“Hyung, sebelum datang sini dah sarapan ke belom?” Jungkook bertanya sambil kepalanya di jengulkan ke ruang tamu.
Jungkook melihat Jin duduk selang satu tempat duduk dari Jimin sambil menonton televisyen. Tanpa syak wasangka, Jungkook meneruskan kerja membancuh air milo untuk dihidangkan kepada Jin hyung dan Jimin.
“Dah tadi masa dalam perjalanan ke sini tadi. Fuh selamat Jungkook tak nampak” Jin menarik nafas lega sambil mengurut dadanya. Kemudian dia berpaling ke arah Jimin.
Di lihatnya Jimin hanya terkaku di tempat duduknya. Matanya memandang ke arah televisyen tetapi fikirannya ke arah lain.
“Hah ni air milo. Satu untuk Jin hyung, satu untuk Jimin hyung dan satu lagi untuk saya” kata Jungkook sambil mengagihkan cawan kepada mereka.
Jimin seperti baru tersedar dari lamunan panjang terus bangun dari duduknya.
“Erm takpe lah Jungkook. Aku nak balik dulu”
“Biar hyung hantar dia ke pintu” Jin berkata setelah melihat Jungkook seperti ingin bangun dari duduknya.
Jin sempat berbisik ke telinga Jimin sebelum Jimin keluar.
“Ini baru permulaan. Hyung tahu kamu ada suka orang lain tapi hyung akan buat kamu suka kat hyung”
Mendengarkan itu, muka Jimin automatik merah padam. Jantungnya berdegup laju. Terus Jimin berlari ke rumahnya.
“Kamu ni kenapa Jimin? Muka merah padam macam tu sekali. Tuan Tae Hyung ada buat apa apa ke pada kamu?” tanya Rapmon yang berada di ruang tamu bersama Suga di dalam pelukannya.
“Hyung, Jimin nak tanya. Masa hyung dengan Suga hyung mula mula bercinta, apa yang hyung rasa?”
“Herm... hyung rasa berdebar debar, rasa nak cium dia, rasa nak peluk dia, rasa tak keruan. Kenapa kamu tanya ni? Tuan Tae Hyung ada buat apa apa kat kamu” jelas Rapmon membuatkan Suga tersenyum malu dan mukanya merah padam.
“Jimin rasakan hyung, hati Jimin dah takde untuk V. Tapikan hati Jimin ni untuk Jin hyung.” Jelas jimin tanpa segan.
“Sapa Jin tu? Hyung tak pernah dengar pon nama dia kat negara ni. Negara ni kecik jek. Hyung tahu semua penduduk kat sini” Rapmon sebagai pembantu Tuan Tae Hyung memang mengetahui setiap penduduk di negara itu.
“Dia abang tiri Jungkook, jiran baru kita ni. Dia datang melawat Jungkook pastu Jimin pergi rumah dia. Masa Jimin ternampak dia, Jimin rasa macam ada cahaya memancar mancar kat muka dia. Lepas tu Jimin rasa hati Jimin ni berdebar debar jek. Hyung, adakah ini yang di namakan cinta pandang pertama?” panjang lebar Jimin terangkan kepada Rapmon sambil tersenyum senyum.
“Habis tu Jimin terima dia ke tak?” Suga bersuara.
“Jimin... Jimin lari tadi dari dia” Jimin seperti menyesal.
“Kamu terima jelah si Jin tu sebabnya pagi tadi sebelum shift hyung habis, hyung nampak Tuan Tae Hyung kat dalam bilik bersama dengan Jungkook tu. Tuan memang suka kat Jungkook tu dan dia takkan pandang sesiapa lagi. Bukan hyung nak luluhkan hati kamu tapi hyung tak nak kamu terluka. Kira ok apa ada orang nak kat kaku tu.” terang Rapmon.
Jimin berfikir seketika sebelum berlari keluar. Mungkin untuk membalas cinta Jin.
“Baby, saya shift malam tadi penat laa. Jom kita ‘tidur’?” Rapmon mengajak Suga untuk ‘tidur’ dengannya sambil tersenyum penuh makna.
“Jom” Suga seperti memahami maksud Rapmon hanya mengikut setelah tangannya ditarik oleh Rapmon.~~~
Amacam update yang ni??
Best tak??
Kalau best, vote lah lepas tu comment...
♡♡♡
YOU ARE READING
Lavenderia
FanfictionSebuah negara yang sangat pelik. Perpindahan Jungkook ke negara tersebut bukan kehendaknya. Peraturan negara yang menjengkelkan sangat membuatkan Jungkook rasa meluat untuk tinggal di situ. Tae Hyung atau Tuan Tae Hyung merupakan ketua negara Lavend...