Ev içerisinde he kes hızlı ve telaşlı bir şekilde koşturuyordu . Teke , tül ve perdelerle örtülü olan mavi ytağında oturmuş , önündeki aynadan beline sallanan sarı saçlarını , ışıl-ışıl yanan mavi gözlerini , hiç , ama hiç ojesi eksilmeyen tırnaklarını seyrediyordu . Birden yatağından indi . Hızla merdivenlerden indi ve koşarak mutfağa girdi . Artık yenice düzene salınmış mutfak Amelianın attığı domates , patateslerle süslüydü . Uşak mutfağa girdiğinde Amelia bir anlık dayandı .
- Babanız Lord Richard gelmeden gitmenizi istiyor . Lütfen , bir an önce ailenizle vedalaşarak karete binin . Şimdiden iyi yolculuklar !
Uşak sözünü bitirir-bitirmez Amelia sarayın önüne koştu . Mutfağın esrarengiz manzarasını görüp şok olan Rifannanın sayesinde ,Amelia bir ceza almadan edemedi . Ceza yüzünden Amelia ailesine eda etmeden yola çıktı . Yeuphy'ye giden yol çok denesiz , tehlikeli ve korkutucu idi .Richard ve ailesi çiçeklerle süslü elvan renkli bahçeden kendilerini alamazken , bir anda kendilerini yumşak , bemyaz koltukta buldular . Ev çok sakindi . Küçük cadının gidişiyle sanki evin hep parıldayan ve ışıldayan güneşi batmıştı . Hizmetçilerin başı konuklara karışmış ve telaşa kapılmışlardı . Böyle bir lordu öz malikanelerinde ağırlamaktan gurur duyan dük ve karısı düşes hiç bir aksilik istemiyordu . Bir anda :
-Oooo, eviniz ne kadar da sessiz . Bahçedeki cıvıltıları çok hoş . (Richard)
-Size öyle bir teessürat bağışladığımız için çok mutlu olduk . (Peropol)
Çok iyi anlaşıyorlardı . Dükün Parise seyahatı aylardan beri konuşuluyordu . Lord Peropol Lord Richarda bir meyhane açmak istediğini söyledi . Richard ve Peropolun sırtını yıllara dayayan güçlü bir dostluğu vardı .
Geceyi rahat ve ferah uyku içinde geçiren konuklar ertesi sabah uyandıklarında Parisi gezmek istediklerini bildirdiler . Yine kırmızı bir karet sarayın önünde durmuş ve lordları bekliyordu . Bahçivan yine çiçekleri suluyor , kırık dalları temizliyordu . Konukların Parisi tek başına gezmeleri hiç hoş olmazdı . Bu yüzden Lord Peropol ve düşes Rifanna da Lord Richard ve ailesine katıldılar . Karetin kapısı açıldığında , kırmızı bir babet ve mavi ve sarı tüllerin etekleri olan Rifanna karete dahil oldu . Daha sonra mavi ve sarı tüllerin arasında kaybolan bedeni karete oturdu , Rifannanın . Ardından Lordlar ve diğerleri de karete bindiler . Atların hızlı koşuşu ile sarayın bahçesinden çıkan kırmızı karet bir an önce Parisin en güzel parklarından birine vardı . Parkı gezdikden sonra Parisin güzel havasını koklayan konuklar artık sahildeydiler .
-Sizin oralar . Sanırım havası çok daha güzel . Dorhana ormanları ile meşhur bir düklükdür . (Lord Peropol)
-Ah evet . Dorhana çok güzel bir yer . Denizin sahilinden vuran serin ve ıslak dalgalar yazda burayı serin , kışta sıcak yapıyor . Şifalı suları da bir hayli meşhur . Inşallah , bir gün sizi Dorhanada ağırlayacağız . (Lord Richard)
Kısa diyalogların ardından kendilerini büyük , kırmızı ve merci kerpiçleri olan ve etrafında uzun ve bembeyaz kuleler ucalan kilisenin önündeydiler .
Uzun bir gezinin ardından orman seyahatı soğuk yağmurun başlamasıyla sona erdi . Karet hızlı bir şekilde malikanenin önünde durdu . Bir anda yine kendilerini yumşak koltuklara vurdular .
Artık akşamdı . Ve şam yemeği de kusursuzca geçince , her kes odasına çekildi .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Amelia Pariste(1.Kitap)
Historical Fiction1856 Paris,Fransa Krallığın muhteşem sarayı önünde yine pembe bir karet dayanmış ve güzel prensesin gelmesini bekliyordu . Sarayın önünde her kes bir tarafa koşturuyor , bahçıvan bahçeye son dokunuşlarını sürüyor , şef masayı son kez kontröl ediyor...