Scaunul ejectabil

124 0 0
                                    

Anastase Dragomir (n. 1896 - d. 1966) a fost un inventator român din domeniul aviatiei, cel mai cunoscut pentru invenția unei versiuni timpurii a unui scaun ejectabil, care a fost brevetata la Paris, în 1930, de care a beneficiat împreuna cu un alt inventator român, Tanase Dobrescu.

La sfarsitul secolului XIX - inceputul secolului XX , aviatia era concentrate in construirea si pilotarea avioanelor in schimb ce Anastasie Dragomir s-a concentrate pe siguranta aparatelor de zbor si a pasagerilor de la bordul lor. El fiind un mare pasionat al aviatiei a plecat in Franta unde a lucrat la mai multe uzine de avioane. Acolo a perfectionat propriul sistem de salvare al pilotilor si al pasagerilor din avioane in caz de accidente. In data de 3 noiembrie 1928 , in Franta , a inregistrat cererea de brevet "Nouveau systeme de montage des parachutes dans les appareils de locomotion aerienne" si in data de 2 aprilie 1930 a primit brevetul nr. 678566 pentru scaunul ejectabil ( el l-a numit intai cabina catapultabila).

Inventia era "un nou sistem de parasutare din aparatele de locomotie aeriana" , toti pasageri avionului avea o parasuta proprie ( incorporate in scaun)  care in timpul prabusirii ajuta pasagerul sa scape cu viata ( s-au cel putin acesta era scopul...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Inventia era "un nou sistem de parasutare din aparatele de locomotie aeriana" , toti pasageri avionului avea o parasuta proprie ( incorporate in scaun) care in timpul prabusirii ajuta pasagerul sa scape cu viata ( s-au cel putin acesta era scopul sau). In brevet era prevazut ca acest ansamblu de celula-parasuta sa aiba mai multe comenzi, care pot fi mavezrate de catre pasager.

In anul 1950 , Anastasie Dragomir a mai obtinut un brevet ( romanesc ) cu nr. 40658, pentru "celula parasutata", care consta in folosirea unui spatar curb de glisare pentru ejectarea cabinelor, fie pe jos, fie pe sus. Iar in anul 1959 sa inregistreze o alta cerere, care avea ca obiect construirea unui avion de transport echipat cu cabine catapultabile .( brevet romanesc cu nr. 41424 din 1960). Idea lui a fost mai mult folosita la tipurile de avioane supersonice militare unde scaunul ejectabil avea un rol important.

Importanti inventatori romaniWhere stories live. Discover now