sesampai sahaja di tempat kerja , perkara pertama dalisha lulu , asilah fadiyah dan azhar akan breakfrist bersama baru memulakan kerja..
''babe! hari ni kau free tak ??'' tanya lulu dekat asilah fadiyah yang sedang membuat kerja ''hari free je, mana ada buat apa. bukan aku ada boyfriend pun nak sibuk'' kata asilah sambil memerli lulu ''owh kalau macam tu. lepas balik kerja kau teman aku dengan abang cari baju mamat yang aku nak gantikan tu boleh tak ?? nanti balik aku hantar laa, makan minum don't worry i support'' lulu mengajak asilah fadiyah jugak untuk teman dia . alang dia nak shopping sikit untuk dia pakai untuk esok.'' ok tapi aku kena bagi tahu ayah aku dulu la, sebab dia yang ambil aku selalu'' kata asilah untuk meminta izin dengan familynya ''don't worry i call your dad now'' lulu mengambil phone lalu meminta asilah untuk taip number phone ayahnya.
tut tut tut tut tut
''assalamualikum pak cik ni ayah asilah fadiyah kan'' kataku
''waalaikumsalam ye saya, anak ni siapa ?? dan kenapa ?? kata ayah asilah fadiyah
''saya lulu lah pak cik, saya sebenarnya call pak cik ni nak mintak izin nak bawak kak asilah fadiyah teman kita beli barang malam ni, tapi pak cik jangan risau. saya bawak abang saya sebagai bodyguard kami'' kataku yang berharap ayah asilah fadiyah mengizikan
''owh kamu ke lulu, baik lah pak cik izinkan. tapi jangan balik lewat sangat ye'' pesan ayah asilah fadiyah
''baik pak cik, terima kasih'' lalu aku meletak panggilan itu
Lulu nak bagi tahu asilah fadiyah ni kalau ikutkan umur dia sekarang sebaya dengan abang lulu 25tahun beza kami adalah 3tahun tahun beza. even umur dia 25tahun dia lagi senang kalau orang memanggil dia dengan nama , dia tak nak orang memanggil dia dengan nama kakak. sebab dia tak nak merasa dirinya tersangat tua. tua lah sangat asilah weyh..yang si azhar pulak umurnya 24tahun atas sikit dari lulu. lulu next week baru nak masuk 23tahun hahah kelakarkan kami macam berperingkat pulak, tadi bila kami bersama. kami lah syaiton segala-galanya :)
''macam mana babe ayah aku bagi ke ?" kata asilah ''of couse lah dia bagi kalau cik lulu yang comel lagi baik hati ni yang bercakap'' puji lulu kepada dirinya ''hai lulu angkat bakul sendiri nampak''perli azhar yang dari tadi main coc terus ''eleh har kau jealouskan'' lulu mencuit-cuit lengan azhar ''eeee tak kuasa u , i nak jealous ni. mak lagi handsome nokk'' azhar mengipas-gipas muka dia yang handsome tu..
''ee gedik uu.. tak yah nak gedik boleh sekali kalau penumbuk ni terlepas dekat muka, hilang kemachohan yang kau jaga selama ni tau''lulu menujukkan penumbuknya yang comel tu ''takut boboy , girl-girl buat macam tu'' azhar kenakan lulu lagi. lalu lulu memucungkan dirinya
Azhar tahu lulu kalau merajuk memang lama, hihi jadi dia dah biasa dalam pujuk memujuk perempuan ni. dia keluar perdi ke kedai membeli coklat cadbury untuk lulu.
''lulu! ohhhhh lulu'' panggil azhar untuk memujuk '' kau nak apa''mendatar suara lulu ''ala kau merajuk ke dengan aku, jangan lah macam ni lulu. tak mendengar suara kau satu hari macam ibarat setahu tau. boring lah tak dengar suara kau 1hari''pujuk azhar. lulu buat tidak indar sahaja dengan pujuk azhar. lalu azhar menunjuk coklat yang dia beli tadi ''aku ada coklat cadbury hazelnut ni lulu sedap, rugi kalau kau tak makan ni'' azhar menanyang-nayang coklat depan mata lulu. lulu tak dapat nak tahan kalau favorite depan mata.''hihi aku acah je, nak tengok jauh mana kau sayang aku''perli lulu balik sambil rampas coklat dari tangan azhar ''kuang asam ka lulu, nasib kau comel'' puji azhar
mereka mengemas-gemas peralatan di atas meja mereka . lalu menanti waktu untuk balik. ''azhar kalau kau nak balik dulu pergi lah aku tunggu abang aku dekat dalam officer je'' lulu menyuruh azhar balik dulu ''aik, bukan biasa aku teman kau tunggu abang kau sampai datang ke??" jawab azhar pelik ''owh ! kau off untuk jadi boduguard aku untuk hari ini sahaja, sebab hari ni asilah fadiyah ada temankan aku. sebab aku suruh dia temankan aku pergi beli barang kejap'' terang lulu dekat azhar ''aik tak cakap pun ! nak ikut jugak..'' azhar mengending-gending dan berharap lulu membenarkan dia ikut bersama '' ops ! sorry tak boleh sebab ni nak beli barang perempuan. next time ok''lulu bohong azhar kerana dia takut nanti azhar memerlinya lagi '' ala! sampai hati u all out togerther but never bring me also'' rajuk azhar ''ala har, kau ni dah handsome pun nak merajuk. next time laa. kita keluar sama-sama , kau cakap next week nak pergi karaoke'' kali ni asilah fadiyah membela lulu pulak '' ok har aku janji. esok aku belanja kau makan. kau mintak kau nak makan apa sahaja aku bayar'' lulu memancing azhar '' betul ni ??''azhar inginkan kepastian ''ye aku janji kau jangan risau lah aku tak pernah nak mungkin janji laa'' kata lulu lagi ''baik aku tuntut esok , jangan kau buat-buat lupa pulak'' kata azhar lalu pergi meninggalkan lulu dan asilah . lulu mencari handphone dia yang berbunyi..
YOU ARE READING
DIA YANGKU SAYANG ✔
Любовные романыsaaya cuma nak cakap cerita ini akan berakhir dengan cepat. harap semuanya bersabar menanti cerita saya yang seterusnya, thanks you