Kapitel 4

132 11 7
                                    

Jag blir trött på vår diskussion och stänger av ljudet på min mobil.
Precis när jag har gjort det så vibrerade den till. Dumma telefon! Jag slänger  en blick på den för att se vad Justin har skrivit till mig.

"Hejjjj, Vad gör du?" Jag iggar honom.

"Men kom igen! Du ska väl inte sova nu!? Klockan är bara halv tre!" Skrev han några sekunder efter jag hade öppnat den förra snapen.

Shit! Är klockan så mycket? Inte konstigt att jag är trött. Jag måste sova nu!

"Hallå vart tar du vägen? Och du? borde jag göra slut med Ciara?"

Jag stänger av mobilen och kastar den till andra sidan rummet så jag kan få sova! Jag tittar på klockan när jag väl är klar med mobil skitet..04.00! Jag får i alla fall sova i två, tre timmar. Nice! Bra där Amy!

***
Klockan 07.00 ringer min väckarklocka och jag är sååååå trött! Men jag drar mig upp från madrassen och tar på mig en vit tröja och ett par jeans. Jag sätter på mig ett par örhänge och en klocka.

Jag går ner i köket och tar en ostmacka och ett glas mjölk

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Jag går ner i köket och tar en ostmacka och ett glas mjölk. Jag går snabbt upp till mitt rum igen och sätter mig vid sminkbordet. Jag drar på det vanliga och äter min macka. Efter morgonrutinen och en liten stund i sängen med en bra bok, så är klockan prick åtta.

Jag sätter på min mobil igen och ser att jag har fått 10 nya snapar från Justin! Från bara igår kväll. Jag kollar på de en efter en:
"Hallå! Är du vaken?!"
"Amy klockan är bara fyra ju!"
"Ska jag och Ciara göra slut?"
Och sen 7 bilder, På sig själv. Alla lika fula. Jag bryr mig inte och skriver inte tillbaka. Det är dags att gå till skolan. Där nere står, ja han står & jag vet inte varför, pappa och äter frukost.
- Hejdå! Ropar jag och tar på mig de svarta gympaskorna.

- Va? Ska du gå redan? Ropar han tillbaka.

- Ja, skolan börjar ju nu. Säger jag lite små surt och öppnar dörren.
- Okej, ha det bra? Ropar osäkert tillbaka till mig när jag tar min väska och går ut genom dörren.

Jag börjar gå mot skolan. Som jag har sagt innan så är det inte så långt. Det är onsdag idag så vi har idrott typ halva dagen. Min första idrottslektion på den nya skolan, jippi! Eller inte..

När jag kommer till skolan ser jag Justin står lutad mot skåpen. Han tittar upp från mobilen och ser mig. Han vinkar. Jag vinkar lite lätt tillbaka.

Första lektionen är SO, och det är skitttt tråkigt!

Jag sätter mig vid en bänk längst bak. Justin hittar mig snabbt när han kommer in i klassrummet och sätter sig på stolen bredvid.

Ciara kommer fram till mig. Nicole och Taylor är bakom henne. Jag är verkligen inte på humör för att bråka med Ciara idag. Jag är inte ens på humör för att SE Ciara idag.

- Flytta på dig! de här platserna är upptagna! Fräser hon och sätter händerna i sidorna.

- Nähä? Jag sitter ju här! Snäser jag tillbaka och ignorerar henne.

- Kom Justin! vi sätter oss någon annans stans. Säger Ciara och vänder på klacken. Ciara, Taylor & Nicole är påväg mot ett bord.

Just då kommer en tjejen och sätter sig där. Ciara stannar och blickar surt på tjejen och går fram till henne. Jag växlar några ord och i nästa sekund lämnar hon bordet.

- Kommer du Justin? Det här bordet är ledigt nu. Säger Ciara och ler mot Justin.

Justin sneglar på bordet.
- Jag stannar här. Säger han sen.

Tjejerna tittar konstigt på Justin och Ciara slänger blickar åt mitt håll. Men de lämnar oss och går & sätter sig.

~~~
Tack så mycket för 30 läsare!
XoXo EenyaA

Tunnare än luftTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang