BAB 6

37 3 3
                                    

Jungkook terjaga daripada tidur setelah mendengar bunyi bising dari tingkat bawah rumah barunya. Terpisat pisat dia bangun kerana cahaya matahari sudah terang memancar. Bagai terkena renjatan elektrik, Jungkook terus berdiri.

"Sekarang dah pukul berapa? Kenapa macam dah siang sangat?" Jungkook bertanya kepada dirinya sendiri.

"Sekarang ni dah pukul 10 pagi" sahut satu suara di sebalik pintu bilik tidur Jungkook.

"Kau dah lewat untuk waktu nyanyi lagu kebangsaan. Kau sepatutnya alert" marah suara tadi.

"Huh.. Macam mana kau boleh masuk dalam rumah aku ni? Setahu aku aku kunci semua pintu tingkap malam tadi. Kau pecah masuk eh?" Jungkook marah balik suara itu.

"Kau tak sepatutnya tinggikan suara kepada aku. Aku Tuan kau. Dan aku adalah hyung. Aku boleh buat apa sahaja. Dengar tak? APA SAHAJA YANG AKU MAHU. Termasuklah kau. Aku nak kau" marah Tae Hyung. Pada akhir ayatnya kurang jelas untuk Jongkook dengar.

"Ye aku tahu kau Tuan, tapi kau tak boleh pecah masuk rumah aku sesuka hati kau" Jungkook tidak mahu mengalah, masih dengan sikap keras kepalanya.

"Aku hyung kau. Kau patut panggil aku hyung. Dah, sekarang kau ikut aku" putus Tae Hyung.

"Tapi aku belum mandi lagi. Aku baru jek bangun tidur" bangkang Jungkook yang sememangnya tidak mahu ikut Tae Hyung.

"Lantaklah. Kat tempat aku nanti kau boleh mandi" kata Tae Hyung dengan senyum meleret. (°_°)

Tanpa menunggu balasan daripada Jungkook, Tae Hyung terus menarik tangan Jungkook untuk di bawa ke rumah Tae Hyung. Peliknya, Jungkook tidak kesah dengan perlakuan Tae Hyung yang menarik tangannya. Otaknya ingin melepaskan tangan itu tetapi hatinya tidak mahu. Jungkook merasakan ada kelainan dengan sentuhan itu. Dan akhirnya Jungkook hanya membiarkan tangan Tae Hyung menarik tangannya.

Mereka berpimpin tangan sehingga masuk ke dalam kereta Tae Hyung. Di dalam kereta, Tae Hyung tidak sesekali melepaskan tangan Jungkook seperti tiada esok baginya.

"Macam ni kau buat aku. Aku pendam selama 3tahun. Sekejap jek kau lupakan aku. 3tahun aku langgar peraturan semata mata nak tarik perhatian kau, ini yang aku dapat" bisik seseorang yang hatinya terluka dek melihat orang yang disayangi dalam diam bahagian disisi orang lain yang baru satu hari tiba di negara itu.

Jimin hanya memendam rasa perit itu.

"Kau tunggu Jungkook. Aku dah pesan kat kau supaya ikut peraturan tapi kau degil. Kau akan tahu padahnya. Kau belum kenal aku siapa" Jimin berkata dengan penuh dendam.

#####

Huh.... amacam? Best ke tak best? Kalau readers ada cadangan ke utk cerita ni, boleh kemukakan. Saya tak kesah asalkan readers bahagia.

Love you all, readers~~

Lepas dah baca
Jangan lupa vote
Lepas tu comment

LavenderiaWhere stories live. Discover now