"Hyung!! Cepatlah aku nak tuala sekarang! Aku dah siap mandi ni! " pekik Jungkook dari dalam bilik air.
"Er.. Er.. ni tuala kau. Sori lah yadi terambil pulak. Tersalah ambil" Tae Hyung terus mengembalikan tuala Jungkook tanpa memandang ke arah Jungkook.
"Heish.. Tu pon boleh tersalah ambil padahal dia yang kasi kita tuala tu" bebel Jungkook seorang diri tetapi masih boleh didengari oleh Tae Hyung.
"Membebel jek kerja dia. Tak penat agaknya mulut tu asyik membebel jek" tanpa sedar Tae Hyung pon turut membebel sambil mengatur langkah ke arah katilnya untuk membaca majalah.
Tidak lama kemudian, Jungkook keluar dari bilik air tersebut tetapi hanya memakai tuala. Terserlah absnya. Tae Hyung yang sedang membaca majalah, terganggu pembacaannya.
"Ap.. apasal kau tak pakai baju sebelum keluar bilik air?" tanya Tae Hyung dengan gagap.
Tae Hyung melihat abs Jungkook. Beberapa titis air masih mengalir di celah absnya.
"Baju tu ada kat situ. Aku lupa nak bawa masuk tadi. Apasal muka kau merah, hyung?" Jungkook bertanya lurus.
"Oh... Hah, muka aku merah. Memandai jek kau ni. Muka aku kan memang macam ni" Tae Hyung tak mahu mengaku.
"Apa apa lah hyung. Aku keluar ni nak ambil baju jek. Yang hyung macam kalut sangat ni kenapa?" Jungkook masih bertanya.
"Eh, mana ada aku kalut. Erm.. Jungkook-ah, tak payah lah kau pakai dalm bilik air tu. Nanti baju dengan seluar kau basah. Kau pakai jek kat sini" Tae Hyung mengeluarkak arahan lagi.
"Apahal pulak. Aku pon nakkan privasi. Jangan nak merepaklah hyung" Jungkook membantah.
"Kau ni suka membantah cakap aku. Apa yang susahnya cakap aku. Aku tak nak baju dengan seluar kau basah. Tu jek. Bukan susah pon" Tae Hyung buat buat marah untuk menggertak Jungkook.
Nak tak nak, Jungkook pakai jugak baju yang telah dipilih tadi di dalam bilik. Tae Hyung pula tidak berganjak dari katilnya. Ketika Jungkook hendak mengambil bajunya di tepi katil, Tae Hyung bergerak ke arah yang sama. Tae Hyung tarik tangan Jungkook sehingga Jungkook terbaring terlentang di atas katil. Tae Hyung betul betul di atasnya hanya beberapa inci sahaja. Nasib baik tualanya tidak tertanggal, hanya terselak menampakkan pahanya.
"Hyu.. hyung. Apa yang hyung buat ni?" tanya Jungkook gagap.
"Ssshhh... diam sekejap jek" suara Tae Hyung bertukar menjadi lembut. Suara itu mampu menggetarkan sesiapa sahaja yang mendengar.
Tae Hyung mendekatkan mukanya ke Jungkook. Semakin dekat, semakin berdebar jantung Jungkook.
'Apalah perasaan ni? Kenapa aku rasa macam ni? Dia tu lelaki lah. Takkan lah dia suka kat aku' Jungkook bermonolog sendiri.
Saat muka mereka hanya beberapa sentimeter, sehingga Jungkook dapat merasa hembusan nafas Tae Hyung.
"My dongsaeng!! Where are you?! I miss you!!" jerit satu suara.
####
Annyeong... Lama tak update. Akhirnya update jugak. Sori sangat kalau bab ni pendek sangat. Nanti saya update lagi. Sabar ye para readers semua.
Kalau dah baca,
Harap vote,
Lepas tu,
Harap comment.
Thanks...
YOU ARE READING
Lavenderia
FanfictionSebuah negara yang sangat pelik. Perpindahan Jungkook ke negara tersebut bukan kehendaknya. Peraturan negara yang menjengkelkan sangat membuatkan Jungkook rasa meluat untuk tinggal di situ. Tae Hyung atau Tuan Tae Hyung merupakan ketua negara Lavend...