Met mijn vader ging het gelukkig iets beter ondanks zijn ziekte, ik ging wat vaker op bezoek en wandelde veel met hem voor de conditie. Heb hem alles verteld zodat hij niet buitengesloten werd en ook verteld waarom ik het nu pas vertelde en niet eerder. Mijn vader is een eerlijke man, hij begrijpt snel iets en gaat er niet om heen draaien. Hij was trots op mij dat ik Amin had geholpen, een andere vrouw had hem laten barsten of hem alleen nog maar dieper in de goot gegooid.
Amin was al weer begonnen met werken en ik liep al rond met een veel dikkere buik. Wat ging de tijd snel, maar toch ook langzaam.. Na het werk wilde ik Amin graag spreken, eigenlijk zou ik het helemaal niet willen maar het moest want diep van binnen ben ik nog steeds verdrietig om al die toestand. Amin kwam naast me zitten en keek me aan, hij was het grotendeels al vergeten maar ik niet.
'Amin ik wil dat je eerlijk antwoord op de volgende vragen, ik zit er al een tijd mee maar moet weten wat er speelde in die tijd dat jij in Maastricht was. Kan je mij dat vertellen?'
'Lieverd, ik ben eerlijk en dat zal ik altijd blijven. Ik zal het uitleggen.. Op mijn werk kwam een nieuwe man werken genaamd Abdel Samad, hij werd door mij aangenomen ondanks dat hij niet goed Nederlands sprak.. Ik wilde hem een kans aanbieden zodat hij verder kon groeien in de business. Al snel was ik goed bevriend geworden en nam hij mij een keer mee naar zijn vriend waar ik merkte dat het niet pluis was..' Amin vertelde het hele verhaal en er werd zoveel duidelijk voor mij. Abdel Samad was degene die hem in het circuit heeft gehaald met zijn vriend. Die hele Abdel Samad deed zich voor als een man die wilde werken maar ondertussen handelde in vrouwen en drugs. Gelukkig heeft Amin nooit wat met die vrouwen te maken gehad alleen met de drugs.
Na ons gesprek was ik erg opgelucht, en viel er een steen van me schouder af. Eindelijk konden we opnieuw beginnen met een schone lei. Samen spaarde we al voor een reis naar Mekka die we na de geboorte van onze zoon of dochter wilde maken inshaAllah.
Citeer
JE LEEST
Marokko1 - Rode Rozen - Sarah & Amin - 1
Storie d'amoreMijn eerste boek. Veel leesplezier!!!