Ion Cantacuzino a fost un medic si microbiolog român, fondator al scolii românesti de imunologie si patologie experimentala. A fost profesor universitar si membru al Academiei Române.
El a desfasurat o activitate de cercetare foarte bogata care privea vibronul holeric dar si vaccinarea impotriva sa. Pe baza cercetarilor sale Ion Cantacuzino a creat medota de vaccinare antiholerica pe care a fost numita "Metoda Cantacuzino". Ea se mai foloseste astazi in tarile in care mai exista cazuri de holera. Implicandu-se in studiul holerei, tifosului exantematic si tuberculozei, a adus contributii remarcabile Si a creat notiunea de imunitate prin contact.
In anul 1913 Campania sa pentru prima vaccinare antiholerica masiva in focarele infectioase, cunoscuta in stiinta ca „Marea experienta romaneasca". Aceasta campanie a ajutat multe vieti si a initiat masurile de combatere a epidemiei de holera. A lucrat in primul Razboi Mondial ca si conducator al serviciilor sanitare militare si civile , a luat masurile de combatere a marii epidemii de tifos exantematic. A creat o serie de lucrari ca : descoperirea imunitatii celulare si umorale, sensibilitatea si lipsa de imunitate a organismului fata de scarlatina, studii cu renume mondial asupra holerei si vaccinoterapiei. Iar in anul 1912 introduce vaccinul lui Calmette si creeaza vaccinul antitific.
Curiozitati:-Institutul National de Cercetare Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie „Cantacuzino" poarta numele lui Ion Cantacuzino.
-Banca Nationala a României a pus în circulatie, la 25 noiembrie 2013, în atenția colecționarilor, un set de doua monede de argint, pentru sarbatorirea a 150 de ani de la nașterea savanților Ion Cantacuzino ai Gheorghe Marinescu. Fiecare moneda are valoarea nominală de 10 lei. Monedele sunt rotunde, au cantul zimțat, au diametrul de 37 mm, iar greutatea de 31,103 g. Titlul aliajului este de 999‰. Întregul tiraj de câte 500 de exemplare al setului de monede a fost emis de calitate proof.
YOU ARE READING
Importanti inventatori romani
RandomInventatorii romani sunt principalul motiv al dezvoltarii lumii