiden.' blijkbaar ben je geslaagd' zei Claire enthousiast. ik knikte met mijn volle mond. 'Ja ,anders zou ze hier niet zijn' zei Eloise kattig en Elena ging snel op een ander onderwerp.' Hoe was Mick, verdrink je ook in zijn ogen, hij is knap he?' Zwijmelt Elena.' Elena, Mick is van mij dat weet je toch!' Mengde Eloise zich in het gesprek. ' ja, dat weten we en dat betekent niet dat we er niet over mogen praten!' Eloise en Eline begon te ruziën. Ik bemoeide me er niet mee en de andere meiden ook niet. We praten over van alles, over wat ze vandaag gedaan hebben, waar ik met Mick heen gewandeld ben en nog wel meer tot een uur of half acht. Ondertussen hadden we al een toetje gehad en was alles al opgeruimd. Om negen uur verplaatsen we ons naar onze tent om daar verder te. Om tien uur vonden we het tijd om ons te wassen, tanden te poetsen en onze pyjama’s aan te doen. Om half elf lagen we in bed en kletsen we nog even totdat een voor een in slaap viel. Want het was bestwel zwaar hier, dus een goede nachtrust was altijd welkom. Ik was dan ook uiteindelijk de laatste die wakker was. Ik draaide me om en deed mijn ogen dicht en dacht aan vandaag en ook aan Mick, al snel viel ik ook in slaap.
JE LEEST
What is my name?
FantasyDit verhaal gaat over een meisje die ergens midden in het bos wakker wordt en geen idee hoe ze heet of waar ze is. Ze gaat door heel veel heen om te ontdekken wie ze is. -------------