Eric en ik zaten nog altijd voor het bed van tineke, 'we zitten hier nu al 2 uur en er is nog geen familie van haar gekomen?' Vroeg eric. Ik wou nog antwoorde maar de dokter kwam binnen. 'Goedemiddag, mevrouw schilebeeckx ziet er goed uit. Ze ligt nog in een kunstmatige coma maar het kan niet lang meer duren eer dat ze wakker word' zei hij vriendelijk. 'Euh meneer wat is er nu precies gebeurt?' Vroeg ik met een krop in de keel. 'Wel ze was met haar ouders onderweg naar ene brigitte broeckx, zo stond dat toch in haar sms maar toen is er een vrachtwagen tegen hun opgereden.' Eric zag dat ik het moeilijk kreeg, terwijl hij rustgevend over mijn been wreef vroeg hij 'sms?' 'Ja de politie vond de gsm van mevrouw schillebeeckx, ze was een sms aan het sturen naar ene brigitte broeckx, er stond "we zijn er in 10 min ;)" ze moest alleen nog op verzenden drukken. 'Oke bedankt dokter!' Zei eric zodat de dokter wegging. Toen hij weg was zei ik 'waarom waren ze opweg naar mij? En zo vroeg? En met de auto?'. Eric trok zijn schouders omhoog. 'Maar het goede nieuws is, ze is in goede staat en kan elk moment uit haar coma komen!' Zei hij met een lach. 'Haha ja dat is waar!!' Zei ik blij. 'Brigitte mag ik iets vragen?' Vroeg eric plots. 'Ja zeg het maar!' Zei ik met een glimlach. 'Is alles oke met u? Want toen wij aan het bellen waren had tineke mij nog gestuurd dat de politie u gezin is komen ophalen?' Ik wist niet wat ik moest zeggen. 'Eu...euhm....ja mijn gezin.....het is een lang verhaal, maar alles is nu opgelost ze zijn weg!!' Zei ik en bogen terug te lachen. Er verscheen ook terug een lach op eric zijn gezicht. 'Seg nu dat er toch niemand bij mijn thuis is, wilt ge mischien langskomen seffes voor een film met pizza enzo??' Vroeg ik enthousiast. 'Tuurlijk waarom niet!!' Zei eric lachend. Alweer kwam er een verpleegster binnen. 'Sorry maar mevrouw schilebeeckx heeft rust nodig.' Zei ze geërgert. Eric en ik keken elkaar verbaast aan. 'Maar ze ligt in coma?' Vroeg eric. De verpleegster keek hem heel boos aan. 'Oowkej wij zijn weg' zei ik. We pakte onze jassen en gingen naar beneden. Toen eric mij thuis had afgezet zei hij nog 'ik ben er om 5 uur? En ik zal de films meenemen! Het is toch vrijdag!' En knipoogde hij. 'Haha okaj!!' Zei ik en gaf hem een kus op de wang en een knuffel 'danku voor alles he!' Zei ik en liet hem los. Hij keek me aan en zei 'alles voor u he brigitte!'. Weer verscheen er een glimlach op mijn gezicht. Ik stapte uit en zwaaide nog eens naar hem. Hij vertrok en ik ging naar binnen.
~17:00uur
Eric kan elk moment hier zijn. Ik kijk nog in de spiegel en ga dan naar de keuken om nog snel te kijken hoe het met mijn pizza zit die al in de oven ligt. Ik zet de oven nog een beetje zachter. Ik hoor de bel gaan en al onmiddelijk voel ik de vlinders in mijn buik rondvliegen. Ik ren naar de deur en doe snel open. 'Goedenavond!' Zei eric beleeft. 'Goedenavond meneer' zei ik sarcastish en lachend. Hij kwam naar binnen en gaf me een kus op mijn wang. Hij zette zich neer op de zetel en zei ' oke ik heb 3 films bij' ik ging naast hem zitten en keek naar de dvd's die hij vast had. '1. Steel magnolias 2. Grease 3. The sound of music?' 'En ik moet kiezen??' Vroeg ik. Hij knikte lachend. 'Hmm oke.... The sound of music!' Hij lachtte en zette de dvd's neer op de tafel. 'Doe u jas maar uit he! Moet je iets drinken?' Vroeg ik. 'Cola is goed!' Zei hij terwijl hij zijn jas uitdeed. Ik liep naar de keuken en vulde hem een glas cola en voor mij water. Ik zette het op de tafel en liep terug naar de keuken 'wat ruikt hier zo lekker?' Hoor ik eric roepen van de living. 'Zelfgemaakte pizza' riep ik trots terug. 'Wat??' Riep hij lachend. Ik keek nog snel naar de pizza, ik draaide mij om en verschrok me, eric stond vlak achter mij. We stonden 10 centimeter van elkaar af. Ik keek recht in zijn ogen en hij in de mijne 'euh sorry ik...' Zei ik stoterend en wou langs hem door lopen. Ik wandelde ook langs hem door maar hij pakte mijn arm en trok me terug. Ik stond nu tegen de muur met eric 5 centimeter van mij af. Hij kwam dichter en dichter tot dat zijn tedere zachte lippen de mijn raakte. Hij kuste me lang en intens. Hij pakte me bij mijn rug en draaide me rond tot ik tegen mijn tafel stond. We keken elkaar met een glimlach aan 'brigitte ik ben al smoorverliefd op u sinds de eerste dag dat ik u zag' zei hij lief. 'Och eric' zei ik, ik legde mijn armen rond zijn nek en kuste hem weer lang en intens. Ons magish moment werd verstoort door mijn gsm die afging. Ik duwde eric lichtjes achteruit en liep naar mijn gsm 'hallo met brigitte' zei ik toen ik mijn gsm opnam 'dag mevrouw, het is hier met claudia van het ziekenhuis in genk. Het is om te zeggen dat mevrouw tineke schildbeeckx wakker is, u mag haar morgen komen bezoeken' 'oke dankuwel!!' Zei ik enthousiast. 'Eric tineke is wakker!' Riep ik blij. Ik liep op hem af en kuste hem. 'Kom we gaan de film kijken!' Zei hij blij en trok me mee naar de zetel. ik zette de dvd in de dvd speler en ging dan naast eric zitten. Hij trok me stevig tegen zich aan en zei dan 'ik hou van u!' Ik keek hem aan en zei 'ik hou ook van u! Voor altijd!'
JE LEEST
De buurtpolitie: Let's begin from the start.
Fanfictionbrigitte is één van de populaire meisjes op school, samen met tinneke en floor probeert ze haar studie's af te maken om daarna rechercheur te worden. Alles loopt volgens het plan tot dat ze eric tegenkomt...