Det är idrott nu, det tråkigaste som finns..
Jag har följe med Justin upp till volleyboll planen. Men sen skills vi åt och jag.går in på damernas och han på herrarnas.Inne i omklädningsrummet är det redan fullt. Jag hänger av min jacka bredvid den brunhåriga tjejen som pratade med Ciara innan. Hon flyttar lite ifrån mig när hon ser att jag kommer. Sen blänger hon på mig.
Jag byter om snabbt och enkelt. Och tittar inte på de andra tjejerna som står i en klunga och viskar.
Jag har ett rosa träningslinne och ett par svarta träningsbyxor. Mina skor är också rosa.
Alla andra har svarta träningstoppar och svarta tränings byxor. Men jag bryr mig inte om normerna. Liksom, vi ska spela volleyboll.. Inte gå på någon skönhetstävling. Jag fortsätter att knyta mina skor.
- Du gillar rosa eller? Hör jag en bekant röst bakom min rygg. Det är Ciara, såklart.
- Ja? Det är väl en fin färg? Säger jag smått uttråkat och knyter min andra sko.
Alla tjejerna börjar fnissa men vänder snabbt ryggen emot mig igen.
- Vadå? Svart är ju inte ens en färg? Surar jag.
Några tjejer fnissar lite tyst men de andra bara ignorerar mig. Jag tänker inte så mycket mer på det utan går ut från omklädningsrummet.
Planen är mycket större än i min gamla skola. Jag sätter mig på bänken bredvid killarna som redan var klara.
Ingen tjej var klar än, Förutom jag. En kille med helsvarta kläder tittar på mig och sen visslar han något i en annan killes öra. De skrattar lite. Jag vänder mig bort till en annan kille. Jag tror han heter James eller något.
- Hej, du är James va? Frågar jag killen i som sitter bredvid mig.
- Nej, jag är Zac. Fräser han tillbaka. Obsii, helt fel namn!Läraren kommer gåendes och efter honom kommer alla svart klädda tjejerna.
- Hej, Thomas heter jag. Presenterar han sig för mig och går mot ett förråd för att förbereda volleybollen. Killarna börjar hjälpa till. Jag följer efter där bak. Ingen av tjejerna gör det.
Jag ser att Zac bär ett nät själv. Jag går mot hono och ska hjälpa honom men han fräser bara åt mig att låta bli.
Jag stannar och går tillbaka in i förrådet och försöker hitta Justin. Efter att ha letat en liten stund ser jag honom bära på en säck med bollar. Jag går dit.. För att.. Jag inte ska vara ensam..
- Hej gullet! hur var tjejerna? Säger han när jag sluter upp vid hans sida.
Jag skrattar lite.
- Bra.När näten är uppsatta så är det dags att börja. Alla killarna utom Justin bråkar om vem som ska vara först att skjuta bollen över nätet. Jag ställer mig efter killarna och Justin ställer sig bakom mig.
Ciara ställer sig bakom Justin och sen alla andra tjejerna. Så fort det är någon tjej som ska skjuta börjar hon klaga över att hon inte kan.. Och jag måste säga att alla tjejerna är as dåliga. Jag får faktiskt till några *host alla* riktigt bra slag.
Efter volleybollen ska vi ha fotboll på två planer, alltså fyra lag.
Och Thomas börjar delar upp lagen.- Amy, Justin, Taylor, Nicole, Zac och Ciara är i lag ett.
Melizza, Ella, Jazy, Oscar, Matt och Lizz. Ni är i lag två. Och resten delar jag upp i lag tre och fyra. Säger han.
Vi går mot planen där vi ska spela och tar på oss de blåa västarna. Alla pratar ihop sig och ingen vill stå i mål.
- Men Amy, kan inte du stå då?! Fräser Ciara mitt i diskussionen.
- Jo, visst. Säger jag och Justin ler mot mig.
Alla andra börjar inta sina positioner medan jag går in i målet.
- Oooh!! ni går så lågt att ni ställer en tjej i mål!? Till och med den nya! Vi kommer vinna med 40-0! Skriker en kille från andra laget.
- Du vet väl inte hur bra hon är? Eller? Nä, precis! Håll käften! Hissar Justin till killen.
Spelet börjar och det är riktigt dålig stämning i hallen.
Jag ser bollen komma mot mig och en där killen som pratade med Justin innan spelar fult. Han flinar mot mig innan han skjuter bollen så hårt han kan mot mig. Jag sträcker händerna åt sidan och fångar bollen i sista sekund.
- Ojojoj Matt! En tjej tog bollen när du sköt! Skriker en kille från motståndar laget.
- Eh, jag tog inte ens i! Jag skulle bara se om hon var duktigt. Spottar Matt ur sig och skickar blickar.
Spelet fortsatte och vi vann sen med 7-3. Så klart stod jag inte i mål hela tiden, utan jag spelade ute och hjälpte Justin att göra några mål samt att jag gjorde ett själv.
~~~
Tack så himla mycket för 50 läsare! Jag vet att det finns folk som har typ tusen läsare men 50 är stort för mig eftersom detta är min första bok!XoXo EenyaA
YOU ARE READING
Tunnare än luft
Short StoryAmy är en ganska populär tjej med ett sött skratt och bra humor. Hon bor ensam med sin mamma och har gjort det i hela sitt liv. Hennes pappa flyttade till Usa när Amy var liten och sedan dess har de inte hört av sig till varandra. En vanlig dag i ma...