Kapitel 3

119 10 6
                                    

Killen som heter Josh kommer fram och sätter sig så långt ut på stolen han bara kan. Han bitchblickar mig och fnyser.

- Nu är det grupparbete! Dela in er tre eller fyra i varje grupp!
Justin och den blonda svartsminkade tjejen hittar varandra direkt. Men man kan inte bara vara två. Så jag går dit.

- Kan jag vara med er? Frågar jag och ler lite.

- Nej. Säger den blonda tjejen direkt.

- Vem mer ska vara med er då? Frågade jag.

- Ehm, Nicole och Taylor. Pekar hon snabbt ut och går i väg för att hämta tjejerna.

Jag ser att de nickar. Och jag går bort till killarna lite längre bort.

- Kan jag vara med er? Frågar jag.

- Eh, vi är redan tre. Svarar de och tittar skumt på mig
- Men man fick vara fyra? Suckar jag.

- Men vi vill inte det ok? Och det här är en killgrupp. Säger de bestämt och flinar.

Jag har inte problem med att vara med killar?! Och vi var inte uppdelade i kill- och tjejgrupper på min förra skolan. Alla kunde vara med alla.

Jag går till vår lärare, Liza, och frågar vem jag ska vara med.

- Ja.. Hennes blick sveper över klassrummet.
- du kan vara med Nicole, Taylor, Justin och Ciara. Det gör ingenting om ni är fem. Säger hon och ler mot mig.

- Hej, Liza sa att jag skulle vara med er. Säger jag och sätter mig ber.

Justin ler mot mig medan jag får bitchblickar av de andra tre. Men jag bryr mig inte utan börjar jobba.

Efter skolan kommer Ciara fram till mig. Hon tuggar på något, säkert ett tuggummi.
- Försök inte flörta med Justin! Han är min! Om du rör honom så ska jag.. Jag.. Hon tappar bort sig, men det verkar som om hon fått fram sitt budskap för hon lämnar mig kort efter.

Jag bryr mig inte. Varför ska hon bestämma vem jag ska umgås med? Jag ser hur hon går in på tjejtoan och Justin kommer mot mig.

- skulle jag kunna få ditt nummer? Vem vet när jag kommer att behöva det. Säger han och flinar.

Jag fnyser till men börjar sedan skratta.

-skaffa dig ett eget nummer! Du kan få min snap. Säger jag ironiskt. Och han nickar.

Vi byter snapkoder och han går.
Jag tittar efter honom. Sen går jag hemåt. Jag är trött efter en skoldag i en sån' otrevlig skolmiljö! Jag går direkt upp på mitt rum och stänger dörren. Jag lägger mig på madrassen och försöker nå mamma med sms. Hon svarar så klart inte. Vad trodde jag? Jag skriver lite i min dagbok innan jag går ner för att äta något till kvälls mat innan jag ska sova.

Plötsligt plingar min mobil. Det är en snap. Jag kollar vem det är ifrån. Va?Från Justin?
Jag kollar vad han skickade.

" kan verkligen inte somna! Gör du?" Skriver han.
"Klart du inte kan somna när du håller på med mobilen smarto!!!" Skriver jag tillbaka och flinar.
"Haha" Får jag tillbaka och en ful bild på Justin.

"Hahaha. Vad är kul?" Skriver jag och skickar en rätt söt bild när jag ska borsta tänderna. Den var tumblr nu när jag tänker efter.

"Inget " skriver han direkt. Och skickar en bild där han flinar.

"Go' natt!" Skriver jag och lägger i från mig mobilen.

Jag tittar ut genom fönstret som jag ser från madrassen på golvet. Jag sluter ögonen och tänker på min förra skola.. På Dylan, På Emma, På mitt gamla hus.. På allt!
Mitt i de fridfulla drömmarna så plingar min mobil, Igen. Det är Justin, Igen. Som snapchatar med mig, Igen.

Jag kollar vad han vill.
"Vad gör du nu då?" skriver han.

"Sover!!!" Skriver jag tillbaka och skickar en arg bild, på skoj.

"Oj sorry! väckte jag dig?"

"Nä, det är lugnt. Vad ville du då?" Skriver jag snabbt tillbaka.

"Snapa med någon..." Skriver han.

"Snapa med dina vänner, eller Ciara" skriver jag och lägger telefonen på nattduksbordet för andra gången.

Precis när jag lagt mig skönt, plingar mobilen igen.

- Vad fan?! Ropar jag och sätter mig upp.
Jag tittar på klockan, 01:00. Obsi! hoppas inte pappa hörde!

Så klart är det Justin. Kunde väl gissa det..
"Varför får jag inte ditt nummer?" Står det. Varför tjatar han?!

"Titta på klockan??" Skriver jag tillbaka.

"Jag vet! Vadå? går du och lägger dig nu?!" Frågar han.

"Nej, för typ tre timmar sen. Men någon stör min skönhetssömn!!" Skickar jag tillbaka och fnissar till. Jag är så rolig!

"Va!! Du skojar! Jag lägger mig typ klockan tre på natten!!" Skriver han. Han är så icke- rolig!

Vi snapar en stund till.

"Klockan är 02:00 nu Amy!" Skriver han plötsligt.

"Jag vet? Du går ju ändå inte och lägger dig förens om två timmar." Jag pausar. "Och varför skriver du namn? Jag kan faktiskt mitt eget namn, bara så du vet!" Jag är så himla rolig asså!

"Du glömmer ju bort tiden hela tiden" han är så inte rolig!
"Och jag ville skriva ditt namn. Amy, det låter som en bjällra i mina öron!" Okej, lite rolig är han då!

~~~
Vad tycks om kapitel 3?
XoXo EenyaA

Tunnare än luftDove le storie prendono vita. Scoprilo ora