Efsaneye göre şapka bir zamanlar 4 kurucudan birine, Godric Gryffindora aitti ve 4 kurucu tarafından öğrencilerin, kendi adlarını taşıyan binalara, her öğrencide kendi belirledikleri özelliklere göre yerleştirilmesini sağlamak için büyülendi.
Seçmen Şapka bir cadı veya büyücünün karşılaşabileceği en zeki büyülü nesnelerden biridir. Gerçek anlamda 4 kurucunun da zekasını içerir, konuşabilir (kenarındaki bir yarık aracılığıyla) ve Zihnefend yeteneği vardır ki bu onu giyen kişinin kafasının içine bakmasını ve onun kabiliyetini veya ruh halini görmesini sağlar.
Seçmen Şapka öğrenci seçiminde hata yapmasını reddetmesiyle ünlüdür. Slytherin'e seçilenler başkalarını düşünen ve kendi çıkarlarını gözetmeyen biri gibi davransa, Ravenclaw'lar bütün sınavlarından kalsa, Hufflepuff'lar tembel ama akademik alanda yetenekli olduklarını kanıtlasa ve Gryffindor'lar korkaklık gösterseler de Şapka asıl kararının daima arkasında durur.
J.K. Rowling'den Notlar
Seçmen Şapka Hogwarts için başta düşündüğüm bir şey değil. Öğrencileri binalara ayırmak için birçok farklı yöntem düşündüm(Çünkü başından beri birbirinden farklı özellikleri olan dört bina olacağını biliyordum). Dört kurucunun canlanan ve okul onları izlerken kalabalıktan öğrencileri seçen dört heykelini Giriş Salonu'na yerleştirdim. Sonunda öğrencilerin seçilebileceği yollar için bir liste yaptım: kısa çöp, o piti piti, şapkadan çıkan isimler, konuşan bir şapkadan çıkan isimler - şapkayı başa geçirmek - Seçmen Şapka.
Hatstall
Seçilme işlemi beş dakikadan fazla süren birinci sınıf bir Hogwarts öğrencisi için kullanılan eski bir Hogwarts terimi. Bu Seçmen Şapka'nın düşünmesi için oldukça uzun bir süre, ve oldukça nadir bir durum, yaklaşık elli yılda bir oluyor.
Hermione & Neville'in Seçimi
Harry Potter'ın dönem arkadaşlarından Hermione Granger ve Neville Longbottom bu duruma en çok yaklaşan öğrenciler. Seçmen Şapka Hermione'yi Ravenclaw'a mı Gryffindor'a mı yerleştireceği konusunda karar vermek için dört dakika düşündü. Neville'in seçimindeyse, şapka onu Gryffindor'a yerleştirmekte kararlıydı, binanın cesaretiyle ünlü olmasından gözü korkan Neville, Hufflepuff'a yerleştirilmeyi istedi. Sessiz tartışma Seçmen Şapka'nın zaferiyle sonuçlandı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pottermore Çevirileri
Short StoryJ.K. Rowling'in yazıp Pottermore adlı blogunda paylaştığı hikayelerin derlendiği bu kitap sizin için Harry Potter'a bir devam niteliği taşıyacak. İngilizce olduğu için birçok kişinin okuyamadığı hikayeleri şimdi Türkçe okuyabilirsiniz.