Dumitru Vasescu a fost un inginer si inventator român. A construit în 1880 un inovativ automobil cu motor cu aburi, care i-a purtat numele. In anul 1880 el a realizat la Paris incredibilul sau automobil cu aburi care urma sa devina in acel an unul dintre evenimentele de atractie ale capitalei franceze. Acest automobile a fost cunoscut drept cea mai perfecta masina a acelui moment. Se presupune ca Dumitru Vasescu a cunoscut automobilul lui Amadee Bolee care a fost construit inca din 1878 . Aceste vehicule semanau deoarece ambele foloseau aburul. Automobilul lui Vasilescu era diferit prin elementele sale de certa noutate si originalitate tehnica (constructia elastica a rotilor din spate, sistemul cilindrilor motori care comandau direct arborele rotilor din spate, ingeniozitatea mecanismului de directie etc.) si constituia indiscutabil o performanta si o prioritate.
Revista Automobila nr. 67 din iulie 1911 avea sa il remarce pe Vasilescu in randurile urmatoare:" a analizat amanuntit toate elementele problemei si a construit un automobil cu abur (pe atunci singurul corespunzator cerintelor unei masini de drum) care, un moment cel putin, a reprezentat cea mai perfecta masina în acest gen". O lucrare de specialitate "Din istoria automobilului", semnata de A. Brebenel si D. Vochin se remarca randurile de mai jos : „Dupa terminarea stralucita a studiilor, Dumitru Vasescu se înapoiaza în tara, aducând cu el si automobilul cu abur, pe care populatia Bucurestiului l-a putut admira în nenumarate rânduri, circulând pe strazi, iar câteva generatii de studenţi ai Scolii de poduri si sosele din Bucuresti l-au studiat cu mândrie, ca pe o realizare de seama a unuia dintre pionierii constructorilor de automobile". Inventia sa a dezvoltat mult industria constructoare de automobile.
YOU ARE READING
Importanti inventatori romani
RandomInventatorii romani sunt principalul motiv al dezvoltarii lumii