Byggnaden han bodde i var vit och full med grafitti, han bodde i en lägenhet längst upp.
Vi gick in hans lägenhet och det stank alkohol. Väggarna var brunt beiga och det var bara några få möbler där inne. Vi gick in på hans rum och där inne fanns det en stor säng, en svart hylla och väggarna var svarta. Vi satt oss på hans säng.- Du är väldigt snygg, vem har du fått det ifrån? frågade han och log.
- Min mamma är en full slampa och hon är inte speciellt snygg. Det måste vara pappas fel, skojade jag, Du då, hur kan du vara så snygg?
- Har ingen aning, skojade han.
Han lutade sig fram och kysste mig. Jag kände mig alldeles varm och blev helt röd i hela ansiktet. Då ringde mamma, hon brukade aldrig ringa.
- Hallå? svarade jag.
- Hej, är du Liljas dotter? frågade en allvarlig mans röst.
- Hur så?
- Lilja har varit med om en olycka, hon blev påkörd av en bil, berättade mannen.
Jag kände hur oron sköljde över mig.
- Vart är hon? frågade jag högt.
- Södra lasarettet.
Jag la snabbt på och ställde mig upp.
- Vad är det som har hänt? frågade Axel förvånat.
- Min mamma ligger på sjukhus, hon blev påkörd av en bil.
- Jag kör dig, sa han snabbt.
Axel hade egentligen inte körkort, men han kunde köra bil.
Så fort jag kom fram sprang jag in.
- Vart ligger Lilja Karlsson? frågade jag en sjuksköterska.
- I rum 13, sa han, jag visar dig vägen.
Han visade mig in till ett litet rum, Axel väntade utanför. Där låg mamma, hon hade en stor bula i pannan, skrapsår lite överallt och en slang in i näsan.
- Hur mår hon? frågade jag doktorn.
- Hon är medvetslös och vi vet inte när hon vaknar, men hennes puls slår bra.
Jag tog hennes hand. Även fast jag hade "världens sämsta mamma", så var hon ändå min mamma och jag älskade henne. Axel kom in i rummet och han kramade mig tröstande. Tårarna rann ner för mina kinder och jag kunde inte sluta.
- Allt kommer bli bra, sa han.
Det hoppades jag verkligen. Jag ville att allt skulle bli bra. Jag ville att att mamma skulle vakna och sluta bete sig så barnsligt, att hon skulle sluta dricka, att hon skulle sluta festa varje natt och att hon skulle vara där för mig.
YOU ARE READING
Betrayed
Teen FictionMarwa är en olydig tjej som röker och skolkar med sina vänner. En dag blir hon förälskad. Men han visar sig vara otrogen, otrogen med en av hennes vänner. När hon inte har något kvar, vet hon inte vad hon ska göra. Livet är så meningslöst...