Sivilcelerden kurtulma yolları denince akla "doğal maskeler" gelir. Bu maskeleri yüzünüze uygulamadan önce yüzünüzü iyice temizleyin, makyajınız varsa silin. Böylece tıkanmış gözenekleri biraz açmış olursunuz ve maskeler cildinizin derinliklerine nüfuz edebilir.
Bal ve Tarçın Maskesi ile Sivilcelere Doğal Çözüm
"Sivilceler için maskeler" sözkonusu olduğunda akla ilk gelen maske, en iyi maskelerden biri olan bal ve tarçın maskesidir.
Nasıl hazırlanır: 2 yemek kaşığı bal + 1 çay kaşığı tarçın ile bu doğal maskeyi evde kendiniz kolayca hazırlayabilirsiniz. Bal ve tarçını iyice karıştırın. Hazırladığınız bu maskeyi dairesel hareketlerle yüzünüze sürüp cildinize iyice yedirin ve en az 20 dakika süreyle yüzünüzde kalsın. Yüzünüzü daha sonra ılık suyla yıkayıp temizleyin.Tarçın oldukça etkili bir antibakteriyel özelliğe sahiptir. Bal ve tarçın birleşince hem "sivilceleri geçirmek için" hem de "sivilce oluşumunu önlemek için" harika bir maske oluşturuyorlar.
Bilindiği üzere yine bal da antibakteriyel özelliğe sahip ama özelliği bununla sınırlı değil, üstelik bal yapışkan özelliği sayesinde gözenekleri çok iyi temizler ve hücre onarımını hızlandırıcı mükemmel bir etkiye de sahiptir. Evde yapılan ve sivilceleri geçiren bu doğal maske cildinize hiçbir şekilde zarar vermez ve sivilceleri geçirmek için en etkili maskelerden biridir.
Bu maskenin ayrıca cildi rahatlatıp, cilde sağlıklı bir parlaklık vermek gibi fazladan özellikleri de vardır.
Sivilceleri Kurutmak için Elma Sirkesi
Elma sirkesi "sivilceleri kurutur" ama faydası sadece sivilceleri kurutma ile sınırlı değil. Cildin onarılmasında inanılmaz bir etkisi var. Yapısında alfa hidroksi asitler bulunuyor ve bu asitler en pahalı kozmetik ürünlerinde de var, özellikle de 'peeling' ürünleri bu asitleri içeriyor. Bu asit cildi temizler, ölü deri hücrelerini cilde hiç bir zarar vermeden yumuşatıp kolayca soyulabilir hale getirir, ciltte kan dolaşımını artırır ve yeni cilt hücreleri oluşumunu tetikler. Böylelikle sivilce lekelerini de büyük oranda azaltır, bu sayede "sivilce lekeleri nasıl geçer" diyenler için de bir çözüm sunar. Elma sirkesi ayrıca cildin ph dengesinin kurulmasına yardımcı olur ve de ciltte gözenekleri daha da küçültür.
Nasıl hazırlanır: 1 bardak kadar suya, aynı bardağın dörtte biri kadar elma sirkesi ekleyip iyice karıştırın. Pamuk yardımıyla cildinize hafif bastırıp kan dolaşımını da artırarak dairesel hareketlerle elma sirkesini yüzünüze uygulayın. Su yerine demlediğiniz yeşil çaydan eklerseniz ve bu karışıma 2 çorba kaşığı şeker ilave ederseniz etkisinin arttığını göreceksiniz. Yeşil çay, genç ve kusursuz bir cilt görünümü için gerekli antioksidanlarla doludur ve anti-enflamatuar özelliği de bilinmektedir.Belirttiğim gibi bu maske "sivilce izleri için" de çözümdür. Yüzünde sivilce izi olup "Sivilce izleri nasıl geçer" diye üzülenlere bu maskeyi öneririm. Sivilceleri kurutan ve yeni cilt hücreleri üretimini de artıran bu maske 10 dakika yüzünüzde kalsın ve sonra yüzünüzü yıkayıp temizleyin. Günde 2-3 kez bu maskeyi uygulayabilirsiniz. Cildiniz fazla kurursa nemlendirici kullanmayı ihmal etmeyin. Yalnız dikkat edin, elma sirkesini sulandırıp kullandık, sulandırmadan kullanırsanız cildinizi tahriş edebilirsiniz.
Marketlerde ucuza satılan elma sirkesini değil, organik olanını hatta evde yapılanlardan kullanmanızı öneririm, arada gerçekten hatırı sayılır bir fark olduğunu göreceksiniz.
Papaya Maskesi (Doğal Sivilce İlacı)
Papaya, güzellik ürünleri piyasasında önemi ve yararları yeni yeni ortaya çıkan bir meyve. Yumuşak ve pürüzsüz bir cilt için deri yüzeyindeki ölü cilt hücrelerini ve aşırı yağı tamamen alan doğal bir sivilce çözümüdür. Papaya, iltihabı azaltan ve irin önlemeye yardımcı olan papain adı verilen bir enzim içerir.
İhtiyacınız olan sadece 1 adet taze papaya. Önce yüzünüzü yıkayın. Temizlenmiş bir papayayı iyice ezdikten sonra cildinize uygulayın. 15-20 dakika kadar yüzünüzde kalsın, daha sonra yüzünüzü iyice durulayın. Eğer cildinizi fazla kurutursa nemlendirici kullanın.
Sivilceleri gideren Çilek ve Bal Maskesi
Çilek rastgele seçtiğimiz sıradan bir meyve değil. Salisilik asit yönünden çok zengin ve epidermis tabakasına yüksek oranda etkisi var. Ciltteki gözenekleri açar ve bakteriler üzerinde de bir miktar etkili. İlginç şekilde hem gözenekleri küçültür hem de gözeneklerin tekrar kapanmasını da engellemeye çalışır. Pul pul olan ölü deri hücrelerinin kolayca dökülmesinde, yeni hücrelerin oluşmasında da etkilidir.
Nasıl hazırlanır: 3 tane çileği iyice yıkayıp, patates püresi kıvamına gelene kadar ezin. 2 çay kaşığı bal ile iyice karıştırın. Karışımı yüzünüze sürün ve 20 dakika bekletip sonra yıkayın. En az 1 ay boyunca haftada 2 defa kullanımdan sonra çok iyi sonuçlar alacaksınız.
Sivilceleri Geçiren Karbonat Maskesi
Evde yapılan sivilce maskeleri içinde "karbonatlı sivilce maskesi"nin ayrı bir yeri vardır ve çok etkilidir. Hafif bir antiseptik özelliği vardır ve cilt üzerinde bulunan bakteri ve mantarı yok eder. Ayrıca aşırı yağı da alır fakat asıl özelliği bu değildir. Çok iyi bir mikrodermabrazyon etkisi vardır. Yani cilt üzerindeki hasarlı, uzaklaştırılması gereken cilt atıklarının hızla yok edilmesini sağlar. Cildin üzerindeki bu gereksiz tabakayı yok eder ve yeni cilt hücreleri üretimi hızlanır, cildiniz daha yumuşak ve pürüzsüz olur.
Nasıl hazırlanır: Karbonat ile suyu koyu bir macun kıvamına gelinceye kadar karıştırın. Kıvamı tutturmak için duruma göre su veya karbonat ekleyin. Bu macunu 2 dakika süreyle, dairesel hareketlerle masaj yaparak cildinize iyice yedirin. 15 dakika sonra yüzünüzü yıkayabilirsiniz.
Limon Maskesi ile Sivilcelere Çözüm
Limon tüm cilt tipleri için uygulanabilir ve C vitamini açısından zengindir. Ayrıca yapısında sitrik asit vardır ve bu yüzden 'pul pul' olan cilde de yardımcı olur. En önemlisi de cildi çok etkili şekilde büzüp gerer. Cilt dokusunda bu daralma sivilceler üzerinde hemen etkisini gösterir ve sivilceleri kurutmaya başlar. Limonda aynı zamanda kızarıklık azaltmaya yardımcı olan doğal bir cilt beyazlatıcı vardır. Yalnız cildi güneşe daha duyarlı hale getirebileceğinden, güneşe çıkmadan önce yüzünüzü iyice durulayın.
Nasıl hazırlanır: Limonu bir kaba sıkın ve limon suyunu pamuk yardımıyla yavaşça cildinize uygulayın. Bir miktar yoğurt ilave etmenizde sakınca yoktur. 10-15 dakika sonra yüzünüzü yıkayın