Nog een weekje en ik was uitgerekend.. Wat vloog de tijd, al die mooie maanden met een grote buik. Ik weet niet wat het wordt maar dat vind ik wel best zo, Allah schenkt mij een zoon of dochter die inshaAllah gezond is. Amin had alles al klaar in de baby kamer, we hadden enkel nog wat spullen nodig zoals een kinderwagen. Ik wilde daarmee wachten omdat ik graag een knal roze of blauwe wagen wilde. Samen met Leyla was ik al bezig met plannen voor het babyfeest. Ik wilde het niet al te groot maken maar gewoon thuis doen met familie..
'Sarah, ik wil ook trouwen..' zei Leyla lachend. 'Waar wacht je op? Zat mannen zij je laatst nog, nou begin met zoeken..' Leyla wilde zo graag trouwen maar nog steeds had ze geen ideale partner gevonden. Diep van binnen zou ik nog steeds willen dat ze met Fouad trouwt, mijn lieve broer.
Maar Fouad heeft inmiddels een meisje op het oog, ik weet niet wie maar dat zou die me nog vertellen. 'Ik hoop dat er op de bruiloft van Maryam wat binken rond lopen, kan ik even sjansen.' Maryam was een buurmeisje van Leyla, waar Leyla ook mee op de basisschool heeft gezeten.
'Wanneer is haar bruiloft eigenlijk?' 'Oohh pas over 3 weken, maar dan ben jij allang uitgepuft en ga jij gewoon mee. Kan je eindelijk eens die mooie takshita aan trekken van Amin..' Amin had mij een tijdje terug zo'n mooie jurk gegeven, hij was echt prachtig. Precies mijn maat met een bijpassende hijaab.. 'Ja goed idee, ik ga zeker mee kan ik hem showen haha.' 'Ik heb nog geen jurk dus moeten we wel voor die tijd een jurk kopen, bij die ene winkel in Utrecht.' 'Oh dan doen we dat voor die tijd wel. Ga eerst maar een jurk voor mijn sabbah kopen, je bent wel druk in de weer met Meryam's wedding maar ik ben er ook nog hoor..!' 'Heb je al namen bedacht voor je zoon of dochter, daar heb ik je helemaal nog niet over horen praten.' 'Ja heb voor een jongen en een meisje een naam in gedachten maar dat blijft een verassing.'
Me mobiel ging, een sms'je van Amin:
'Dag schattebout, laat de pannen maar in de kast en de tafel ongedekt ik kom je over een uurtje halen..'
Oh wat spannend, wat zou Amin van plan zijn..