BAB 21

9.6K 123 0
                                    

Puas seharian malam lulu memikirkan masalah yang di hadapi. Dia tidak menyangka yang tengku zainul ariffin sudah bertunang.

Lulu sudah merasa kosong kembali pada dirinya. Dia fikir setelah dia buka pintu hatinya untuk tengku zainul ariffin dia akan kecapi kebahagian. Tapi dia silap . Mereka berdua sudah menjadi tunangan orang. Lulu tidak mahu di label sebagi perampas

asilah fadiyah dan zafran danial masih di dalam cuti kahwin lagi , lulu seperti biasa bersiap untuk pergi berkerja. hari ni dia pergi sendiri tanpa meminta tolong abangnya lagi. dia sudah bertekad mulai dari sekarang dia tak akan pergi dengan abangnya lagi. dia nak tunjukkan dekat zafran yang dia boleh berdikari sendiri tanpa bantuan dia..

''morning semua.'' sapa lulu

''morning babe. hihih jom makan'' pelawa asilah fadiyah.

''wahh meriahnya pagi ni. ada nasi lemak , roti bakar dengan lempeng'' teruja lulu nampak makanan yang penuh atas meja

''kakak ipar kamu lah yang masak adik. mama nak tolong dia tak bagi" jawab puan khairunisa

"Hihi takpe lah mama, ila dah biasa. Ila boleh bantu mama'' kata asilah fadiyah.

"Untung mama sekarang dah ada orang boleh bantu tiap-tiap pagi. Hihi " tegur zafran danial.

"Hello abang perli adik sendiri ke ? Tumbuk kang" lulu memarahi abangnya sambil menujukkan tangannya ke arah zafran

"Dah-dah depan makan ni. Cepat makan. Nanti sa.vung sembng dekat ruang tamu. " tegur encik yusuf.

Mereka sambung makan, sesudah habis lulu mintak izin untuk pergi kerja. Tapi zafran cepat-cepat nak menghantar lulu. Sudah menjadi rutin hariannya. Tapi lulu pantas menolaknya.

"Adik dah siap ke? Jom abang hantar"

"Opss ! Abang lupa lah tu. Kan afik dah cakap adik pergi sendiri. Lepas abang kahwin adik nak berdikari sendiri. So tanggungjawab abang sekarang jaga kak ila dan bagi adik anak buah ok" pesan lulu. Sambil mengenyitkan mata ke arah asilah fadiyah.

"Ok lah adik pergi dulu ek. Bye assalamualikum"

Lulu menyalami semua yang ada di ruang tamu. Terua dia beredah berkerja. Zafran hanya mengikut sahaja cakap adiknya. Dia hanya berharap adiknya selamat pergi dan selamat balik.

Semasa lulu sedang menanti bus yang berhampiran dengan rumah.

Kereta audi berhenti betul-betul depan lulu. Lulu tidak nampak siapa. Kerna cermin keretanya gelap. Sekali lulu terkejut apabila pemilik kereta itu menurunkan cermin tingkapnya.

"morning awak, jom saya hantarkan"pelawa tengku zainul ariffin.

"Hurm tak apa lah. Saya tak nak" lulu menolak.

Tengku zainul ariffin keluar dan menarik tangan lulu masuk ke dalam kereta. Lulu hanya menurutkan sahaja.

"Dia ni pagi-pagi dah ada dekat sini. Sibuk je. Pergi lah jumpa tunang sendiri sibuk jumpa kita buat apa. Wait i am not jealous ok" desis hati lulu.

"Awak dah breakfirst?" Tegur tengku zainul ariffin memecahkan kesunyian

"Dah, kak ila masak"

"Owh. Saya lapar lah awak. Teman saya breakfirst boleh?

"Saya dah lambat laa. Awak ajak lah tunang awak sendiri"

Tengku zainul ariffin hanya tersengih. Memandang lulu.

"Saya tengah cuba ajak lah ni"desis hati tengku zainul ariffin.

"Asal tersengih-sengih macam kerang busuk di pagi hari ni" tegur lulu

DIA YANGKU SAYANG ✔Where stories live. Discover now