BAB 39

9.8K 121 0
                                    

abang dengan adik bangun sahaja pagi tu sudah lompat kegiragan,. mereka berlumba-lumba masuk ke dalm bilik air untuk membersihkan diri,. sesudah siap mandi dan mereka berlari keluar mencari kelibat adira azzahra sambil memanggil.

''mama , mama oohh mama'' jerit mereka.

 mereka terus memanggil mama mereka. ''nenek nampak mama tak ??'' soal abang. puan khairunisa mula menjadi pelik dengan kedua perangai cucunya.

''mama ? mama kan dah lama meninggal'' jawab puan khairunisa sambil memeluk mereka berdua,

''ehh ! apa nenek ni, mama mana meninggal lagi. nenek tipu. semalam kami main dengan mama dekat taman permainan.'' soal adik pulak

''ya allah, nenek tak tipu sayang'' pujuk puan khairunisa. encik yusuf yang sedar akan kebisingan yang timbul dia terus pergi ke arah dapur. 

''kenapa ni nisa bising-bising?'' soal encik yusuf.

''ni mereka cari mama mereka'' jawab puan khairunisa 

encik yusuf merapati dirinya ke arah cucu-cucunya, sambil mengusap umbun-umbun kepala mereka. ''sayang atok, mama dah lama tak ada sayang., mama kan tinggal dengan allah'' pujuk encik yusuf pula.

''atok dengan nenek sama je. semalam mama ada lah.'' jawab adik pulak, mereka terus berlari sambil menangis teresak-esak. 

''abang macam mana  ni ?? mereka mesti ingat adira azzahra mama mereka'' soal puan khairunisa.

''entah lah saya pun pening kepala sekarang ni.kita tunggu je lah sampai ariffin balik''  jawab encik yusuf 



***************************************************



petang itu balik sahaja tengku zainul ariffin dari tempat kerja dia terus masuk ke dalam rumah mencari kelibat anak-anaknya. 

''assalamualikum'' sape tengku zainul ariffin.

''walaikumsalam, hah ! ariffin, mujur kamu dah balik, abang dengan adik tak makan, dorang nak kan mama dorang'' kata puan khairunisa. tengku zainul ariffin sudah menunduk kepala, dia memang dah dapat agak perkara begini akan berlaku, 

''hmm tak apa lah saya naik atas tengokkan mereka'' pinta tengku zainul ariffin, puanj khairinisa hanya mengangguk.

''hmm tak apa lah saya naik atas tengokkan mereka'' pinta tengku zainul ariffin, puanj khairinisa hanya mengangguk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

tuk tuk tuk tuk

''abang , adik boleh papa masuk. '' dia tidak mendengar langsung bunyi suara anak-anaknya. dia pun membuka pintu tengok anak-anaknya sedang terbaring lesu. 

''abang. adik, bangun heyy !,, ''kejut tengku zainul ariffin, dia rasa suhu badan anaknya panas. cepat-cepat dia mendail number dokter private dia. 

tak samapi sejam dokter yang di panggil sudah pun sampai. dokter syed memeriksa abang dan adik. suhu mereka sangat tinggi.  sedang dokter itu check abang dengan adik. mereka tak habis-habis menyebut mama sahaja. 

DIA YANGKU SAYANG ✔Where stories live. Discover now