jeg vender mig om og opdager ikke at jeg faktisk ramte min hals da jeg vendte mig om. der står Lauritz. "hvad fanden har du gang i?!", siger Lauritz og hiver kniven ud at min hånd. "du bløder jo..... forhelvede Nanna, hvad er der sket?". Lauritz kikker forvirret på mig. "du ved den der fest vi var til ik? der ville jeg hente nogen drinks til os og så sidder der en eller anden dreng som så kysser mig... det ser Pelle så og nu.....nu har han slået op med mig..." jeg bryder sammen igen. Lauritz tækker mig ind i et kram. "det skal nok gå, jeg går lige ind og snakker med Pelle", siger Lauritz med et smil. han kalder på Jonas som åbenbart også er her. han skynder sig op til os. Lauritz forklare hurtigt Jonas hvad der er sket og går så ind til Pelle. "kom med ned i køkkenet, så for vi lige gjort nået ved din hals", siger Jonas så. "jeg ringer lige til din mor og aftaler at du er hos mig i en uges tid", siger Jonas. den dreng er så hjælpsom. gad hvide hvor Lau bliver af, tænker jeg. der er gået en halv time nu. Jonas er kommet ind til mig igen. "jeg har snakket med din mor og det er helt okay med hende, og bare rolig du beholder Punktum" siger han. jeg krammer Jonas. Lau kommer også ind i køkkenet. "undskyld Nanna, han har bestemt sig..." siger Lau. jeg begynder at græde. lidt senere kommer Stefan også. vi sætter os alle tre til at se film. midt i det hele kommer Pelle ind i stuen. "nå hun er her stadig!!" siger Pelle og spytter på mig. !hey. lad lige være med det der Ped!", siger Stefan. jeg begynder igen at græde. "skal vi gå hjem til mig og sove?", siger Jonas så. jeg nikker. "jeg tager med," siger Stefan. vi går alle tre over til Jonas. jeg har faktisk aldrig været hjemme ved ha, selvom han er en af mine bedste venner.
næste morgen bliver jeg vækket af Jonas og Stefan som kommer med morgenmad på sengen. det er virkeligt hyggeligt. pludseligt ringer Jonas mobil. han går ud fra værelset og tager den. så nu er Stefan og Stefan alene. det har vi aldrig været før. så der bliver lidt akavet stilhed, så Stefan fyre en vits af som for os til at græde af grin. Stefan er faktisk ret sød. Jonas kommer ind igen. "Lau siger vi skal over og øve", siger han da han er kommet helt ind. "vil du med nanz?" spøg Stefan. jeg ryster bare på hovedet. ikke når Pelle er der tænker jeg. "okay så kan du blive her", siger Jonas til mig.
---------------------------------------------------JONAS SYNSVINKEL--------------------------------------------------
da vi er på vej ned i studiet, forklare jeg stef hvad lau og jeg snakkede om.
"altså ped tror at vi skal øve. så når han skal øve sit solo stykke låser vi døren, hvor vi så ringer til Nanz og siger at der er sket nået med mig. og når hun så kommer gemmer jeg mig og i siger jeg er inde der hvor ped er. og så låser vi dem inde sammen, så de kan blive venner igen", forklare jeg.
Stefan nikker. han ser faktisk lidt trist ud, men det tænker jeg ikke videre over. enlig er vi kommet op i stutiet. vi synger et par sange. efter lidt tid skal ped alene ind og synge, så jeg skynder mig og låse døren. han opdagder det faktisk ikke.
---------------------------------------------------Nannas synsvinkel--------------------------------------------------
min telefon ringer, så jeg går self. hen og tager den.
telefonsamtale L=Lauritz N=Nanna
L: skynd dig her hen, der er sket nået med Jonas.
N: hvad er der sket?
L: det ved vi ikke, men han bliver ved med at sige dit navn.
N: jeg kommer nu!
telefonsamtale slut
jeg er hurtigt hende derhenne. og skynder mig ind. "han er der inde", siger lau og åbner døren for mig. jeg går derind, men jeg ser ikke nogen Jonas, istedet ser jeg Pelle.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
her kom et lidt længere kapittel for det blev jo ikke så langt i går
YOU ARE READING
Pelle & mig
FanfictionKan man både have en kæreste og fokusere på ridning? Nanna er endelig nået ret lang med hendes ridning da hun møder Pelle. Hun tror hun kan håndtere det hele men kan hun.