chapter 6

187 14 0
                                    

"Noona ok??" Jungkook bertanya setelah pasti mereka tidak dikejar sesiapa.
"Saya ok.."Hani menjawap dengan termengah-mengah.
"kita selamat buat sementara ni.."Jungkook cuba mengatur nafasnya semula.
"Mereka takkan apa-apa...Lagipun kami dah biasa..cuma kali ni agak lain.."Jungkook mengerut dahi.
"Lain?? Lain macam mana??" Hani mula risau.
"Kali ni melibatkan orang luar.."Jungkook merenung Hani.
"Orang luar?? Saya ke?? Adakah saya dah menyusahkan awak semua.."Hani mula risau.
"Kami tiada masalah..cuma Namjoon Hyung...kami takut dia hilang pertimbangan kerana Noona.."Jungkook mengerutkan dahinya lagi
"Apa maksud awak??" Hani blur.
"Namjoon hyung terlalu sayangkan Noona...mungkin dia akan buat sesuatu yang gila kalau terjadi sesuatu pada Noona.."Jungkook berkata sambil memerhati keadaan sekeliling.
"Namjoon...semuanya salah saya.."Hani terduduk di jalan sambil menangis.
Jungkook hanya membiarkan Hani menangis.
"Hani.."Namjoon muncul bersama ahli Bts yang lain.
"Yahhh..kenapa kau menangis pulak ni..Jungkook!!! Kau ada buat benda tak baik ke kat dia???" Namjoon memandang tajam kepada Jungkook.
"Ani...mana ada...Kita tak buat apa-apa pun..."Jungkook memuncungkan bibirnya tanda protes.
"Aniya...semuanya salah aku..kalau lah aku tak muncul.."Hani menangis semahu-mahunya.
"Bukan salah kau...kalau kau tak muncul pun, memang kami akan bergaduh jugak.."Namjoon tersenyum kepada Hani.
"Tapi..."Hani masih merasa bersalah.
"Dah..takpe...aku dah cakap kan...kalau aku boleh lindungi kau malam tu...jadi tak mustahil aku boleh lindungi kau lagi.."Namjoon mengesat air mata Hani.
"Sekarang macam mana??? Mereka dah tahu identiti Hani..mereka takkan lepaskan Hani dengan mudah.."Jin berkata dengan serius.
"Kita bergilir teman Hani..setiap hari, sorang dari kita akan teman Hani pergi dan balik sekolah.."Namjoon berkata dengan serius.
Ahli Bts yang lain hanya mengangguk setuju.
"Kau pulak...sementara ni jangan keluar rumah sesuka hati..dan kalau boleh, sentiasa bagitau aku kau kat mana...senang aku nak cari kau nanti..."Namjoon berpesan kepada Hani.
Hani hanya mengangguk setuju.
"Awak yakin cara ini akan berkesan??" Hani bertanya dengan muka yang sedih.
"Percaya pada aku.."Namjoon tersenyum sehingga menampakkan lesung pipitnya.
Hani membalas senyuman Namjoon dengan senyuman manisnya.

ONLY YOU MY YEOJA!!!Where stories live. Discover now