Game On, Babe ツ

591 46 2
                                    

Harini Archi High School sedikit kecoh dari biasa. Papan notis pagi ini dipenuhi dgn student yg bising. RA yg baru sampai menjadi bingung. Pahal kecoh² ni?

"Tepi.. tepi! Kami nak tgk jgk. Sanalah sikit. Bagi laluan." RA meredah manusia yg berkerumun. Mereka memberi laluan khas utk RA dan mula bising.

"Beranilah korang." "Saja nak ambik perhatian la tu." "Omo, crush aku lwn Kingka.."

Begitulah suara² sumbang yg didengari. RA segera melihat apa yg buat kecoh awal pagi ni.

Perhatian kpd Red Angel kesayangan kami. Merangkap Queenka kpd Kingka.
Harini game start. Jumpa kat hall cun pukul 4. Tak boleh lambat. Ingat! Kalah ada syaratnya.. dont forget it.

Ikhlas dari,
Kingka kesayangan

Seperti itu lah notis yg bikin panas. RA yg baca naik menyampah. Dari semalam tak habis kacau org.

*******
Pd pukul 4 tepat, Bts dh berkumpul di hall dgn RA. Bilangan student yg hadir hanya sedikit krn Bts sudah tetapkan. RA dan Bts bertemu ditengah gelanggang dgn muka yg menyakitkan hati.

"Are you ready girls? 5 lwn 5.." Kata V.

"We are ready.." bls Irene.

Jin, Suga dan Jaebum sbg pemerhati game yg berlangsung.

Pd minit yg pertama, RA main dgn bersungguh sungguh. Jumlah mata RA mendahului dari Bts. Bts yg menyangka RA selembut sutera rupa-rupanya kasar. Tiada siapa yg sangka. Jin yg terpukau dgn cara RA main. Namja yg ada disini bising dgn sokongan yg diberi kpd RA. Lepas tamat waktu pusingan pertama, mereka diberi rehat selama sejam.

Bts yg buntu membincangkan strategi mereka.

"Hyung, kita tak boleh berlembut lagi. Diorang main kasar apa. Takkan kita tak boleh." Kookie mengeluh.

"Ye tau. Tak sangka diorang main kasar. Sia² je berlembut dgn diorang. Tak boleh jadi." Namjoon setuju.

"Takpe, first round biar diorang menang. Second round jgn harap." V penuh keazaman.

Second round pun bermula. Persaingan kali ni lebih sengit. Bts mengubah rentak bermain. RA tak dpt mengikut rentak Bts. Jaringan bertubi-tubi dari Bts. Habis ahli RA ditolak dgn kasar.

"Hero lambat panas... Loser tetap loser..." V berbisik apabila dia berdepan dgn Irene.

Damn it! - Irene.

Wisel yg ditiup oleh Jaebum menandakan tamat perlawanan.
Bts yg sgt berpuas hati bersorak riang. RA hanya melepaskan keluhan. Perlawanan tdi sgt sengit. Hanya 2 mata saje RA ketinggalan dari Bts.

"The winner is Bts!!" Jaebum mengumum pemenangnya. Semua yeoja bersorak histeria. Jin dan Suga meraikan kegembiraan bersama.

RA berdiri berhadapan dgn Bts. Kelima² ahli Bts membuat muka yg menyakitkan hati.

"Chukahae.." ucap RA dan menghulurkan tangan utk bersalam. Tapi Bts langsung tidak menyambut tangan mereka.

"Thanks.. tapi jgn ingat kami dh lupa syarat tu. Esk kau dh jalankan tugas." Namjoon memberi arahan.

"Awal pagi esk eh.. kita kan jiran." Jimin juga memberi arahan.

*******
Hari² cuti spt ini mmg hari malas bagi Bts. Penat memikirkan siapa Angel. Mereka menonton tv di ruang tamu. Menunggu org yg ditunggu.

"Mana ni hyung? Dah pukul 8 ni." Kookie start boring.

"Kejap lagi lah. Aku nak ckp, kalau ada peluang try dekat dgn diorang. Kita mesti pastikan samada diorang Angel or not..." kata² Jin terhenti..

Ting! Tong! Ting! Tong!.........

"Hah.. tu dah dtg. Ppalli!" Cepat² Bts pergi ke pintu. Tak sabar sungguh!

"Psl lambat sgt buka pintu.." rungut Wendy sebaik saja pintu dibuka.

"What!!.. korang tak rasa bersalah ke tekan loceng mcm nak hancurkan je loceng tu. Marah² pulak.." Namjoon membalas.

"Rasa.. rasa bersalah pulak kami dtg sini." Seulgi menyampuk.

"Aishh, aku geram dgn kau dari haritu. Mulut takda insurans." Jimin musuh ketat Seulgi.

"Sudah².. hmm, apa kes korang suruh kami dtg sini?" Irene yg tadi merenung mata V yg seakan-akan tak puas hati dgnnya.

"Masuklah dalam. Korang akn jadi maid harini. cuci baju, makan minum kami, kemas rumah, dan serta ikut apa je arahan kami. Arasseo?" Arah V.

"Whatda..!" Irene yg tak tahan marah ingin mengeluarkan kata² yg tak baik.

"Aipp, tak boleh menyumpah. Kiss baru tau." V mendekatkan mukanya pd Irene.

"Nae.. ARASSEO!" Irene menekankan perkataan arasseo utk menunjukkan dia protes.

Bermulalah tugas RA dirumah Bts. Takda sampah, Bts adakan sampah. Dah kemas disepahkan balik. Dibagi makan, ada je complain. Merengek merungut semuanya tak kene. KESIANN...

Nasib kau lah Red Angel...

The Bangtan Wolfs VS The Red AngelsWhere stories live. Discover now