chapter 9

164 12 0
                                    

DI HOSPITAL
"Oppa..macam mana keadaan oppa??" Hana duduk di tepi Jimin.
"Oppa rasa sangat ok bila chagi ada di sisi oppa.."Jimin menyandarkan kepalanya di bahu Hana.
Hana hanya tersenyum malu.
"Oppsss...sorry...salah timing.."Jhope masuk secara tiba-tiba diikuti ahli Bts yang lain.
Jimin segera mengangkat kepalanya dari bahu Hana.
"Korang ni potong jalan betullah..."Jimin memuncungkan bibirnya tanda protes.
Hana hanya tersenyum melihat gelagat Jimin.
"Hana..macam mana??? Ada berita dari Hoya tentang budak Got7 tu??" Namjoon bertanya dengan cemas.
Hana menggeleng kepala.
"Kau jangan risau...aku dah bagitau semuanya pada Hoya oppa..dan Hoya oppa dah janji nak tolong korang...tak lama lagi adalah berita tu..kau sabar ye..."Hana cuba memujuk Namjoon yang semakin tidak terurus sejak kehilangan Hani.
Tak lama kemudian telefon bimbit Hana berbunyi.
"Oh..Hoya oppa lah..kejap ye.."Hana berjalan keluar dari bilik tersebut.
"Namjoon hyung...tolonglah jangan macam ni..aku susah hati tengok Hyung macam ni.."Jimin berkata selepas Hana keluar.
"Kau tak faham Jimin..Jb tu...aku kenal dia dah lama...dia akan buat apa saja untuk musnahkan aku..aku takut dia apa-apakan Hani hanya untuk buat aku menyerah.."Namjoon mengerut dahinya.
"Sebab tulah aku tak rapat dengan mana-mana perempuan dulu..aku takut Jb gunakan perempuan sebagai cara untuk musnahkan aku.."Namjoon berjalan ke tingkap.
"Tapi nampaknya dia dah berjaya...Hani..satu-satunya perempuan yang aku sayang ada dalam tangan dia..kalau terjadi apa-apa pada Hani..aku..."air mata mula mengalir dari mata Namjoon.
"Korang..aku dah dapat berita tentang mereka..."Hana tiba-tiba masuk dengan cemas.
"Hoya oppa bagitau budak-budak dia dah dapat kesan kat mana diaorang berada.."Hana berkata dengan serius.
"Mana Jb berada??" Namjoon bertanya dengan serius.
"Di sebuah gudang lama di tepi pelabuhan Xxx.."Hana memandang tepat ke arah Namjoon.
"Aku pergi sekarang.."Namjoon ingin keluar namun di halang oleh Jin.
"Kita kena rancang dulu..ingat..nyawa Hani dalam tangan diaorang.."Jin mengingatkan Namjoon.
"Aku nak ikut.."Jimin berkata.
"Tapi oppa.."Hana menjadi risau.
"Takpe chagi..Oppa dah ok..ni masalah kami bersama...oppa tak boleh lepas tangan macam tu je..."Jimin memegang tangan Hana erat mengharapkan pengertian dari Hana.
Hana hanya mengangguk perlahan.
"Ok..kalau macam tu ape rancangan korang.."Namjoon bertanya dengan tidak sabar.
"Ok..ini rancangannya...."Suga sebagai perangka strategi memulakan rancangannya.
Yang lain hanya mengangguk setuju.

ONLY YOU MY YEOJA!!!Where stories live. Discover now