Privet Drive, İngiltere'nin Surrey kontluğuna bağlı Little Whinging'de bulunmaktadır. Temiz caddesinde aynı tarzda evler sıralanmaktadır. Burası sessiz ve kesinlikle sihirsiz bir yerdir.
Harry Potter'ın ailesi Voldemort tarafından öldürüldükten sonra, Albus Dumbledore Harry'nin, akrabaları Dursley'ler (teyzesi Petunia, eniştesi Vernon ve kuzeni Dudley) ile birlikte Privet Drive dört numarada yaşamasını kararlaştırır.
J.K. Rowling'den Notlar
Dursley'lerin yaşadığı sokağın adı, bir çok İngiliz bahçesinin etrafını çevreleyen düzenli çitlerin yapıldığı, çoğunlukla banliyö* bitkisi olan Kurtbağrı (ing. privet çalısı) 'ndan gelmektedir. Dursley'lerin böbürlendikleri orta sınıf yaşantılarının ve çok kararlı bir şekilde sihir dünyasından ayrılmalarının, "banliyö" ve "çevreleme" kelimelerini birlikte çağrıştırması hoşuma gitti. Yaşadıkları bölge olan "Little Whinging"in adı ise, yine dar görüşlü ve kibirliliğe uygun anlamda ve İngiliz İngilizcesi'nin konuşma dilinde "sızlanma veya sızlanan" anlamındaki bir terim olan "whinging"den gelmektedir.
Dursley'lerin evini, Vernon Enişte'nin şirket yöneticiliği olan mevkisine yakışır şekilde büyük ve düzgün bir ev olarak betimlediysem de, ne zaman bunun hakkında yazdıysam farkında olmadan çocukken yaşadığım ikinci ev olan, Bristol yakınlarındaki Winterbourne'nin kenar mahallesindeki, aksine oldukça küçük üç odası olan evi gözümde canlandırdım. İlk kez, Leavesden Stüdyoları'nda inşa edilmiş Privet Drive dört numaraya girdiğimde bunun farkına vardım, ve aşağıda merdiven altındaki dolabın duruşu ve her bir odanın kusursuz konumuyla kendimi eski evimin tam bir kopyasının içinde buldum. Eski evimi set tasarımcısı, yönetmen ya da yapımcıya anlatmamış olmama rağmen yine de bunun olması, Potter kitaplarının çekimlerinin bana getirdiği rahatsız edici deneyimlerden biriydi.
İyi bir sebebim olmamakla birlikte, asla dört rakamını seven biri olmadım, her zaman bana oldukça zor ve affedilmez bir sayı gibi geldiği için onu Dursley'lerin ön kapısına çaktım.
* kenar mahalle.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pottermore Çevirileri
Short StoryJ.K. Rowling'in yazıp Pottermore adlı blogunda paylaştığı hikayelerin derlendiği bu kitap sizin için Harry Potter'a bir devam niteliği taşıyacak. İngilizce olduğu için birçok kişinin okuyamadığı hikayeleri şimdi Türkçe okuyabilirsiniz.