Sekolah bermula spt biasa. Tiada yg seronok bg RA. Namja yg menyakitkan hati sentiasa ada di mana². Semua yeoja disekolah ni dh jadi mangsa playboy Bts kecuali RA. Setiap gerak geri Bts diperhatikan oleh RA.
"Why diorang selalu selak rambut yeoja² yg diorang date? Asyik perhatikan leher diorang je. So creepy!" Joy yg bersembunyi bersama RA yg lain dibelakang dinding.
Mereka ingin menyiasat sesuatu tentang Bts. Perangai diorang pelik. Takkan lah playboy mcm tu sekali. Setiap hari satu yeoja. Mau gila yeoja yg ditinggalkan sebelum ni.
"Haahkan. Diorang nak check apa?" Yeri menyampuk.
"Nak check leher sapa yg paling cantik. Haha." Gurau Seulgi.
"Jom balik kelas. Panas plk lama² kat sini." Irene mengajak ahli RA yg lain. Dia yg sakit hati tgk Bts.
********
RA balik lambat dari pelajar lain sbb ada kerja yg perlu dibuat. Jadi hanya mereka berlima saje dlm kelas. Sdg elok je RA tenang buat kerja, tiba² ada yg menganggu."Annyeonggg!!!" Jimin yg baru masuk kelas membuat bising. Dia membaling penutup marker yg ada didepan kelas pd Seulgi. Bts yg lain semua gelak.
"Heii, semua dh pekak ke?? Ke saje jd pekak..." Jhope pula bersuara apabila RA tidak mengendahkan Bts.
"Heshh, geram pulak aku dgn diorang ni la!" Namjoon menyepak meja disebelahnya tanda protes.
"Korang ni dh kenapa? Kami tak ganggu life korang kan." Seulgi bengang.
"Hah, tak pekak pun.. thats good. Takkanlah yeoja cantik mcm korang ni pekak." Suga menyampuk.
"Kami dtg sini saje je nak melawat classmate tersyg plus jiran baik kami. Takda niat jahat pun. Just relax ok." Jungkook bersuara.
"Annyeong Red Angel..." ucap Bts serentak dan berlalu pergi.
"Hish, geram aku ni tau. Kalau boleh aku dah lama guna kuasa aku hentam diorang." Wendy dari tadi geram.
"Jgn... mana tau diorang Wolf yg Dewi bagitau aku semalam." halang Irene.
"Wolf!!" Jwb RA yg lain terkejut serentak.
*******
Malam tu, Bts berkumpul diruang tamu utk berbincang psl misi mereka."Dah banyak yeoja yg kita usha, takda sorang pun Angel." Keluh Jungkook.
"Yelah hyung. Dah penat lyn yeoja² kat sekolah tu. Takda yg menarik pun." Ujar Jhope.
"Betul ke korang dh check dgn teliti?" Tanya Jin selaku hyung.
"Betul hyung. Sorang pun takda tanda butterfly dekat leher yeoja² tu." Jwb Jimin.
Mengikut kata King, anak² Angel ada tanda butterfly di leher mereka. Tapi saiznya kecik.
"Ye ke? Kan tanda tu kecik je. Susah utk tgk. Mana tau korang tak perasan." Jin yg tidak percaya dgn dongsaengnya.
"Jinjja hyung. Mmg takda. Tapi...." V pula bersuara.
"Tapi apa??" Tanya Bts serentak.
"Ada lagi yeoja yg kita belum try." V mengusap dagunya spt memikirkan sesuatu.
"Sapa? Alien ni main² la. Ppalli wa!" Desak Jungkook.
V menuju ke tingkap. "Tuuu...." V menunjuk ke arah rumah RA.
Jin setuju dgn kata² V. Dia pun ada rasa yg RA mesti ada sorok sesuatu.
"5 dri kita mesti try dekat dgn RA tu. Aku just pantau dari jauh." Jin mengeluarkan arahan.
"Aku ambik Irene. Sbb she's my type." V menetapkan pilihannya.
"Alaa, baru je aku nak ambik dia." Jimin menyampuk. "Takpalah, aku ambik Seulgi."
"Aku Wendy."-Namjoon.
"Aku Joy."-Jhope.
"Aku Yeri."- Jungkook.
"Yoonggi, kau dgn aku. Pantau gerak geri RA." Arah Jin.
"Alaa, aku baru nak try sorang." Suga tidak puas hati.
"Jgn berangan! Dah jom tidur." Jin menarik Suga supaya dia berhenti memprotes.
YOU ARE READING
The Bangtan Wolfs VS The Red Angels
Fiksi PenggemarBts adalah sekumpulan serigala jadian muda yg diturunkan ke bumi utk mencari kuasa bagi mengukuhkan empayar Wolfs. King of wolf menghantar Bts mencari Angels dan rampas kuasa yg ada pd mereka. Red Angels dtg dari kayangan yg hidup dibumi spt org bia...