M'n wekker gaat af... Vandaag is mijn verlovingsfeest. Ik was mijn gezicht en neem een lange douch van ruim 2 uur. En als mijn haren droog zijn begin ik te stijlen zodat de kapper er snel iets moois van kan maken.
Ik loop als een gek door het huis rond in trainingspak, geen make-up en gestijld haar en ik hoor de bel en ik kreeg zowat bijna hartaanval. Ik deed de deur zachtjes open en ik zie Manal. 'MANALL!' En ik gaf haar een knuffel. 'Sarah waarom heb je niet verteld dat je vandaag gaat verloven wilde je ons niet uitnodigingen ofzo?' 'Wollah sorry maar ik heb stress kijk hoe ik eruit zie. Kkr!! Ik ben uitnodigingen vergeten...' Voordat ik mijn zin af kon maken zag ik Chaimae, ze gaf mij een stevige knuffel en ik stond daar maar helemaal stil. 'Maak je geen zorgen wij gaan je helpen' zei Chaimae en ik zag een traan over haar wang vallen.. 'Alsjeblieft vergeef het me.. Ik heb er echt spijt van en ik moet heel veel vertellen' 'Nou doet dat straks maar als de kapper haar haren doet' zegt Manal snel. Ik had nog steeds niets gezegd en ging verder waar ik mee bezig was.
'Manal, Chaimae kunnen jullie de uitnodigingen lang brengen hier neem mijn BMW' ze knikten en pakten hun jassen 'oh en Chaimae ik vergeef het je' en ik gaf haar een knuffel 'echt Manal, Chaimae bedankt dat jullie me willen helpen... Ik wist wel dat jullie er voor me zijn' en ik blies een kus naar ze toe.
Pff ik heb nog niet eens gegeten ik pakte wat te eten en besloot om Kamal te bellen.
Ik: hallo Kamal
Kamal: hallo hayati
Ik: kun je komen om me te helpen voor de voorbereidingen
Kamal: is goed Hbiba omwIk hing op pff ik ben zoo verliefd hè wat is het toch een schat. Ik ging meteen naar de deur en ik zag Kamal al naar me toe lopen. Tja buren hè.
'Wat zie je er mooi uit' 'serieus Kamal ik loop als een kip zonder kop door het huis heen echt stress man' we begonnen te lachen 'kamal heb jij de uitnodigingen al rond gebracht, voor iedereen die jij wilde uitnodigen?' 'Ja tuurlijk schat en ik heb de catering ook al geregeld' Wooow hij is goed in plannen... 'Uhhm ik was t vergeten dus Manal en Chaimae zijn dat aan het doen voor mij' 'hahah maakt niet uit schat ik zie dat je stresst' 'oké kun jij mijn jurken ophalen bij het dit adres' ik gaf hem het kaartje 'tuurlijk schat' hij gaf me een kus op mijn voorhoofd en liep de deur uit. Pff Kamal is gewoon perfect.
Aicha kwam naar beneden en ging aan tafel zitten. Ik heb haar lang niet meer gesproken... 'Sarah kan ik je ergens mee helpen?' 'Ben je niet boos op me?' 'Tuurlijk niet je bent mijn zus en je weet het beste voor me en ik had natuurlijk niet met Ayoub mogen zoenen' 'Aicha ik wil niet dat jou iets overkomt, maar kun je de visagiste en de kapper bellen?' Oke ik ga nu denk ik mijn nagels doen terwijl ik mijn nagels aan doen was en ze aan het drogen waren, waren Manal en Chaimae alweer bij mij en was de kapper er ook al.
'Oke wat wil je dat ik doe met je haar?' 'Doe maar iets moois en ik wil het graag opsteken' terwijl de kapper bezig was waren wij aan het kletsen 'Sarah, Manal ik moet jullie iets vertellen..' 'Vertelll!' Zei ik nieuwsgierig.
'Mo en ik hadden plannen om te verloven enzo..' Het was even stil 'ga nou maar verder' zei Manal ongeduldig. 'Ik ben zwanger...van mo en hij heeft me verlaten' er stroomden tranen over chaimae's wangen en ik wist even niet wat ik moest zeggen.... Al die tijd heb ik Chaimae geleerd dat jongens slangen zijn en dat het enige wat ze willen.. Het enige wat ze willen is gewoon neuken.... Ik heb het haar al die tijd verteld, maar toch heeft ze haar eer weggeven aan zo'n domme izan en ze is ook nog zwanger ik heb het echt met haar te doen... Maar al die tijd wist ik dat Kamal anders is hij is geen slang hij heeft fatsoen...
'Chaimae dat is echt erg... Hoeveel weken ben je al?' '4 weken..' 'Nee man is niet erg is izjen leuk wij zijn dan tante!!! Oh oh en mogen wij helpen met naam verzinnen!!' Zei Manal enthousiast.'Chaimae.. Weet mo het?' 'Nee en hij hoeft het ook niet te weten' 'maar anders ga je financieel niet redden meid....'
Toen mijn haar klaar was kwam de visagiste voor mijn make-up. Toen ik uiteindelijk helemaal klaar was maakte ik nog even een paar foto's samen met Chaimae en Manal en Aicha, natuurlijk ook een paar selfies. En ging even apart met Chaimae praten.
'Chaimae je moet het vertellen, anders vertel ik het!'
'Nee Sarah wollah niet doen!'
'Chaimae je kan dit kind niet alleen opvoeden en wat zullen je ouders wel niet denken. Ga met hem trouwen.... Dat is de enige oplossing'
'Ik kan ook gaan verhuizen...'
'Chaimae niet doen! Geloof me de waarheid is het beste...'Ik liep weg en liet haar alleen even nadenken.
Ik hoorde getoeter en al zingende mensen die naar boven liepen om mij te halen. Ik liep de trap af naar beneden naar Kamal. Hij keek me aan met een hele verliefde blik hij bleef maar glimlachen en kwijlen ik moest er een beetje van lachen. Ik liep naar hem toe, hij gaf me een kus op mijn voorhoofd en hand in hand liepen we naar de auto.
'Wauw wat ben je mooi' 'hahah logisch' en we begonnen allebei te lachen. 'Nu ben je eindelijk van mij, nu kan ik je eindelijk mijn vrouwtje noemen' ik glimlachte naar hem.
Eenmaal aangekomen bij de zaal begon iedereen te zingen toen ze ons zagen. Ik had aan Aicha gevraagd of ze een playlist kon maken en niet alleen Arabische muziek te doen maar ook Nederlandse rap. Ik ging helemaal los. 'LABANTA LABANTA' ik wilde expres ook zulke muziek. Maar ook bij regada ging ik los. Mensen zien dit niet vaker, dat de bruid los gaat. Maar het is mijn verloving en ik had de avond van mijn leven.
Kamal bracht me netjes weer thuis en gaf me een kus op mijn voorhoofd, want we waren natuurlijk nog niet getrouwd. Kamal respecteert mij zo erg, dat is waarom ik zo van hem hou.....
Lees ook mijn andere boek die ik samen met mijn vriendin schrijf: gebroken liefde. Dat boek is op een ander account geschreven: schrijfstersES
JE LEEST
Jongens zijn haram
RomanceDit verhaal gaat over Sarah(16)een Marokkaans meisje die niks met jongens te maken wilt hebben, maar de jongens zitten wel altijd achter haar aan. Iedereen kent Sarah ze is een beeldschoon meisje en heel aardig, maar populair om haar uiterlijk ieder...