Kapitel 12

27 1 1
                                    

Jag vaknar av att det knackar på min sovrumsdörr.
- Godmorgon, min Amy! Säger han och drar upp persiennerna. Jag suckar och drar täcket över huvudet.
- Hur är det gumman? Frågar pappa och drar tillbaka täcket.
- Jag är döds sjuk. Säger jag bara och stänger ögonen.
- Va?! Ska jag ringa ambulansen? Har du ätit dina vitaminer? Frågar pappa oroligt och sätter sig på sängkanten.
- Pappa, Sluta... Jag är inte fem! Säger jag irriterat och stiger upp ur sängen.

Jag sminkar mig lite extra idag för att jag har lite extra tid. Jag äter inget utan går direkt till skolan. Utanför skolan står Justin och Phil. Justin med sin cigg mellan fingrarna och Phil alldeles svettig.

- Hej? säger jag osäkert.
- Du och jag pratar sen! Säger Justin tyst till Phil innan han slänger ciggen på marken. Han tittar på mig, suckar och går iväg.

- Gå här ifrån! Fräser jag till Phil.
- Okej! I'm doing it for the money. Flinar han och går.

Jag letar upp Justin som står vid sitt skåp. Jag går mot honom med ett leende på läpparna.
- Hej! Säger jag glatt och kramar om honom. Han kramar inte tillbaka och säger inget utan bara står kvar där han stod innan. Phil kommer gåendes och jag ser mycket väl att han håller en sedel i handen.
- Du är extra snygg idag Amy! Skrattar han och går förbi.
Jag ser hur arg Justin är nu. Han ger mig en arg blick.
- Det är bäst att du säger till innan din pojkvän kommer och förstör vår vänskap. Muttrar han och går iväg.

Jag tittar ut över skolgården och ser Ciara stå en bit bort. Hon ger Phil pengar. Jag suckar och jag går börjar gå mot nästa lektion. Jag går in i klassrummet och sätter mig på en ledig plats bredvid en tjej som heter Mikka.
- Okej, du måste sitta bredvid Amy...vi måste få Mikka att flytta på sig! Viskar Ciara till Phil innan hon går fram till vår bänk.

- Ursäkta Mikka, men jag satt där innan. Säger Ciara och ler ett fejkat leende.
- Oj, förlåt. Säger Mikka och går ifrån stolen. Ciara vänder sig mot mig.
- Men vart är Phil, Amy? Skrattar Ciara och går därifrån.

Justin kommer in i klassrummet och jag går fram till honom.
- Var ska vi sitta? Suckar jag men han ignorerar mig.
Jag rycker på axlarna och sätter mig bredvid Mikka igen. Jag tittar bort mot Ciara, hon ser bara sur ut.

På rasten går jag till Justins skåp. Han kommer gåendes i korridoren. Phil kommer gåendes från andra hållet med en läsk i handen. Jag börjar prata med Mikka och viftar överdrivet med armarna. Då slår jag till läsken så att den faller, rakt över Justin.

- Justin Omg förlåt! Det var inte meningen! Utropar jag men Justin bara går iväg.
Han går mot Ciara och jag smyger efter.

- Nämen Jusin? Du ser lite blöt ut! Har inte du gått över till Team Amy? Flörtar Ciara.
- Hon var inte som jag trodde. Muttrar Justin.

Då stannar jag, jag vill gå hem. Jag vill tillbaka till min förra skola, jag vill träffa Dylan. Jag vill träffa Emma, jag vill vara med mamma.

Jag torkar bort tårarna som ringlat ner för kinderna innan jag går in på nästa lektion. Jag sätter mig på en ledig plats längst bak.

Efter skolan springer jag fram till Justin.
- Justin, Vänta! Titta! Viskar jag och pekar mot Ciara och Phil. Han ser hur Ciara betalar Phil.

- What the fuck? Du ljög alltså inte? Säger han och tittar lite sorgset mot mig. Jag pustar ut och kramar om honom. Han omfamnar mig och lägger sin haka på mitt huvud

- Vi ska hämnas, säger Justin och börjar berätta en plan för mig.
- Detta blir grymt kul! Säger jag och säger hejdå till Justin. Jag går hem, ensam, men det är en del av planen.

Väl hemma stannar jag på nedanvåningen och pratar med pappa. Plötsligt ringer det på dörren, det är Phil. Precis som väntat.

- Tja Amy! Var är Justin? Säger han med ett flin på läpparna.
- Åh Phil, Justin är en idiot! Ljuger jag och kastar mig runt halsen på honom.
- Okej...? Phil låter genast obekväm.
- Men det är ju inte du! Ljuger jag och viftar flörtigt med ögonfransarna.
- Eh.., va? Öh jag borde nog gå, Säger Phil och slingar sig ur mitt grepp.
- Nej, nej stanna! Ber jag.
- Jag måste gå! kvider Phil och rusar iväg:
- Nu när du fick som du ville!? Nu när du äntligen vann mitt hjärta?! Skriker jag efter Phil som snart är borta.

När han är helt borta smsar jag Justin om händelsen och planen flyter på.
"Bra, jag är med Ciara och jag ser Phil." Skriver han tillbaka.
"Oki, vi möts här om 10 minuter" Skriver jag tillbaka och låser mobilen.

Efter en kvart knackar det på dörren. Det är Justin, sen som vanligt.
- Hej! Säger Justin medan han kramar om mig.
- Hej, Säger jag medan jag kramar honom tillbaka.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 17, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Tunnare än luftWhere stories live. Discover now