Tårar, nervösitet Kapitel 10

50 4 9
                                    

(Så jag på bilden😂)

Jag vakna upp och såg att Tuva inte var jämte mig. Jag ställde mig upp och såg att jag inte hade min fest klänning längre, utan var i ett litet ljus rosa nattline.

Jag ställde mig upp och sprang till Tuvas rum. Hon låg där i sängen, hon vände sig om.

-Åh du är vaken....

Hon nicka.

-Vänta? Vad gör jag i mitt rum? Fråga Tuva och satte sig upp.

-Jag vet inte, jag bara vakna och du var inte jämta mig.

-Aa vänta juste, Calum kom och bärde in mig i min säng. Sa hon.

-Så det var han som byte ut min klänning mot ett nattline. Sa jag.

-Japp.

-Jag trodde det var du först.

Hon skaka på huvudet.

-Aja hejdå skulle bara se vad du var.

Hon vinka hejdå och jag gick.

-Wooow SEXY GIRL! LET'S FUUCK OHHAHAHA! Sa en kille och jag kolla ner.

All uppmärksamhet var på mig, jag kolla på Calum som stirra argt på mig, jag fatta inget, wait... Juste jag har denna lilla nattlinet. Calum vill inte att jag ska visa mig så här för andra killar, jag ser det på hans blick.

-NO THANKS I RATHER TAKE CALUM! Skrek jag utan att tänka på det, fast hahaha när tänker jag.

Alla kolla då på Calum och han bara höjde sina ögonbryn och ryckte på axlarna, sen brydde han sig inte så mycket mer om det.
Calum la inte nån uppmärksamhet på mig längre inte häller Ashton som inte gjorde från början för han var för upptagen med att hångla med Lania, sen la inte heller Luke, Michael eller Ullgris nån uppmärkasamhet på mig. Undra vart Robin är, ahahahah som om jag bryr mig.

-Bye bitches. Sa jag och svingade med håret.

Jag gick in till mitt rum och la mig i sängen igen. Jag vet inte hur mycket klockan är, men efter som det fortfarande är musik som spelas och mörkt ute så tror jag det är sent. Jag blundade och snabbt somna om.

***

-Filippa wake up... Hörde jag Lania säga.

Men jag lyssna inte på henne och låsades att sova.

-Filippa wake up!! Sa hon lite högre.

Hon kon fram och skaka mig, men tillslut gav hon upp och gick.
Jag blunda och somna om igen.

***

-FILIPPA!

Jag spärrade upp ögonen snabbt, denna gången var det inte Lania som skrek utan Michael. Jag våga inte kolla bak för att möta Michaels ansikte. Han låter skit förbanad.

-I KNOW YOU ARE AWAKE! Sa ha och jag blundade hårt och bet mig i läppen.

Jag hörde hur han gick till mig, han tog hårt tag om min ena arm och skaka mig aggresivt. Jag satte mig upp och det första jag såg var en pissed off Michael.

-I'm awake! Sa jag med en rädd pipig röst.

-Come, it's time for breakfast! Sa han lugnt, vänta han är inte arg på mig längre?

-What, aren't you angry?

-No, I just wanted to sound angry so you would wake up directly!

-Oh... key....

Ullgris -5sosWhere stories live. Discover now