Pagi ahad yang sangat indah. Huhu lulu happy sangat tiada beban yang buat rasa dia serba salah dengan siapa-siapa.
Dan lulu happy sangat dapat kenal dengan tengku sebab dia seorang yang baik dan sangat gentement sangat. Yang paling penting dia lawak sangat tak bosan bila berkenalan dengan dia. Secara automatiknya tengku sudah jadi kawan lulu jugak.
Pagi itu lulu masih tidak puas hati dengan abangnya. dia ingin tahu macam mana abangnya boleh keluar berdua dengan asilah. Sedangkan selama ni suruh cari jodoh ada je dia bagi alasan dekat papa dan mama. Kononnya tiada yang berkenan lah itu laa. Ini laa. Macam-macam perangai dia buat.
Sudah mandi lulu pergi ke dapur menolong mamanya apa yang patut. dia menunggu hingga abangnya balik dari jogging sudah ke biasaan abng joging di awal pagi. Itu sebab abangnya sado.
Setelah siap lulu membantu ibunya membuat sarapan. Dia duduk di meja makan menunggu papanya turun.
"Abang meh la sini makan''jerit lulu bila nampak kelibat abangnya
"Hah ! Kejap abang nak mandi. Bandan dah melekit sangat ni"jawab zafran danial sambjl lari menaiki tangga.
Lulu hanya mengangguk dan makan roti bakar. Dia menghulurkan air kopi ke encik syed yusof dan puan khairunisa.
"Apa mama masak ni? Sedapnya bau
"Ehem ! Ehem" lulu berdehem. Lalu mamanya hanya tersenyum
"Ni semua adik kamu yang masak. Dia terlebih rajin pulak hari ni nak masak"terang mamanya sambil melihat lulu terasa bangga dipuji.
"Oit adik sejak jumpe zul dah rajin sangat masak ni. Ehem ! Ehem ada pape ke ? " bisik zafran danial membuatkan muka lulu merona merah.
"Abang sengalkan. jangan nak kenakan adkk ek"marah lulu. Papa dan mamanya hanya perhatikan sahaja gelagat anak-anaknya
Sesudah mereka bersarapan. Mereka anak beranak duduk di taman buatan puan khairunisa sambil melayan karena masing-masing. Si ayah melayan surat khabarnya. Si emak mencucuk tanam . Si abang melayan mesej serta si adik menjadi permerhati.
"Abang mesej siapa tu?"tegur lulu yang dari tadi tengok zafran tersengih-sengih
"Arghh . Mesej dengan kawan abang la. Kenapa adik?"tanya zafran , dia risau kalau adiknya tahu dia sedang bermesej dengan asilah. zafran cepat-cepat menjawab soalan lulu
"Asyik layan phone je. Jom la keluar adik bosan la abang"terang lulu sambil memuncungkan mulutnya
"Nak pergi mana intan payung sayang ?"tanya zafran sambil mengusap rambut lulu bagaikan seorang kekasih yang sangat dia sayangi..
''pergi rumah asilah faduyah nak, adik nak ajak dia jalan-jalan lah hari ni''pancing lulu dekat abangnya, dia dapat agak abangnya sedang menyukai asilah..
''jom ! cepat la siap''laju zafran mengajak adiknya, lulu tersengih tengok abangnya, lalu dia bangun dan terus bersalam dengan papa dan mamanya..
''korang ni nak pergi mana? cuti tu cuba duduk rumah sikit''bising puan khairunisa
''mamanya pun biar lah dorang keluar.'' papanya mengizinkan puan khairunisa hanya memerhatikan sahaja. mereka suka bila papanya membela mereka berdua.
lulu dah tak payah tunjuk jalan nak ke rumah asilah fadiyah lagi. laju je abangnya bawak ke rumah asilah fadiyah. dia dapat menagak yang abangnya sukakan asilah,
''abang sukakan asilah ek ?? tanya lulu. tersedak abangnya ''kalau suka pun apa salahnya. adik pun suka. cepat-cepat la pancing asilah. bagi adik kak ipar pulak'' lulu mencuit lengan abangnya yang kemerahan mukanya menahan malu
YOU ARE READING
DIA YANGKU SAYANG ✔
Romansasaaya cuma nak cakap cerita ini akan berakhir dengan cepat. harap semuanya bersabar menanti cerita saya yang seterusnya, thanks you