BAB 11

8K 128 1
                                    

lulu hanya bawak barang-barang yang penting sahaj untuk dia bercuti di krabi, setelah semuanya siap dia membawak beg turun ke bawah. zafran hanya memerhatikan tingkah laku adiknya.

''mama papa. adik nak pergi kubur boleh tak ??"Tanya lulu kepada kedua ibu bapanya,

''adik nak buat apa pergi kubur? ''soal encik syed yusof

''adik nak lawat kubur arwah amir. adik dah lama tak pergi. boleh tak papa ?"

"ok boleh , pergi lah dik.'' izin encik syed yusof dia memahami yang anaknya merindui arwah.

''sebelum nak keluar makan dulu ek sayang, nanti adik tak larat nak kerja. adiknya flight malam kan''soal puan khairunisa

''ye ma, malam. nanti adik letak barang dalam kereta abang je.'' sampuk zafran. lulu hanya mengangguk tanpa memandang muka abangnya.

encik syed yusof dan puan khairunisa perasan akan perubahan dua beradik ini, tidak lagi riuh seperti biasa. mereka hanya berharap yang mereka berdua akan berbaik semula.

setelah lulu dan zafran menghabiskan makanannya. mereka menyalam tangan kedua ibu bapanya. dan zafran menolonmg adiknya mengangkat barang. tapi di tolak oleh lulu, lulu terus berjalan masuk ke dalam kereta., zafran sudah mati akal tidak tahu bagai mana untuk memujuk adiknya.

sebelum zafran menghantar adiknya ke kubur dia mengambil asilah dahulu. kemudia baru dia pergi ke kubur.

sesampai sahaja mereka di tanah perkuburan islam di cheras baru. lulu keluar meninggalkan mereka berdua di dalam kereta.

lulu membersihkan pusarah amir yang banyak daun-daun kering berjatuhan. Setelah membersihkan pusarah arwah amir, dia membaca yasin serta meletak bunga dan menyirami air di pusarah arwah amir.

''abang lulu akan cuba terima tengku zainul ariffin, walaupun berat untuk lulu menerima dia selain abang. lulu janji abang lulu tidak akan pernah melupakan abang selalu ada dalam hati lulu. abang berehatlah dengan aman yea. lulu balik dulu. assalamualikum'' lulu pergi sambil mengelap air matanya.

zafran hanya memerhatikan adiknya dari cermin belakang, dia menjadi sedih tengok adiknya diam sahaja. asilah hanya memegang tangan zafran sambil senyum tanda dia memahami.

sampai sahaja di tempat kerja. asilah dan lulu berpegangang datang untuk melintas. azhar hanya memerhatikan kawan-kawannya dari jauh.

''amboii nokkkk sekarang pergi kerja sama-sama, hihi''tegur azhar.

''eleh kau jelaouskan tapi sorry lah dalam fami aku hanya dua orang adik beradik je, kalau aku ada kakak aku dah lama bagi kat kau.''sakat lulu. azhar memandang asilah.

''chop aku anak bongsu. so tak sape aku nak bagi''seloroh asilah menjawab mereka tergelak terbahak-bahak sambil jalan masuk ke dalam office.

sambil lulu membuat kerja. phonenya berbunyi tanda whattsap masuk.

TENGKU ZAINUL ARFFIN : AWAK TAK SABARNYA SAYA NAK HOLIDAY DENGAN AWAK {send}

lulu membaca sambil tersenyum.

LULU COMEY : ALA AWAK TAK PAYAH NAK MENGADA SANGAT BOLEH TAK ??{send}

TENGKU ZAINUL ARIFFIN : NANTI KITA JUMPA DEKAT AIRPORT EK SAYA. BYE ASSALAMUALIKUM

lulu hanya mengelengkan kepalanya sahaja. ''kenapa lah kau suka sangat dekat aku''desis hati lulu. bila lulu hendak meletak phonenya. sekali lagi bunyi mesej tanda masuk,

ABANG: ADIK MARAH DEKAT ABANG KE? ABANG MINTAK MAAF. ABANG BUKAN TAK NAK LAYAN ADIK MACAM BIASA,. ABANG NAK ADIK BIASAKAN DIRI KALAU ADIK DAH KAHWIN NANTI ADIK DAH TAK BOLEH BERKEPIT DENGAN ABANG LAGI. :( ABANG ADA ADIK SORANG JE., ABANG SAYANG SANGAT DEKAT ADIK. WALAUPUN ADIK NAKAL. ADIK MANJA. ADIK ADALAH BAGI ABANG SEGALANYA, LOVEYOU ADIK. ASSALAMUALIKUM

DIA YANGKU SAYANG ✔Where stories live. Discover now