Nicolae Vasilescu Karpen a fost un om de stiinta, inginer, fizician si inventator român. A efectuat o importanta munca de pionierat în domeniul elasticitatii, termodinamicii, electrochimiei si a ingineriei civile. Membru titular al Academiei Române si a realizat Pilele Karpen.
Pila Karpen ( o pila electrictrica de productie romaneasca ) care ne furnizeaza energie fara intrerupere de 62 de ani. hiar si inventatorul sau a declarat acum aproape un secol ca inventia sa va functiona vesnic. Muzeul National Tehnic din Bucuresti adaposteste un obiect de patrimoniu care sta intr-un seif metalic blindat, chiar in biroul directorului muzeului. Acest obiect este chiar pila Karpen ( Pila termoelectrica cu temperatura uniforma ) carer a fost realizata in anul 1950. Aceasta pila creaza energie la nesfarsit fara interventii din exterior ( numit perpetuum mobile )
Ea a trebui sa se opreasca acum multi ani , dar totusi contiuna sa functioneze asa cum a pentionat si propriul ei inventator. Crearea unui aparat perpetuum mobile afost visul omeririi secole intregi. Un aparat care sa se miste la nesfarsit, fara sa primeasca impulsuri exterioare, ar rezolva definitiv setea de energie a civilizatiei actuale. din pacate in zilele noastre acest vis a fost abandonat fiind considerat o utopie. Oamenii care au incercat sa gaseasca solutia pentru crearea acestui aparat , au fost marginaliza si considerati nebuni de catre oamenii de stiinta din acea vreme. Pana cand un fizician roman s-a incapatanat sa-l construiasca si a si reusit in final acest lucru.
Nicolae Vasilescu Karpen a lucrat la teoria unei pile electrice care sa genereze energie la nesfarsit dinaintea Primului Razboi Mondial. Pila a fost brevetata abia in anul 1922.
Aceasta pila era formata din doua pile electrice legate in serie, care pun in miscare un minimotor galvanometric . Acest motor misca si el la randul sau o paleta conectata la un intrerupator si la fiecare jumatate de rotire paleta deschidea circuitul, pentru ca la a doua jumatate de rotatie sa-l inchida. Timpul de rotatie a elicei era calculat in asa fel incat pilele sa aiba timp de reincarcare, respectiv pentru refacerea polaritatii in perioada cat circuitul este deschis. O pila de acest gen poate alimenta alimenta o nava spatiala.
YOU ARE READING
Importanti inventatori romani
RandomInventatorii romani sunt principalul motiv al dezvoltarii lumii