19.BÖLÜM(KISIM 1)

192 22 9
                                    

Herkese merhaba!

Hər kəsə salam!

Öncelikle bu bölümün biraz kısa olduğunu söylemek istiyorum. Aslında böyle planlamamıştım ama bu 19.bölümün giriş kısmı ve şu anlık sadece bunu paylaşmak istiyorum.

Diğer bölümün(devamının) fazlasıyla uzun olacağına garanti veriyorum.

İyi okumalar...


###

Yaz aylarında, Akçakoca'da, gençler için saatin kaç olduğu veya eve kaçta girip çıktıkları çok da önemli değildir; onlar sadece eğlenmelerine bakarlar. Kumsalda olan bir etkinlik, büyük alanda yapılan bir festival, arkadaşlarla toplanıp kendi çaplarında organizeler düzenlemek onlara pekâlâ da cazip gelebilir. Zaten genç olmakta budur.

Gezmek, eğlenmek, hoş vakit geçirmek; işte bunlar gençlerin sevdikleriyle yaz akşamlarında yapmayı sevdikleri aktivitelerdir. Yaz akşamlarının yeri onlar için bambaşkadır. Zorlu geçen bir yılın ardından, kafalarını kaldırıp derin bir nefes alarak o rutin hayatın çizili olduğu çemberden çıkmaktır.

Peki, her genç o çemberden kurtulma şansını elde edebilme potansiyeline sahip midir?

Özge gibi, ailesini genç yaşında kaybeden birisinin yaşadığı şartlarda bu pek de mümkün olmayabilir.

###

''Ayaklarımı hissetmiyorum fena uyuştular.''diye söylendi Özge, arabanın bagajından çantalarını alırken.

''Al benden de o kadar.''

İkisinde de uzun süredir yolda olmanın getirdiği bir yorgunluk vardı. Yorgun olmak bir yana, beraber oldukları şu zamanda gerçekten de iyi vakit geçirmişlerdi. Birbirlerinin hoşlarına gidecek tarzda müzikler dinlemiş, espriler yapıp eğlenmişlerdi.

''Gelirken yolun kenarlarına kurulmuş küçük butikler gördüm. Ne amaçla kurulduğunu biliyor musun?''

''Yaz aylarında bölgedeki insanlar tarafından kurulur o butikler. Kendi imkânlarıyla hazırladıkları ya da el yapımı olan eşyaları satışa sunar, gelirlerini de hayır kurumuna bağışlarlar,''

''Peki, bunun karşılığında ne alıyorlar?''

''Hiçbir şey,''

''Karşılıksız başkalarına yardımda mı bulunuyorlar yani?''

''Aynen öyle,''

Elçin şaşırmıştı ama etkilenmişti de. Özge son çantayı da Elçin'in eline sıkıştırıp bagajı kapattı.

''Gidelim mi?''

''Önden buyurun küçükhanım.''

AZERİ YÂRİMUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum