9

2K 66 1
                                    

'Sarah is verliefd, Sarah is verliefd, Sarah is verliefd!' dwaalde door me hoofd. Ik leek net een klein kind, in het woordenboek checkte ik wat verliefdheid inhield.

ver·liefd (bn.)

1 vervuld van een sterk verlangend, onrustig makend gevoel.

Dit klopte dus aan alle kanten, ik kon er niet meer tegen op.

Ik besloot om eerlijk te zijn tegen Amin en hem dit te vertellen, ik belde hem op om te vragen of hij zondag tijd had. Om half drie zou die in het centrum zijn.

Die Zondag voelde ik me heel zeker, ik was bereid stappen te ondernemen en met hem te praten over bepaalde voorzaken omtrent het huwelijk.

'Amin, wat wil jij dat ik doe als we getrouwd zijn..?' 'Ik wil dat jij gelukkig bent, dat je vrij bent in doen en laten en je hart aan mij toevertrouwd.' 'MashaAllah mooi gezegd, maar ik bedoel met werken? En wil je kinderen?' 'Dat hangt van jou af, ik wil zeker kinderen moge Allah die ons schenken, maar ik wil het liefst dat jij parttime gaat werken inplaats van fulltime, zelf zou je dat denk ik ook willen..' 'Eerlijk gezegd wil ik nadat ik getrouwd bent stoppen met werken, ik wil graag mijn man eten geven wanneer hij thuis is en hem helpen en voor onze kinderen zorgen. Wil geen baan hebben waar ik afhankelijk van moet zijn.. Begrijp je?' 'Ja ik begrijp je heel goed, zoals ik al zij het maakt mij niet uit.. Ik gun jouw het beste en ben je het thuis zitten zat dan mag je altijd werken, ik verplicht jou niks.'

Samen hebben we die middag van alles vernomen hij wilt de volgende stap zetten, mij om me hand vragen.. Ik ben zo zenuwachtig, hoe ga ik dit tegen mama zeggen.

Die avond zat ik aan de eettafel samen met me moeder garnalen te pellen. Ik stonk helemaal naar de vis en mijn gedachten zaten bij Amin.

'Lieverd, waar zit jij met je gedachten? Moet jij mij soms wat vertellen..?'

'Mama ik durf het niet maar kan er niet onderuit. Weet je nog die keer dat Amin de achterneef van Leyla mij naar huis bracht? Hij wilt mij om me hand komen vragen..' Ik keek verlegen naar de grote bak met gepelde garnalen en was bang voor de volgende reactie. 'Lieverd dat is toch goed nieuws, dit moet ik met je vader bespreken..' Zo gezegd zo gedaan. Vader lief heeft de hele avond nog met mijn moeder gesproken. Ik was al gevlucht naar me slaapkamer maar hoorde geroezemoes en was zo nieuwsgierig. Fouad was inmiddels thuis gekomen. Hij kreeg direct alles mee vanuit de huiskamer en stormde de trap op. *BONK BONK* 'Sarah ben je nog wakker?' 'Ja kom maar binnen..' Ik wist dat Fouad het ook wist. Hij keek me met een big smile aan. 'Dus jij gaat trouwen met Amin?' 'InshaAllah.. Ken je hem?' 'Ja ik ken hem, hij gaat met Rachid om de broer van Leyla.' 'Wat zijden papa en mama?' 'Ze waren met Nora aan het bellen (moeder van Leyla) om te vragen over Amin, ik deed alsof ik niks zag.' 'Oh wat voorschut zeg, de hele familie weet het gelijk. Nou dan krijgen ze zeker deze avond Amin ook nog te spreken door de telefoon. Kunnen ze niet wachten tot hij zelf belt!' Ik was gestresst van de zenuwen maar hield me kalm. Fouad bleef nog een tijdje op me kamer totdat ik begon te gapen en hij me zogenaamd onder stopte. 'Welterusten krullenbol, ik zal je missen..'

Marokko1 - Rode Rozen - Sarah & Amin - 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu