Must get Them!

605 45 2
                                    

Waktu Seulgi bersendirian pergi ke loker, waktu itu lah ada jgk Jimin pergi waktu yg sama. Loker Seulgi dan Jimin jarak hanya dua loker yg lain. Seulgi menjeling pd Jimin yg drtd asyik memandangnya.

Uish, dijeling pulak aku yg sexy ni. Kalau yeoja lain dh histeria gamaknya.-Jimin.

"Oi, org disana!" Jerit Jimin. Dia sengaja jerit supaya Seulgi memandangnya.

Seulgi memandang Jimin dgn muka malas. Jimin memberi wink yg paling sexy pd Seulgi. Seulgi yg drtd melihat Jimin, buat bodoh je. Wink Jimin tak menjadi. Haduii!

"Lain kali kalau sakit mata letak ubat mata. Tak pyh nak jangkitkan penyakit tu kt org." Ujar Seulgi selamba. Dia mmg sengaja nak panaskan hati Jimin.

Alah, nak try sikit pun tak boleh. Ayat pedas siot! Sentap!-Jimin.

"Knp kau tolak tawaran Bts utk berbaik dgn korang?" Tanya Jimin serius.

"Sbb korang baik ada makna. Semua yeoja kat sini jdi kwn korang but at last korang buang mcm sampah." Kata Seulgi tapi tak memandang Jimin.

"Tapi kami ikhlas nak kwn dgn RA." Ujar Jimin. Dia nak menyampah bila perkataan ikhlas keluar dari mulut sendiri.

"Kami takkan terpedaya dgn tawaran tu." Ujar Seulgi sebelum pergi.

Jimin ditinggal keseorangan. Fine! Tunggu sampai masanya kau jatuh kat tgn aku.

********
Suasana kelas amatlah bising kerana cikgu semua bermesyuarat. Tapi kebisingan itu tak menganggu Irene yg sdg lena tidur di mejanya. Irene terlalu mengantuk sbb menyiapkan tugasan yg diberi hingga lewat mlm.

Jin yg disebelahnya ralit melihat wajah Irene. Dia merenung setiap sudut wajah itu. Dia terpana melihat kecantikan yg ada pd Irene. Mmg berbeza dari yeoja yg lain. Jin tak menafikan bahawa wajah ahli RA mmg cantik dari yeoja yg lain.

Mana lah korang dpt muka cantik mcm ni?-Jin. Dia tersenyum sendiri.

Jin terlihat sesuatu pd leher Irene. Rantai yg tergantung dileher Irene cuba diperhatikan betul². Dia ingin mengambil loket Irene itu utk melihat dgn lebih dekat tapi Irene tersedar.

"Apahal kau pandang aku mcm tu?" Tanya Irene yg baru sedar. Jin kelam kabut jadinya.

"Err, takda apa². Just tgk je." Jwb Jin gugup.

V yg dibelakang drtd melihat apa yg Jin lakukan. Rasa sakit hati pulak yg muncul.

********
Bts berkumpul di taman mini Archi High School utk mengambil angin. Yeoja semua sibuk menjadi paparazzi percuma.

"Wey, aku dh cuba try Seulgi tadi. Tapi dia cam tak cair la dgn keseksian aku ni." Kata Jimin *flip hair*.

"Hotak kau seksi! Benci aku." Jungkook menolak kepala Jimin.

"Sakit la vengong!" Jimin menolak bahu Jungkook. Mereka berdua start nak gaduh.

"Hesh, korang ni dh la. Jimin, sambung story kau tadi." Namjoon menarik Jimin duduk jauh dari Jungkook.

"Ahaha, okay. Mcm ni.. Seulgi langsung tak pandang aku wo. Aku nak berbaik dgn dia td. Tapi dia buat aku cm tunggul wei. Panas hati gua bro. Omg." Jimin bercerita dgn penuh perasaan gediknya. ㅋㅋㅋㅋ

"Aduh, susah lah ni. Mcm mana kita nak dekat dgn diorang?" Jhope susah hati.

"Takpe, try lagi yg lain. Lagipun, kita semua belum try lagi ahli RA yg lain." V memberi pendapat.

"Betul ckp Taetae.. yg lain try dulu. Kalau tak dpt, kita fikir cara lain." Jin setuju.

"Hmm, nae.." jwb Suga dan Jungkook.

The Bangtan Wolfs VS The Red AngelsWhere stories live. Discover now