Ik lach in mijn zetel te kijken naar grey's anatomy, ik vond het heel moeilijk om niks te doen, 'ik ga alleen stofzuigen, dat is alles!' Zeg ik aan eric terwijl ik rustig wil rechtstaan, 'ga liggen!!' Roept eric spelend boos. Ik lach en ga terug zitten. 'Seg, wat als we nu mcflurry's gaan halen en we gaan dan naar kantoor om ze allemaal te trakteren?' Stel ik voor. 'Jama wie weet zijn ze allemaal op patrouille?' Zegt eric ik schud mijn hoofd 'neenee tineke heeft me deze morgen al een bericht gestuurd dat ze allemaal bureau werk hebben' zeg ik lachend. 'Alle dann' geeft eric toe. Ik krijg een grote lach op mijn gezicht en spring uit de zetel. Ik doe de tv uit en ga voor eric staan die nog op zijn gemak in de zetel zit. Ik buk me naar hem toe en laat mijn handen op zijn knien rusten 'je weet dat ik van u hou he' zeg ik omdat door heb dat hij zich er duidelijk zorgen om maakte 'ja maar waarom blijf je dan niet gewoon liggen? Ik wil niet dat je je overbelast' zegt hij schattig. Ik schud lijn hoofd en geef hem een kus 'ik ben inorde, echt waar schat. Ik moet gewoon menselijk contact hebben' zeg ik lachend en pak de sleutels. Eric staat recht en pakt de sleutels aan. Aangezien het warm is buiten hoefde we geen jas. We stappen de auto en en rijden naar mcdonalds. Inderweg naar daar bel ik al naar floor
F:brigitte!! Ik ben zoo blij dat ge belt.
B: hahah hoezo?
F: we moeten bureau werk doen en het is zooo saaii!
B: geen zorgen we komen jullie verlossen, we gaan mcflurry's halen wat moeten jullie?
F: (floor is overenthousiast) OBI ZE GAAN MCFLURRY'S HALEN! oke ik wil mcflurry met mnm,
Obi: ik wil mcflurry Oreo
F: ik ga efkes aan de rest vragen he wacht
F: Tineke, koen brigitte gaat mclfurrys halen wat moet jullie?
Tineke: OEEHH MNMM
Koen: Speculooosss!!
F:hebt ge het gehoord?
B: jaja 1 mnm en 1 speculoos! Vraagt ge nog efkes aan patrick, de chef en roland enzo?
F: alleen patrick en chef zijn hier de rest is op patrouillee
B:okaaj
F: aah patje goed dat ge hier zijt, brigitte komt mcflurrys brengen wat willen jullie?
De chef en patrick? McWatt?
Floor en ik schieten in de lach
F: ijsjes van de mcdonalds
De chef: ah doe mij dan maar vanille, patrick?
B: HAHAHA neeee je kunt kiezen tussen, speculaas, mnm of oreo, weetje wat ik kies wel voor jullie geen probleem.
F: hahaha doe dat, tot straks!!
B: BYEEE!
Ik leg af en kijk naar eric 'DUSS, 2 mcflurry mnm's, 1 speculoos, 1 oreo en wij moeten kiezen voor de chef en patrick' 'ah oke ik pak speculoos dus doe dat ook maar voor hun' antwoord eric. 'Okajj, ja ik pak mnm dus dat is in totaal, 3mnm's 4speculoos en 1 oreo?' Eric knikt. Al snel komen aan aan mcdrive, we doen onze bestelling gaan dan voor het raampje wachten, ik zet de radio zachtjes op en hoor sunday candy. 'Och schat weetje nog, dat is dat liedje die we altijd samen zongen in griekenland vorig jaar' zegt eric en zet het wat harder. Ik lach en kijk hem aan, hij begint met het rap stukje war hem verbazend goed lukt, nu het is mijn beurt, ik pak eric zijn kin en draai het naar me toe 'got to move it slowly...' Zing ik blij mee. Ik kijk hem diep in de ogen aan. Ik werd terug hellemaal verliefd. Ik stop met zingen en kijk hem aan, ik trek zijn kin tot bij mij om hel een kus te geven maar de mevrouw stond al op ons raam te tikke voor de mcflurry's. Eric doet het raam open en kijkt haar aan. 'Eric?' Zegt ze geschrokken. Eric maakt geen oogcontact meer. Hij pakt de mcflurry's van haar af en legt zo op mijn schoot. 'Ericc??' Probeert ze nog eens. 'Hoeveel moet ik u?' Vraagt hij. Ik ga vooruit op mijn stoel zotten en kijk de vrouw aan 'kennen jullie elkaar?' Vraag ik. Ze knikt heel blij. 'Wie ben jij?' Vroeg ze nu rustiger. 'GVD hoeveel moet ik u?!!' Roept eric boos. We schrikken er allebei van. '20 euro' zegt ze met een glimlach, eric geeft haar het geld en rijd door. 'TOT SNEL!' Roept ze nog. 'Wat was dat?' Vraag ik geërgert aan eric. 'Niemand, niks' was zijn korte antwoord. 'Eric wie was dat meisje?!' 'Niemand brigitte!' Antwoord hij boos. Allemaal verschillende scenes begonnen in mijn hoofd te spelen. 'Oke' antwoord ik kort en boos en kijk naar buiten. 'Sorry ik had...' Zei eric en pakt mijn arm vast. Boos trek ik mijn arm weg en veeg een traan weg die over mijn wang glijdt.
We komen aan bij het commisariaat, ik snap heel snel uit en ren naar binnen. Ik zet een nep glimlach op en deel alle mcflurry's uit. Iedereeen was enthousiast met mij aan het babbelen. Maar ik hoorde hun niet, ik was gefocusd op eric die aan het sms was. 'Oei eric zo druk bezig?' Vraagt patrick lachend. Eric kijkt geschrokken omhoog en steekt snel zijn gsm weg 'niemand, niks niks' zegt hij snel en komt naar ons toe. Ik kijk hem boos aan, ik ren langs hem door en pak zijn sleutels af 'Of gij zegt NU wie dat meisje was, of ge slaapt deze nacht ergens anders' zeg ik met de krop in de keel. 'Niemand' zegt hij. Ik ren naar buiten en kijk nog effe achterom 'sorry' zeg ik tegen het korps en loop wenend naar buiten, ik stap mijn auto in en rij zo snel als ik kan naar huis.
JE LEEST
De buurtpolitie: Let's begin from the start.
Fiksi Penggemarbrigitte is één van de populaire meisjes op school, samen met tinneke en floor probeert ze haar studie's af te maken om daarna rechercheur te worden. Alles loopt volgens het plan tot dat ze eric tegenkomt...