Potter ailesi çok eski olmasına rağmen Harry James Potter'a kadar büyücülük tarihinin ön saflarında yer almamış, rahat bir şekilde arka planda yaşamıştır.
Potter soyadı Muggle aileler arasında da yaygın olduğu için Büyücülük Dünyası'nda ''Kutsal 28'' e girememişlerdir (Kutsal 28 tarihleri boyunca daima safkan kalmış büyücü aileleridir.) Kutsal 28 derlemesini yapan anonim kişi Potter ailesinin''kusurlu kana'' sahip olduğunu düşünmüştür.
Muggle Dünyası'nda Potter soyadı genelde çömlekçilikle uğraşanlara verilen bir mesleki soyadıdır. Büyücülük Dünyası'nda ise Potter soyadının çıkışı 12.yy da yaşamış bir büyücü olan Stinchcombeli Linfred'den gelmektedir. Yerel halk tarafından çok sevilen ve oldukça eksantrik bulunan Linfred'in lakabı ''Potterer''dır ve zamanla değişmeye başlayıp Potter halini almıştır. Linfred genellikle Muggle komşuları tarafından hastaları tedavi etmesi için çağırılan tuhaf bir adamdı. Komşularından hiçbiri Linfred'in sıtma ve frengi gibi hastalıkları büyüyle tedavi ettiğini fark etmedi. Linfred'i genelde bahçesinde komik çiçeklerinin arasında ''çömleklerle''( iksir şişeleri ) uğraşan zararsız ve sevimli yaşlı bir adam olarak gördüler. Linfred, iyi niyetli-eksantrik adam görüntüsü sayesinde gizlice deneylerine devam edebildi ve böylece Potter Ailesi'nin temellerini atmış oldu.
Tarihçiler Linfred'in bugün iksir olarak kullanılan birçok tedavi yönetiminin atası olduğunu söylemektedir. Bunlardan en çok bilinenler iske-büyve soğuk algınlığı için kullanılan biberli iksirdir. Cadılara ve büyücülere sattığı bu tedavi yöntemlerinden o kadar çok altın kazanmıştır ki öldüğü zaman yedi çocuğuna da para kalmıştır.
Linfred'in en büyük oğlu olan Hardwin, Godric's Hollow'dan gelen ve Ignotus Peverell'ın torunu olanIolanthe Peverell isimli çok güzel bir cadıyla evlenmiştir, erkek kardeşi olmadığı ve ailenin en büyük çocuğu olduğu için görünmezlik pelerini kendisine geçmiştir. Hardwin'e pelerinin gizli kalmasının bir gelenek olduğunu söylemiş, Hardwin'de bu geleneğe saygı duymuştur ve o zamandan sonra pelerin her jenerasyondaki en büyük çocuğa geçmiştir.
Potter ailesi jenerasyonlar boyunca komşularıyla ve bazen de Muggle bireylerle evlenerek hayatlarına devam ettiler, aileye katılan her yeni bireyin çok çalışarak aile hazinesine kazandırdığı para sayesinde Batı İngiltere'de yaşamaya devam ettiler.
Potterlar birkaç kere Londra'ya gidip Büyüceşura'da da görev yapmıştır; Ralston Potter 1612-1652 yılları arasında Büyüceşura'da görev almıştır . Kendisi Gizlilik Nizamı'nın en büyük destekçilerinden biridir ancak hiçbir zaman mugglelara savaş ilan edilmesini desteklememiştir. Büyüceşura'da görev yapmış bir diğer Potter ise Henry Potter'dır ( Harry'nin adı Henry'e ithafen verilmiştir.) Kendisi Hardwin ve Iolanthe'nin torunudur. 1913-1921 yılları arasında Büyüceşura'da görev almıştır. Dönemin Sihir Bakanı Archer Evermonde'un 1.Dünya Savaşı sırasında mugglelara yardımı yasaklaması üzerine Henry toplum içinde kendisine oldukça sert çıkışmıştır. Bu da bakanlıkta küçük bir karışıklığa neden olmuştur. Henry'nin mugglelar hakkıdaki düşüncelerini toplum içinde rahatlıkla dile getirmesi ailenin ''Kutsal 28'' e girememesinin en büyük etkenlerinden biridir.
Henry oğlunun adını Fleamont koydu. Çünkü Henry'nin annesi ölmeden önce oğlundan kızlık soyadını devam ettirmesini istemişti. Fleamont bu yükü oldukça başarılı bir şekilde taşıdı, Hogwarts'ta adıyla dalga geçenlerle düelloya çıkmaktan kaçınmadı. Fleamont okulu bitirdikten sonra keşfettiği Şıpşık Saç Spreyi ( Hermione'nin noel balosunda kullandığı iksir ) sayesinde aile servetini dörde katladı. Emekli olmaya karar verdiğinde şirketini çok büyük bir karla sattı ancak Fleamont ve Euphemia'nın çocukları olmadığı için bu paranın onlar için hiçbir anlamı yoktu. Artık çocuklarının olmasından ümitlerini kestikleri sırada Euphemia hamile olduğunu öğrendi ve çok sevdikleri oğullarıJames Potter doğdu. Fleamont ve Euphemia, çok sevdikleri oğulları James'in muggle-doğumlu bir cadı olan Lily Evans'la evlendiğini görebildiler ancak torunları Harry'i görmeye ömürleri yetmedi.
İlerleyen yaşlarına Ejderha Çiçeği hastalığı da eklenince birer gün arayla ikisi hayata gözlerini yumdu ve James Potter, Ignotus Peverell'ın görünmezlik pelerinini miras aldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pottermore Çevirileri
Short StoryJ.K. Rowling'in yazıp Pottermore adlı blogunda paylaştığı hikayelerin derlendiği bu kitap sizin için Harry Potter'a bir devam niteliği taşıyacak. İngilizce olduğu için birçok kişinin okuyamadığı hikayeleri şimdi Türkçe okuyabilirsiniz.