Nicolae Constantin Paulescu a fost un om de stiinta român, medic si fiziolog, profesor la Facultatea de Medicina din Bucuresti, a contribuit la descoperirea hormonului antidiabetic eliberat de pancreas, numit mai târziu insulina (hormon care regleaza metabolismul glucidelor, lipidelor, protidelor si mineralelor din organism).Paulescu este cel care a demonstrat eficienta acestei substante in reducerea hiperglicemiei si care a folosit insulina in tratarea diabetului. Descoperirea sa a salvat milioane de vieti. Din pacate in enciclopedii este scris ca insulina a fost descoperita de " doi eroi canadieni" Frederick Banting si Charles Best care, in 1922, aveau sa primeasca Premiul Nobel, in dauna lui Paulescu.
El a pierdut 30 de ani de munca si de studiu in laborator ca dupa ce terminase proiectul sa il fure cei doi canadieni , care luasera cunostinta de munca romanului din publicatiile vremii. Pe baza articolelor lui Paulescu cei doi canadieni au reusit sa izolelze insulina si sa o foloseasca in tratarea unui pacient. Cu aproape un an inainte , Paulescu a publicat intr-o revista de specialitate din belgia, rezultatele cercetarilor sale sub titlul "Recherches sur le rôle du pancréas dans l'assimilation nutritive". Doar ca substanta nu a numit-o insulina ci pancerina. Cu putin timp inainte sa ajunga la rezultatul final nemtii ocupasera Bucurestiul. Si din pacate a trebuit sa isi amane anuntarea rezultatelor definitive , in timp ce cei doi canadieni au publicat rezultatul final. Astfel ei sunt mentionati in istoria medicinei , pentru descoperirea insulinei si Nicolae Paulescu nu este mentionat.
YOU ARE READING
Importanti inventatori romani
De TodoInventatorii romani sunt principalul motiv al dezvoltarii lumii