BAB 18

7.3K 132 0
                                    

semua persiapan untuk akad nikah zafran danial untuk hari esok semakin siap. barang-barang door gift , hantaran , catering , dewan dan lain-lain lagi semuanya sudah hampir siap. 

zafran sempat menghafal nama asilah fadiyah. dia berharap yang dia tidak akan tergagap menglafazkannya. malu jugak kalau kena dua tiga kali.

''abang , hari ni hari last abang sebagai orang bujang. apa kata kita main masak-masak nak tak ?  lulu meneguh zafran yang lagi menghafal cara akad nikah. 

''ok , jom. siapa sampai dapur dulu dia menang'' zafran berlari meninggalkan lulu di belakang. lulu jadi terikut terus berlari sepantas yang mungkin. 

''yeahh ! abang menang , adik kalah. hahha'' zafran melompat kegembiraan.

''alah tak adil abang main tipu la'' rajuk lulu

''mana ada''

''kamu berdua ni kenapa berlari-lari ni. kalau jatuh macam mana? marah puan khairunisa

''mama, abang ni. dia yang ajak adik main lain. kita ajak dia main masak-masak je'' lulu berlari di belakang puan khairunisa sambil membuat thumb up kepada zafran.

''hihi saja je mama nak bermanja dengan adik nanti tak boleh gurau dah''jelas zafran. lulu berlari peluk zafran 

''abang jangan lah cakap macam tu. adik tetap adik abang jugak :(" 

''ada memang adik abang yang paling cantik dan comel'' puji zafran tanda memujuk adiknya

''lagi? tak kan itu je'' perli lulu sambil tergelak. 

''lebih-lebih kita bagi betis dia nak peja pulak. amboi adik. hihi. ni nak masak apa ni ? soal zafran

''kita masak tomyam seafood nak tak ? cadang lulu. 

zafran hanya mengangguk dan memotong bersama-sama lulu. puan khairunisa hanya menambah apa yang kurus. dia mengerti mereka dua beradik memang susah untuk di pisahkan. biar lah hubungan mereka adik beradik kekal sampai bila-bila.


*******************


RUMAH ASILAH FADIYAH 

Ramai sedara mara yang datang untuk  menolong puan jannah memasak untuk tetamu yang datang. hajat puan janna nak kan anaknya bernikah dirumah dan ingin menjemput sedara yang terdekat sahaja. kerna majlis perkahwinan akan di adakan di dewan serbaguna di setiawangsa.

''ila dah sedia ke nak jadi bini orang? soal puan janna yang masuk bilik anak daranya untuk dilihat kali terakhir sebelum menjadi isteri orang.

''sudah ibu''ila hanya mengangguk kepalanya 

''lepas ni anak ibu dah nak jadi isteri orang, ila kena patuh kata suami. ikut apa yang suami suruh dan jangan sesekali melawan cakap suami yea sayang. makan pakai dia ila kena jaga tau. pergi mana-mana ila kena mintak izin dengan dia dulu. '' terang puan janna

''baik ibu''asilah fadiyah memeluk susuk tua ibunya. dan airmatanya menitik.

encik syamsul hanya tengok dari luar bilik tidak mahu memganggu anak beranak sedang melayan perasan masing-masing.

encik syamsul jugak merasakan kesedihan. dia berharap sangat yang zafran danial boleh menjaga asilah fadiyah dengan baik sekali. 


#ok no idea. 

KEEP READING OK ~ 

Reagrd,

IRA XOXO


DIA YANGKU SAYANG ✔Where stories live. Discover now