"Apa benda yg penting sgt ni?" Ujar Jin sebaik saje terjumpa dgn org yg terpaksa dijumpai.
"Alaa, jgnlah marah mcm nii... makin marah makin I suka tau." Jwb Hyuni dgn suara yg gedik. Tgnnya mula merayap memegang bahu Jin.
"Please Hyuni. Dont touch me. Just say what u want to say." Bls Jin dan menepis tgn Hyuni yg gatal tu.
"Tak seronoklah u ni. Okay, I nak tawar you something maklumat berharga." Ujar Hyuni dgn tersenyum sinis.
"What? Palli!" Marah Jin. Dia tak suka masanya dibuang dgn yeoja gedik tu.
"I tau u still cari siapa leader Angel, am I right? Angel.."
"Maksud kau? Kau tau siapa Angel thats mean kau tau Bt..." bls Jin gugup. Tapi kata²nya terhenti.
"Yups. Bts adalah Wolf. U are Wolf. I tau everything babe.." gelak Hyuni. Jahat sungguh!
"Okayy. Kau jgn berani bagitau kat org lain. Siap kau." Ugut Jin.
"And kau mcm tau je siapa leader Angel?" Tanya Jin.
"Kan I dh ckp, I know everything."
Hyuni tau krn selalu curi² dengar perbincangan RA. Itulah kerjanya. Cari maklumat!
"Malhaebwa.. bagitau skrg." Rayu Jin.
"Boleh but I nak ganjaran. Boleh?"
"Okay, kau nak apa?"
"I nak satu rantai Angel and satu rantai Wolf. Sbb I nak cantik mcm Angel and ada power mcm Wolf." Pinta Hyuni sambil ketawa jahat.
Tak guna! Tapi aku mesti tau siapa leader Angel sbb masa Wolf semakin suntuk.
"Okay deal. Sekarang malhaebwa siapa leader Angel." Tanya Jin.
"Irene. Irene is Angel's Leader..." Hyuni berbisik ditelinga Jin.
Oo, kau rupanya! Damn it!
Jin terus berlalu. Hyuni ketawa jahat sepuas puasnya. HAHAHAHA!
*******
"Wendy! Wendy! Chakkaman Wendy-sshi!" Jerit Namjoon pd Wendy yg laju je jalan tanpa menoleh belakang.Cepat² Namjoon menarik tgn Wendy sehingga Wendy terjatuh ke arahnya.
"Ish, knp ni?!" Marah Wendy.
"Aku panggil kau, kau pekak eh?" Ujar Namjoon.
"Aku busylah. Aku nak masuk kelas, hantar buku ni lagi macam²...."
"Dah² aku tak nak dgr. Ni aku nak.. emm takda apa² lah." Kata Namjoon dan melepaskan tgnnya dari Wendy.
"Pabo yah!" Marah Wendy.
******
Semua ahli RA kecuali Wendy menghabiskan waktu mereka di ruang tamu."Wendy yah~ marilah turun sini. Makan². Seulgi yg masak. Entah sedap ke tak." Panggil Irene.
"Yelah. Sejak Onew hyung dh balik kayangan, kita asyik makan luar je." Yeri sambung.
"Wendy! Wendy!" Seulgi dan Joy panggil serentak. Dlm beberapa minit, mereka melihat Wendy turun dari tangga.
"Korang....." hanya satu patah yg keluar dan Wendy terkulai dilantai.
"Wendy!!" Suara RA bergema dlm rumah. Semua pergi ke arah Wendy.
Irene memegang tangan Wendy sambil memejamkan matanya. Dia cuba utk mengetahui keadaan Wendy. Muka Irene yg berkerut² tu membuatkan yg lain hairan.
"Irene, waeyo?" Tanya Seulgi.
Irene membelek leher Wendy.
Rantai ada.. tapi apa ni?
"Yah! Tgk ni. Apa ni?" Ujar Joy terkejut.
Semua tgk apa yg dilihat Joy. Di leher Wendy, ada kesan cakaran.
"Tak guna!" Marah Irene. Dia terus keluar dari rumah.
"Unnie wait!" Yg lain menjerit utk menghalang unnienya.
YOU ARE READING
The Bangtan Wolfs VS The Red Angels
FanfictionBts adalah sekumpulan serigala jadian muda yg diturunkan ke bumi utk mencari kuasa bagi mengukuhkan empayar Wolfs. King of wolf menghantar Bts mencari Angels dan rampas kuasa yg ada pd mereka. Red Angels dtg dari kayangan yg hidup dibumi spt org bia...