Belediye Başkanı: YILDIZOVİÇ
Fırıncı: EKMEKOVİÇ
Yaşlı Adam: İHTİYAROVİÇ
Kavalcı: MÜZİKOVİÇ
1. Kedi: PİSİOVİÇ
2. Kedi: MİSİOVİÇ
Köpek: KÖPEKOVİÇ
Fareler: KRAL FARE VE ASKERLERİ
1. Çocuk: DOĞRULUK
2. Çocuk: GÜVEN
3. Çocuk: ASALET
1.Köylü: KÖYLÜMOVİÇ
2. Köylü: KÖYLÜMTRAK
3. Köylü: KÖYLÜMİKSFARELİ KÖYÜN KAVALCISI
Bir bakmış ikiye, iki seslenmiş üçe, üç dörde dokunmuş, dörtte beşe. Beş şaşırmış aniden, ne yapacağını bilmeden başlamış geriye doğru saymaya. Belki heyecanım geçer o zaman. Masalı anlatır bir ozan. Beş, dört, üç, iki, bir.Merhaba ben Ozan, var mı sizin de moralinizi bozan? Gelin size bir masal anlatayım o zaman. Gel zaman, git zaman galaksinin birinde bir Galaktik İmparatorluğu varmış. Mutlulukla yönetilir, mutlu mesut yaşarlarmış. Ancak bir anda mutlulukları azalmaya başlamış. Galaktik İmparatorluğu'nun Belediye Başkanı Yıldızoviç bunun nedenini araştırmak için Yaşlı Adam İhtiyaroviç'i görevlendirmiş. İhtiyaroviç başlamış nedenini araştırmaya. Bir de ne görsün; Galaktik İmparatorluğu'nun en büyük düşmanı Kral Fare'nin askerleri Galaktik İmparatorluğu'nun içine sızmışlar. Başlamışlar alttan alta kemirmeye. Yaşlı Adam İhtiyaroviç hemen haber vermiş Belediye Başkanı Yıldızoviç'e. Yıldızoviç endişelenmiş, başlamış düşünmeye. Tam da bu esnada bir mekik yaklaşmış gezegenlerine. Mekik iner inmez üç köylü etrafını sarmış. İlk önce Köylümoviç dikilmiş yabancının karşısına ; "kimsin?" diye sormuş. Yabancı bakmış sağdan sola, sonra başlamış konuşmaya. Ben Kavalcı Müzikoviç, demiş. Köylümoviç çekilmiş yabancının karşısından. Yabancı devam etmiş yürümeye. Sonra Köylümtrak sormuş sorusunu "Ne işin var burada?" Müzikoviç bakmış Köylümtrak'ın boyuna posuna, yutkunmuş başlamış konuşmaya; "Duyduğuma göre Kral Fare savaş ilan etmiş size, dayanamadım yardımınıza geldim." demiş. Ama bir şartım var, demiş. Hemen Köylümiks sormuş Müzikoviçe, "Nedir şartın söyle hele." Müzikoviç derin bir nefes almış önce, sonra dönmüş Yıldızoviç'e; "Duymuşsunuzdur şanımı, kediyle köpekle geçiririm her anımı. Dayanamam onların tutsaklığına birde işkence edildi mi onlara, yakışmaz sizlerin şanına. İmparatorluğu kurtarmam karşılığında gezegendeki tüm kedi ve köpeklerin serbest bırakılmasını isterim."demiş.
Tamam, demiş Yıldızoviç. Bu haberi duyan Pisioviç ve Misioviç(kedioviç) sarılmışlar Köpekoviç'e. O anda anlamışlar asıl düşmanlarının Köpekoviç değil de tutsaklık olduğunu.
Müzikoviç hemen işe koyulmuş, çıkarmış sihirli kavalını. Başlamış çalmaya. Başlar başlamaz tüm fareler etkilenmiş kavalın sesinden. Takip etmişler sesi, enselenmişler aniden. Tüm fareleri mekiğe doldurmuş Müzikoviç. Ben bunları uzaklara götüreyim, bir daha gelemesinler buraya, demiş. Sizlerde hazırlayın kedileri, köpekleri almaya geleceğim sevdiceklerimi, demiş. Binmiş mekiğine Kavalcı Müzikoviç, basmış gaza, uçmuş gitmiş uzay boşluğuna.
Farelerden kurtulduklarına çok sevinmiş tüm imparatorluk. Yıldızoviç üç gün üç gece eğlence düzenlemiş. Fırıncı Ekmekoviç, taze taze ekmekler yapmış, dağıtmış tüm halka. Yıldızoviç, bu işinde üstesinden geldim, diye başlamış böbürlenmeye. Farelerden kurtulduğumuza göre gerek yok kedi ve köpekleri vermeye. Pisioviç ve Misioviç çok üzülmüşler bu işe, düşünmüşler ne yapabiliriz diye. Gitmişler Köpekoviçin yanına, az kalmıştı özürlüğümüze kavuşmaya. Bir şeyler düşünelim, demiş. Yıldızoviç'in üç çocuğu varmış, Asalet, Güven ve Doğruluk. Bunlar kedi ve köpekleri çok severlermiş. Üzülmüşler kedi ve köpeklerin üzgün hallerine, sormuşlar yardım edebilir miyiz? diye. Anlatmışlar durumu Doğruluk, Güven ve Asalet'e. "Kulak verin kavalın sesine, gerisini bırakın Müzikoviç'e." demişler.
Müzikoviç yaklaşmış gezegene, iner inmez sormuş kediler ve köpekler nerede? Yıldızoviç başlamış sırıtmaya, kedi ve köpekleri vermiyoruz sana. Gücün yetiyorsa buna, elinden geleni ardına koyma, demiş. Müzikoviç düşünmeye başlamış. Çıkarmış cebinden kavalını bakmış sağına ve soluna, dönmüş Belediye Başkanı Yıldızoviç'in oğullarına. Başlamış kavalını çalmaya. İlk önce Doğruluk etkilenmiş, başlamış Müzikoviç'e doğru yürümeye. Sonra peşine takılmış Güven, en sonunda da Asalet. Yıldızoviç seslenmiş çocuklarının arkasından 'Gitmeyin, durun!' diye. Ama nafile. Çocuklar çoktan gidip oturmuşlar mekiğe. Müzikoviç bırakmış kavalı elinden. Dönmüş Yıldızoviç'e; "Verdiğin sözü tutmadığında ilk önce doğruluk ayrılır senden. Doğruluk gittikten sonra güven yok olur aniden. Yavaş yavaş zayıflar asaletin, en sonunda o da ayrılır et ile tırnak gibi bedeninden." demiş.
Yaptığı hatanın farkına varan Yıldızoviç pişman olmuş ve özür dilemiş Müzikoviç'ten. Sözünü tutmuş ve kedi ve köpekleri serbest bırakmış. İlk Doğruluk dönmüş babasına, onu takip etmiş Güven, en sonda Asalet eski yerini almış.
...SON...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YELKOVANIN ARDINDAN
Historia CortaZaman inadına geçiyorken önümüzden bizi de sürüklüyor peşinden. Günler geçiyor dakika dakika, gün gün, hafta hafta ve adım adım. İnsanoğlu zamanı üçe ayırmış. Önceki günler geçmişte kalmış, yarınlar gelecekte var olmuş, şimdi ise gelecek ve geçmiş...