"Yah Bts! Keluar skrg! Yah!" Amuk Irene diluar rumah Bts. Pagar rumah disepak² tanda geram.
Bts yg didlm rumah terkejut dgn suara itu.
"Hyung, siapa tu? Bising² tengah malam ni." Tanya Jungkook.
"Aku rasa tu mcm suara Irene. Tapi wae dia kat sini." Kata Jin sambil bergerak ke arah pintu bersama ahli yg lain.
"Hah kan betul ckp aku." Kata Jin sebaik saja buka pintu.
"Pahal kau ni? Memekak tak tentu pasal." Tegur V.
"Apa yg kau dh buat dgn saeng aku?!" Tengking Irene.
Namjoon yg terkejut dgn kenyataan Irene. Aigoo!
"Apa maksud kau? Saeng kau yg mane satu? And kau jgn sesuka hati nak tuduh kitaorang." Ujar Jimin.
"Wendy. Apa kau buat dgn Wendy sampai dia pengsan?" Tanya Irene yg sudah hilang sabar.
"Pengsan? Eh, pengsan ada byk sbb. Apa bukti kau nak salahkan kitaorang?" Suga menyampuk.
"Tanda cakar kuku Wolf korang tu. Mcm hyung kau ni buat pd aku." Irene menunjukkan kesan lukanya didepan Jin.
Semua ahli Bts terkejut kecuali Namjoon. Semua menunjukkan muka tak tau.
"Knp korang buat dia mcm tu? Skrg kita fair sbb korang dh ada rantai Angel kami ada korang punya. Kalau nak sgt kuasa kami, kita boleh runding. Tak payah smpai nak cederakan org lain!" Air mata Irene jatuh. Sakit hatinya apabila org yg disyg cedera.
"Sekali lagi kau buat mcm ni, tak segan² aku bunuh kau dgn kuasa aku!" Irene beri amaran dan terus pergi.
Bts yg hanya berdiri disitu terdiam. Tak tau nak ckp apa lagi.
"Aku tau siapa yg buat." Kata Jin sambil matanya terarah pd Namjoon yg serba salah. Jin bergerak masuk dgn perasaan yg sedih melihat Irene sebegitu.
******
Pagi itu, Bts masuk ke kelas dgn muka yg malas. Jin sedar apabila Irene pindah tempat duduk di tempat Wendy. Wendy tak hadir akibat kes semalam.Irene sikit pun tak pandang Bts. Dendamnya membara. Akibat rantai Jungkook hilang yg tak tau mana, Wendy yg kene.
Aku kene bincang dgn kau Irene.-Jin.
Kringggggg!
Loceng bunyi menandakan waktu rehat tiba. Semua keluar utk membeli makanan. RA juga keluar dgn segera apabila mereka perasan yg Bts belum keluar lagi. Tiba²..
"Apa ni? Tarik tgn orang sukati je!" Marah Irene. Ahli RA yg lain berhenti berjalan apabila terdgr suara Irene.
"Yah, lepaskanlah dia." Kata Seulgi.
"Aku perlu bincang dgn kau. Private please.." mohon Jin pd Irene. Irene memandang RA dan menyuruh mereka pergi tanpanya.
"Ckplah apa yg kau nak ckp. Now." Ujar Irene tanpa memandang Jin.
"Kita damai. Aku Wolf akan serahkan balik rantai Yeri. Kau bagi balik rantai Bts. And then kami takkan ganggu hidup kau lagi." Kata Jin.
"Knp tiba² ubah fikiran? Takut ke mati dlm tgn aku?" Sindir Irene.
"Nope. Bkn tu. Aku tau kau perlu rantai Yeri kan? Sbb Yeri lemah tanpa rantai tu. Kau syg dia kan? Same with me. Aku perlukan rantai tu spy saeng² aku dpt jadi mcm dulu." Ujar Jin.
Irene nampak keikhlasan dlm mata Jin wlaupun dia kurang yakin.
"Okay, deal. Esk kita jumpa kat rooftop sekolah. Settle." Kata Irene dan berlalu pergi.
Jin tersenyum memandang langkah Irene.
*****
"Tak guna. Kau nak berbaik dgn RA?! Kau dah janji dgn aku!" Marah Hyuni dihadapan cermin tandas sekolah.Seutas rantai digenggam erat. Mukanya merah menahan marah.
"Fine! Kau tak nak buat, aku buat sendiri dgn kuasa ni!" Hyuni berazam. Rantai itu dihayunkan didepan matanya. Senyuman jahatnya terukir apabila idea jahat muncul.
Rantai berloket Wolf ditangannya!!
YOU ARE READING
The Bangtan Wolfs VS The Red Angels
FanfictionBts adalah sekumpulan serigala jadian muda yg diturunkan ke bumi utk mencari kuasa bagi mengukuhkan empayar Wolfs. King of wolf menghantar Bts mencari Angels dan rampas kuasa yg ada pd mereka. Red Angels dtg dari kayangan yg hidup dibumi spt org bia...