Hogwarts Ekspresi

2.6K 147 2
                                    

Ahşap oymalar ve portreler gibi tarihi kanıtlar sayesinde bilgi sahibi olduğumuz üzere, Hogwarts öğrencileri okula istedikleri tarzda giderlerdi. Bazıları (eşyaları ve evcil hayvanı taşımayı bayağı zorlaştıran) süpürgeleriyle uçarak; bazıları (şato ve çevresi Cisimlenme-karşıtı büyülerle korunduğundan genelde feci sonuçlar doğuran) sihirsel yöntemlerle Cisimlenmeyi tercih ederek ve diğerleri de çeşit çeşit sihirli hayvanlar üzerinde gelirlerdi.

Bu çeşitli sihirsel ulaşım tarzları sonucu kazalar meydana geledursun, her yıl kuzeye seyahat eden uçan büyücülere şahit olan Muggle'lara görünmelerinin de yanısıra, 1692'deki Uluslararası Gizlilik Şartnamesi'ne kadar çocuklarını okula ulaştırmadan her halükarda ebeveynler sorumluydu.

Sihir Bakanlığı Anahtarların ulaşım sorunu için ideal çözüm olmadığını belirtmesine rağmen kabul edilebilir bir alternatif bulmakta da beceriksizdi. Geçmişin düzensiz ulaşım durumuna geri dönüş imkansızdı ama şatonun güvenliğini ihlal etmeyi tercih etmeyen başarılı müdürler, okula giriş yapmak için daha güvenli bir güzergahın tespit edilmesine karşı direndiler (örneğin: Uçuç tozu aracılığı ile bir şömineden giriş imkanına izin vermek) .

Nihayet Muggle icatlarıyla ileri derecede ilgili olan Sihir Bakanı Ottaline Gambol, çareyi onların trenlerinde buldu ve bu çetrefilli soruna cesur ve tartışılır bir çözüm önerdi. Hogwarts Ekspresi'nin nereden hareket edeceği tam olarak açıklığa kavuşturulmasa da, Sihir Bakanlığı'na, Britanya genelinde 167 Hafıza Silme ve Sır Tutma büyüsünün kullanıldığı büyük bir operasyona dair gizli raporlar sunuldu. Bu sözde ihlallerin ertesi sabahı Crewe'in bazı tren yolu çalışanları yılın geri kalanını önemli bir şey kaybettiklerine dair garip bir hisse sahip geçirecekken, kırmızı parlak dumanlı bir lokomotif de bütün vagonlarıyla birlikte (bir tren istasyonuna sahip olduklarının farkına varan) Hogsmeade sakinlerini hayretler içinde bıraktı.

Hogwarts Ekspresi, Bakanlığın onu okul servisi olarak onlaylamasından önce bir kaç modifikasyona uğradı. Çoğu safkan aile çocuklarının güvenli ve hijyenik olmadığını düşündükleri, onur zedeleyici olarak gördükleri Muggle ulaşım tarzını kullanmasına öfkelendi. Nihayet Bakanlık öğrencilerin okula trenle gitmesi zorunluluğuna aksi takdirde okula gitmeyebileceklerine karar verince tartışmalar kesildi.

Peron Dokuz Üç Çeyrek

Genç büyücüleri yatılı okula götürecek peronun numarasını seçerken, Muggle peronlarının arasında bir numara olmasına yani kesirli bir sayı olmasına karar verdim. Bu da beni King's Cross'ta kaç tane kesirli sayılı olduğuna yönelik ilginç bir soruya yönlendirdi ve muhtemelen çok az olduklarına karar verdim.

Kitapta yer almamasına rağmen, Avrupa'daki diğer uluslararası büyülü köylere gitmek için Orient Ekspresi gibi (peron yedi buçuğa bakın) ve gerektiğinde örneğin Celestina Warbeck konserleri gibi büyük olağandışı etkinlikler için diğer peronların açılabilmesinin mümkün olduğunu düşünebilirim (daha fazla bilgi için biletini kontrol et).

Dokuz üç çeyrek sayısı çok fazla düşünmeyi gerektirmeden ortaya çıktı ve hemen kabullenmem de çok hoşuma gitti. Onu enteresan kılan "üç çeyrek" olan bölümü tabiki.

Pottermore ÇevirileriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin