Hari² yg berikutnya, RA tetap menjadi hamba suruhan Bts. Setiap kali mereka boring, mulalah melalak panggil RA. Tapi Bts, tak dpt bukti pun yg RA adalah Angel. Tapi tidak Angel..
"Aku dh agak Bts tu mmg ada yg tak kena. Wolf tu Bts, Bts tu Wolf." Irene meluahkan segala isi hatinya. Harini adalah hari cuti yg diberikan oleh Bts. Jadi, RA berehat dirumah.
"Bwo?! Mcm mana unnie tau?" Yeri yg terkejut dgn kata² Irene. Joy dan Wendy juga memberi reaksi yg sama.
"Mcm ni, aku dgn Irene tak sengaja ternampak diorang mandi kat kolam semalam. Belakang bdn bahagian bahu belah kiri ada tanda Wolf..." Seulgi menceritakan balik apa yg dilihat.
"And rantai yg Bts pakai loket Wolf. Waktu malam, aku tak sengaja tgk jgk, mata Bts ada cahaya merah bila tgk rama² yg dtg dekat bunga² kita." Sambung Irene.
"Whatt!! Se..sela..selama ni kita dgn Wo..wolf. Danger around us." Kata Wendy gugup. Meremang bulu romanya.
"Jgn kecoh. Bts belum tau siapa kita. So kita kena hati². Tanda and rantai tu, sorok betul²." Pesan Irene. Yg lain mengangguk.
********
RA yg memulakan sekolah dgn perasaan yg sedikit gementar. Gementar bila tau Wolf yg sebenarnya.Sedang elok RA duduk dlm kelas, Bts dtg dan menyepak meja kelima² RA.
"Nah, ambik ni." Bts mencampak sekeping kad dlm sampul surat.
Irene dan yg lain membuka sampul itu.
Jemputan ke Prom Night Archi High School.
Masa: 8.00 pm—11.00 pm.
Tempat: Archi High School Hall.
Tema: King and Queen.
Semua pelajar dijemput hadir. Sila bwk pasangan utk acara Couple Dance."So?? Korang pergilah. Pahal bagi kad ni kat kami?" Irene yg tak fhm dgn tindakan Bts.
"Haish, cuba tgk note kat belakang kad tu!" Marah V.
Irene dan yg lain mula membaca.
Attention! For Kingka Archi High School. :*
You mesti bawak partner for this prom.
Takda partner Youre The Big Loser!
And Kingka of Loser!
Sincerely,
Hyuni kesayangan Kingka :*"What you guys mean by this? Be your partner? Gitu?" Kata Seulgi. Dia menyampah dgn rules yg dibagi.
"Yups! Excellent girl!" Jimin mengusap kepala Seulgi. Seulgi menepis. Ceh! Dont u dare to touch my hair!
"Sirheo!" RA menjawab serentak.
"Mesti nak! Sbb korang ada 3hari lagi sebelum tamat syarat tu. So korang still our slave!" Kata Namjoon kasar.
"Okay Fine!" Jwb RA dan terus blah.
"Korang ni jgn lah kasar sgt. Mcm mna diorang nak dekat dgn kita?" Jin mengeluh. Tindakan dongsaengnya membuatkan RA jauh dari Bts.
"Yelah. Nanti aku ambik Seulgi baru tau." Ujar Suga.
"No way! Seulgi aku punya. Jgn berani hyung nak ambik." Warninh Jimin pd Suga. Suga buat poker face.
"Aku tau nak uruskan diorang nanti." V tersenyum jahat.
*******
Pd waktu petang, Irene sibuk menyiram pokok bunga diluar. Kebetulan, Jin sdg mengambil udara segar diluar."Hai Irene. Have a nice day." Tegur Jin. Hubungan Jin dan Irene kebelakangan ini okay. Irene mau bercakap dgnnya dlm kelas.
"Hai Jin. You too." Bls Irene sambil memberikan senyuman yg paling manis. Hampir cair Jin dibuatnya ●ω●
"Cantik bunga.. mmg setiap sorang ada bunga sendiri eh?" Tanya Jin.
"Ha'ah. Sbb minat kami lain². Bunga pun lain." Bls Irene. Dia sedaya upaya tak menceritakan tentang bunga mereka.
"Ooo. Not bad. Emm, sorry psl dongsaeng² sy. Diorang mmg nakal sejak azali. Haha.." ujar Jin. Sengaja mahu menghilangkan suasana awkward yg berlaku.
"Its okay. Kami tak ambik hati sgt." Kata Irene melemparkan fake smile. Tak ambik hati sgt!
Gelak tawa mereka diperhatikan oleh V di atas.
Jgn kau jatuh dlm tangan Irene sudah Hyung. Aku tak nak apa² jadi kat kau.
YOU ARE READING
The Bangtan Wolfs VS The Red Angels
FanficBts adalah sekumpulan serigala jadian muda yg diturunkan ke bumi utk mencari kuasa bagi mengukuhkan empayar Wolfs. King of wolf menghantar Bts mencari Angels dan rampas kuasa yg ada pd mereka. Red Angels dtg dari kayangan yg hidup dibumi spt org bia...