Ramasitele a sase milioane de oameni sunt aranjate in pereti perfecti de oase si cranii. Maxilarele rupte ranjesc strambe, iar oasele s-au cuibarit unele in altele formand dealuri si apoi munti. Bun venit in catacombele din Paris, constructii de tuneluri subterane care adapostesc ramasite de sute ani, povesti stranii si multe secrete.
Catacombele si ramasitele din Les Innocents
Orasul luminilor straluceste si vibreaza deasupra unui gigant mormant. Sutele de kilometrii de pereti reci sustin Parisul din subteran. Catacombele isi incep povestea demult, inca din vremea Imperiului Roman. In secolul cinci era construita o structura de rezistenta subterana. Deasupra apar primele asezari care se vor dezvolta in timp si vor forma Parisul, asa cum il cunoastem azi.
Adevarata poveste a catacombelor incepe in secolul XVIII. Cimitirile din Paris erau suprapopulate. Pamantul mustea de cadavre. Intreg Parisul mirosea ca un imens abator abandonat. Mirosul greu de carne aflata in putrefactie se raspandea in aer. Les Innocents, cel mai mare cimitir din acea perioada, incepuse sa ii imbolnaveasca pe cei care locuiau in apropiere. Conditiile insalubre in care erau depozitate cadavrelor riscau izbucnirea rapida a unei noi epidemii. O solutie trebuia gasita cat mai curand.
In 1786 e oficial demarat proiectul Catacombelor. Intre 1787 si 1814 Les Innocenets si celelalte cimitire suprapopulate incep sa se goleasca. Ramasitele parizienilor incep sa fie mutate in subteran, iar din 1810 catacombele sunt deschise vizitelor publicului larg. In 1859 ultimele oseminte isi gasesc odihna vesnica in catacombe.
Arrête, c'est ici l'empire de la mort!(Stop , aici este puterea mortii !!)
Astazi doar o portiune mica din catacombe este disponibila pentru vizitele publicului larg. Turul prin "imperiul mortii" dureaza aproximativ 45 de minute si poarta vizitatorii prin epoca Les Innocents, revolutia franceza (ramasitele lui Jean-Paul Marat si Maximilien Robespierre se gasesc aici) pana in a doua jumatate a secolului XIX. Povestea si misterul catacombelor se extinde insa mult in afara celor aproximativ 2 km vizitabili.
Adevarata viata a catacombelor incepe in afara sectorului destinat turistilor. Zeci de kilimoetrii de tunele intunecate au fost decorate cu grafiti si restaurate de catre exploratorii urbani indragostiti irevocabili de catacombe. Acestia si-au insusit numele de Catafili. Sunt voci care spun ca anumite caverne ar fi fost transformate in spatii creative, destinate in special catafililor artisti. Astfel, exista un amfiteatru secret si un ecran de cinema gigant, unde se proiecteaza diferite filme de underground.
Cei care patrund ilegal in catacombe, turisti sau vizitatori neinitiati, se expun insa la multe pericole. Catacombele nu sunt doar orasul intunecat care traieste fix sub orasul luminilor. Culoarele ascund oameni ai strazii, tineri care au probleme cu drogurile sau alcoolul si secte care prefera linistea de sub pamant pentru a-si desfasura in tihna ritualurile. De asemenea, daca ati vazut , stiti probabil ce se intampla cu cei care se avanta in catacombe fara provizii sau lanterne. Culoarele labirintice nu conduc aproape niciodata catre iesiri ci se imbarliga, se intalnesc in bucle si vor duce neinitiatul catre mijlocul negru al orasului de sub oras. Si de aici nu prea mai exista iesire...
CITEȘTI
Legende,Mituri,Povesti HORROR
УжасыAici veti gasi tot felul de povesti,mituri si legende care mai de care, daca vreti sa stiti mai multe, aruncati un ochi