Hoofdstuk 11

20 1 2
                                    

We zijn op school aangekomen.
Julia liep naar haar kluis en ik naar mijn eigen, we besluiten om elkaar te zien onderaan de trap. als ik aan kom lopen staat julia eral samen lopen we nu naar het ontbijt lokaal. En zoals altijd is iedereen er al en komen we als laatste de klas in en kijkt iedereen je aan. Ik loop snel op een stoel af en ga zitten, de tafel is al wat gevuld en mijn oog valt op de worstenbroodjes :). En dan mag ik mijn eten pakken.
Na het eten zit ik te praten met mijn vriendinnen totdat ik een hand op de schouder van julia zie.
Het is..... Oliver duhhhh.
Julia en oliver lopen samen het lokaal uit, en ik praat gewoon rustig verder.
Na 5 minuten komen julia en oliver terug, Oliver lachend en julia verdrietig.
Ik loop op julia af en zeg "What's wrong girl".
"Oliver wil niks meer met me te maken hebben" Zegt julia half verdrietig. Ik kijk haar verbaasd aan en kijk dan naar oliver, alsof hij het aan voelde komen keek hij naar mij en knipoogde hij. Ik begon hem aan te kijken met een meen-je-die blik
"Let niet op hem heb het gewoon gezellig met je andere vrienden" Zeg ik geruststellend.
Ze knikt wat en gaat dan zitten.
Ik moet eens een hartig woordje met hem spreken denk ik bij mezelf.
Nadat iedereen mag gaan duw ik oliver zijn vrienden groep uit en ga voor hem staan. "Waarom wil je niks meer te maken hebben met julia,je vond haar toch leuk?!" Vraag ik aan hem.
Hij kijkt me schaapachtig aan en lacht." ik heb der nooit leuk gevonden schat".
Ik kijk hem vol walging aan "Ik ben niet je schat" roep ik geïrriteerd.
"Nu niet maar later wel" fluisterd hij in mijn oor. En met die woorden loopt hij weg en laat hij mij verbijsterd achter.
Ik walg al van de gedachte, ik loop snel naar julia toe "Waarom knipoogde hij laar??!" Ik wil gewoon eerlijk zijn dus ik zeg "Hij denkt dat die mij kan krijgen" Dat stuk van dat hij niks meer te maken wil hebben met julia hou ik ermaar buiten dus ik ben niet helemaal eerlijk bedenk ik me nu. Doordat ik aan het dagdromen was begint julie te knippen met haar vingers voor mijn aandacht ,snel kijk ik op. "Zullen we anders ff chillen bij mij thuis?" vraag julia aan me. "Ja hoor heb thuis toch niks tedoen" en met die woorden lopen we naar onze fietsen om naar julia haar huis te gaan.
En dan zie ik oliver en mara zoenen en ik krijg opeens een steek van jaloezie? "Julia laten we snel fietsen ik heb het koud " lieg ik.

Pov Oliver
Ik loop lachend van lara weg ze keek zo verbaasd en zo schattig, Wacht wat ze is helemaal niet schattig.
Ik loop de school uit en dat stomme kind van een mara hangt al aan me voeten. "Heeeyyyyy lieffieeee zin om iets te doen????" Vraagt ze poeslief.
Ik kijk haar vol walging aan , opeens fietsen julia en lara langs en ik druk mijn lippen meteen op die van mara. Ik zie lara vol afschuw kijken en ze zegt iets tegen julia daarna fietsen ze snel weg.
Ik ga meteen van mara af en loop weg met mara verbijsterd achterblijvend.
Ik loop richting mijn beste vriend zijn huis: Dave.
Ik bel aan en wordt meteen door zijn moeder binnengelaten. Ik ken hem ookal meer dan acht jaar.Ik loop zijn kamer in en tref hem in zijn wollen pyjama, terwijl hij meedanst op sorry.
Hij heeft mij niet eens door dus ik pak mijn telefoon en begin te filmen, na een tijdje ben ik het zat " Leuke moves hoor" schreeuw ik boven de muziek.
Dave kijkt verschrikt op en wilt zo snel mogelijk de muziek uit doen waardoor hij uitglijdt en op zijn rug valt.
Waardoor ik nog harder lach.
Hij staat snel nonchalant op en geeft me zoeen boy handdruk. a/n je weet wel eerst die boks en dan zoeen handgreep en dan vuist op je borst ofso.
"wat kom je doen" vraagt dave.
"Ik zit met een probleem gast"
Hij kijkt me lachend aan "laat me raden begint het probleem met een l en eindigt het met ara?"
Ik kijk snel beschaamd weg maar ik verman me en kijk weer normaal terug. "hoe bedoel je" vraag ik zo kil mogelijk. " Nou iedereen ziet wel hoe je naar haar kijkt hoor " zegt hij lachend. Ik schud mijn hoofd en vertel hem het verhaal over mara. Dave kijkt op zoekt naar iets maar het enige wat hij vindt is een pen en hij gooit die naar me toe. "Wtf dude waarom gooi je een pen" schreeuw ik zowat.
"Waarom kuss je mara terwijl je lara leuk vindt" schreeuwt hij op dezelfde manier terug.
"En vindt je het niet toevallig dat mara en lara rijmen" zegt hij zelfverzekerd.
Nu ik erover nadenk heeft hij gelijk. "laten we gewoon gaan gamen ofsoiets want ik wil geen stress meer" zeur ik tegen hem.
Even later zijn we elkaar aan het doodschieten.

Pov Lara
Aangekomen bij julia haar huis lopen we meteen naar...

=

===============================
A/N
Hooiii allemaaalll, een heel lang stuk( vindt ik zelf)
Ik heb gewoon een 10 voor ak Whuttt?! "Applausje voor mezelf"
Maar over 2 weken is het voorjaarsvakantie maar daarna heb ik toetsweek. Ughhhh.
Btw, ik kreeg een bericht van iemand die niet wist wat pov is dus voor alle mensen die dat niet weten het betekent: point of view. Dus uit welk opzicht je het ziet.
Maarja zie jullie de volgende keer x

I Think My Crush Likes My Best FriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu